نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

وردپرس چیست ؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند ، رایگان و با منبع باز مبتنی بر PHP و MySQL است که به تناسب نوع طراحی سایتی که می خواهید، می توانید سایتتان را در عرض چند دقیقه طراحی کنید.

وردپرس چیست

وردپرس چیست ؟

وردپرس به علت رایگان بودنش بعنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا مورد استفاده بیش از ۶۰ میلیون وب سایت است ،رقمی که هر روز افزایش می یابد.

وردپرس نرم افزاری ساده و راحت و انعطاف پذیر است و هر شخصی می تواند وب سایت، وبلاگ یا برنامه های کاربردی خویش را با طراحی زیبا و ویژگی های قدرتمند بسازد .

با وجود دهها هزار افزونه میتوانید امکانات وردپرس را توسعه دهید . شما می توانید با قابلیت های بی حد و حصر  وردپرس هر کاری را که دوست دارید انجام دهید، آن را گسترش دهید یا اصلاح کنید یا از آن برای پروژه های تجاری بدون هزینه مجوز استفاده کنید. وب سایت های ساده و شخصی، وبلاگ ها، پورتال های پیچیده و وب سایت های سازمانی و …  با WordPress  ساخته شده است.

گروه سئو اصفهان  آماده ارائه خدمات سئو و بهینه سازی

قالب‌ها، تم‌ها و افزونه‌های آماده‌ای به صورت تجاری یا رایگان برای کار کردن با این ابزار ارائه شده‌است که با استفاده از آن برخی کارهای متداول را آسانتر و در زمان کمتری می‌توان پیاده‌سازی کرد.

به عنوان مثال برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در کنار سایت وردپرسی کافیست یکی از افزونه‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند را به هسته وردپرس اضافه کرد. به عنوان مثال افزونه‌های WooCommerce و EDD دو افزونه وردپرس هستند که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی جهت فروش کالای فیزیکی یا فایل‌های دانلودی استفاده می‌شوند. با توجه به فراوانی و تنوع افزونه‌های وردپرس تقریباً هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد.

وردپرس چیست

مزایای وردپرس:

کاهش هزینه:

علاوه بر راه اندازی کم هزینه سایت، دیگر نیازی نیست که برای هر تغییری که می خواهید در سایت انجام دهید، به شرکت طراح سایت خود مراجعه کنید. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان خواستید، تغییرات خود را درون سایت ایجاد کنید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید، به نظرات رسیدگی کنید و … .

ظاهر زیبا :

در سطح اینترنت هزاران قالب مخصوص وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید و روی سایت خود پیاده‌سازی کنید. اما وردپرس امکان اینکه قالب سفارشی خود را طراحی و استفاده کنید را نیز دارد.

مدیریت آسان:

شما به راحتی می‌توانید سایت خود را در هر جا که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به هیچ گونه برنامه جانبی ندارید.

ارتباط با شبکه‌های اجتماعی:

وردپرس و افزونه‌های جانبی آن به شما این امکان را می‌دهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.

سئو عالی:

وردپرس به صورت استاندارد کدنویسی شده‌است تا سئو سایت شما را هر چه بیشتر بهبود ببخشد تا در نتایج گوگل بهترین جایگاه را داشته باشید.

بروزرسانی رایگان:

وردپرس یکی سیستم مدیریت محتوای کاملاً رایگان است و بسیار در به روزرسانی و رفع مشکلات احتمالی فعال است. شما می‌توانید تمام این به روز رسانی‌ها را به صورت رایگان دریافت و با یک کلیک نصب کنید!

امنیت:

وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. اما به دلیل اینکه امنیت یک مسئله نسبی است و هیچ وقت صد در صد نخواهد بود، وردپرس هر روز مشکلات وردپرس را بررسی می‌کند و در به روز رسانی‌ها رفع می‌کند. علاوه بر تیم وردپرس، برنامه‌نویس‌های زیادی در جهان هستند که روی امنیت وردپرس کار می‌کنند. علاوه بر اینکه وردپرس به خودی خود تا حد زیادی ایمن است، افزونه‌هایی برای ایمن تر کردن سایت نیز وجود دارد تا سایت خود را امن تر کنید.

انعطاف‌پذیری وردپرس:

وردپرس، یکی از منعطف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای جهان است که افراد خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش کنند. همچنین وردپرس دارای هزاران افزونه وردپرس است که از طریق آن‌ها می‌توانید انواع امکانات را به سایت خود اضافه کنید.

وردپرس مورد اعتماد بهترین ها

تقریباً حدود ۳۰ درصد از وب، از وردپرس استفاده می‌کنند،از وبلاگ‌های سرگرمی تا بزرگترین سایت‌های خبری آنلاین. 

 

با گروه طراحی سایت آشنا شوید.

موارد استفاده :

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک نرم افزار تحت وب می باشد که مناسب ساخت سرویس های وبلاگی، فروشگاهی، شرکتی و ….. است. از آنجا که وردپرس و افزونه های آن به نسبت رایگان و اپن سورس است از لحاظ کارایی بارزش می باشد.

  1. پیاده‌سازی وبلاگ یا سایت‌های شخصی
  2. پیاده‌سازی وب سایت‌های خبری-اطلاع‌رسانی
  3. پیاده‌سازی وب سایت‌های عکاسی
  4. پیاده‌سازی وب سایت‌های معرفی مشاغل
  5. پیاده‌سازی فروشگاه‌های آنلاین
  6. راه اندازی سایت‌های اجتماعی و انجمن ها
  7. سایت‌های دانشگاهی

در یک نگاه :

  1. نصب محلی
  2. هسته قابل حمل
  3. کارایی بالا
  4. پویا بودن و انعطاف‌پذیری بالا
  5. ساده و قابل دسترس
  6. شخصی‌سازی قالب‌ها، ابزارک‌ها از پنل مدیریت
  7. سایت های موبایل واکنشگرا
  8. مدیریت رسانه قدرتمند
  9. مدیریت در هر لحظه
  10. مطابق بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  11. امنیت بالا
  12. دارای کتابخانه پلاگین‌های وردپرس (رایگان)
  13. دارای کتابخانه قالب‌های وردپرس (رایگان)
  14. وردپرس شبکه (جهت راه اندازی سیستم وبلاگدهی با وردپرس)
  15. ارسال و مدیریت دیدگاه
  16. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
  17. ده‌ها مشخصه و ویژگی دیگر
  18. قیمت مناسب
  19. استفاده  آسان و بدون دردسر

لازم است بدانید که وردپرس در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۰۳ توسط بنیانگذاران آن، مت مولنوگ و مایک کوچولو منتشر شد.

برای دریافت فایل منبع WordPress به سایت  wordpress.org  مراجعه کنید و آخرین نسخه به روز شده رو دانلود کنید و روی سیستم خودتون بارگذاری کنید.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت فروشگاه اینترنتی , طراحی سایت حرفه ای , طراحی سایت در اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

بیشتر از یک چهام وب سایت ها از طریق وردپرس ساخته می شوند دلیل خوبی برای این امر وجود دارد سیستم مدیریت محتوای وردپرس بسیار آسان و کاملا رایگان می باشد و به علاوه اینکه اطلاعات بسیار زیادی از آن برای تازه کار ها در اینترنت وجود دارد.

اگر قصد ساختن یک وبسایت فروشگاهی را دارید با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

ما به شما کمک می کنیم که چگونه یک سایت قدرتمند تجارت الکترونیک با پلتفرم وردپرس ، محبوب ترین پلتفرم جهان ایجاد کنید.

مرحله اول : داشتن شوق و علاقه و انگیزه برای ساخت وبسایت فروشگاهی

وبسایت فروشگاهی

بسیاری از کارآفرین های موفق دنیا بر این باورند که داشتن اشتیاق بخش مهمی از موفقیت می باشد و باید دانست که ساخت وبسایت فروشگاهی نیازمند به علاقه و اشتیاق شما است

برای پیدا کردن یک محصول که با شوق و علاقه شما سازگار است باید برای سوالات زیر پاسخی در نظر بگیرید :

نمونه ای از چند دسته محصولات مختلف را انتخاب کنید.آیا در فروشگاه شما چیزی وجود دارد که باعث تشویق کردن شما به این امر شود ؟

چگونه می خواهید بر زندگی افراد تاثیر بگذارید ؟ کدام محصولات می تواند به شما کمک کند تا از این طریق آن به دیگران کمک کنید و با آن ها در ارتباط باشید.

شما در زمان آزاد خود چه کاری انجام میدهید ؟ چگونه می توانید این سرگرمی ها را با فروشگاه آنلاین خود انجام دهید؟

مرحله دوم : انتخاب نام دامنه ی مناسب

وبسایت فروشگاهی

نام دامنه سایت شما باید طوری باشد که مشتریان بتوانند وبسایت فروشگاهی شما را به راحتی پیدا کنند و اگر آن ها جایی از شما شنیدن ، شما را به یاد آورند و تونسته باشید در ذهن آن ها جایی باز کرده باشید و لازم به ذکر است که باید در نظر گرفت که آیا گوگل می تواند از دامنه شما برای شناسایی سایت شما استفاده کند یا نه ؟

در اینجا ما چند نکته بسیار مهم در انتخاب نام دامنه مناسب را به شما می گوییم :

تحقیق در مورد کلمه کلیدی را انجام دهید.دامنه هایی که شامل کلمه کلیدی می باشند برای رتبه بندی گوگل مفید است.

نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید تا در ذهن مشتریان ثبت شود.

تمامی پسوندهای (.com – .ir – .net و… ) را بخرید تا امن نگه داشته شود.

اگر یک فروشگاه یا برند دارید، نام دامنه را متناسب با برند و یا نام فروشگاه و کالا انتخاب کنید.

با گروه طراحی سایت آشنا شوید.

مرحله سوم : طرح کسب و کار خود را بر روی کاغذ بیاورید

وبسایت فروشگاهی

هنگام ساختن یک وبسایت فروشگاهی ، باید یک طرح کسب و کار جامع برای خود ایجاد کرده تا دقیقا همانطور که شما تصور می کنید پیش برود :

  • انتخاب محصولات برای فروش
  • به دست آوردن موجودی
  • ایجاد وب سایت شما
  • بازاریابی وب سایت خود
  • رشد سهام شما
  • اداره مالیات و سایر هزینه های عملیاتی

شما با نوشتن چنین طرحی می فهمید که مشکلات و ایده های خود در جهت ساخت یک وبسایت فروشگاهی چیست و می توانید برنامه زیری موفقی داشته باشید. نیازسنجی کرده و امکانات خود را مشخص کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

 

مرحله چهارم : نصب WooCommerce

وبسایت فروشگاهی

وردپرس یک پایگاه قوی برای سایت شما ایجاد می کند و WooCommerce سایت وردپرسی شما را به یک مرکز تجارت الکترونیک قدرتمند تبدیل می کند و انجام این کار کاملا رایگان است و نیاز به خرید هیچ پلاگینی نمی باشد و با WooCommerce میتوانید بهترین فروشگاه اینترنتی را در سایت خود ایجاد کنید.

برای راه اندازی ووکامرس ابتدا باید یک هاست برای سایت خود انتخاب کرده و بسته نصبی وردپرس را از وب سایت wordpress دانلود کرده و آن را بر روی هاست خود بارگزاری کنید.

۲ پلاگین ووکامرس را برای وردپرس دانلود و نصب کرده و سپس یک تم وردپرسی را انتخاب کرده و  آن را با ووکامرس سفارشی سازی کنید. اگر محصولات شما بصورت فایل و مجازی باشد می توانید از افزونه edd استفاده کنید.

مرحله پنجم : اضافه کردن محصولات خود از طریق ووکامرس

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل قبل اکنون باید شروع کنید به تولید محتوا در زمینه کسب و کار خودتان و همچنین فعالیت در شبکه های مجازی که باعث پررنگ تر شدن شما در دنیای اینترنت می شود و مشتریان شما را افزایش می دهد. رعایت اصول سئو در زمان محتواگذاری می تواند محصولات شما را به خوبی به مخاطبین معرفی کند. قبل از انتشار صحت و درستی عملکرد فروشگاه خود را بررسی کنید. مواردی مثل محاسبه قیمت حمل ونقل ، تخفیف، تعداد و …. را در محاسبه قیمت نهایی در نظر بگیرید.

امیدوارم از پست من لذت برده باشید و احساس اطمینان کنید که راه اندازی وبسایت فروشگاهی نیازمند داشتن علم خاصی نیست و شما می توانید با همین توضیحات اولین فروشگاه خود را راه اندازی کنید.

طراحی اپلیکیشن خود را به ما بسپارید.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت فروشگاه اینترنتی , طراحی سایت حرفه ای , طراحی سایت در اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 خرداد 1398 | نظرات ()