یکی از موارد مهمی که هر صاحب سایت فروشگاهی باید در نظر داشته باشد سئو سایت فروشگاه اینترنتی اش است. خرید اینترنتی از یک سایت فروشگاهی موجب میشود که مشتری قادر به دیدن کالای مدنظر خود از نزدیک نباشد و نیز نتواند از سایز و جنس آن مطمئن شود. ولی با این حال تعداد مشتریان سایتهای فروشگاهی در حال افزایش روزافزون میباشد. در نتیجه تعداد متقاضیان طراحی سایت فروشگاهی نیز بیشتر و رقابت فرشگاههای اینترنتی در موتورهای جستجو فشردهتر میشود.
بنابراین میبایست سئو و بهینه سازی سایتهای فروشگاه اینترنتی قسمتی از استراتژی بازاریابی هر فروشگاه آنلاین باشد. سئو اصفهان را بخوانید.
اهمیت سئو سایت فروشگاه اینترنتی از همان بدو شروع
متاسفانه اکثر صاحبان مشاغل اینترنتی و فروشگاههای آنلاین، سایت خود را همانندسازی میکنند. بدین ترتیب که ابتدا توسط افراد متخصص طراحی سایت شروع به طراحی فروشگاه آنلاین خود نموده و پس از مدتی که سایت موفقیت مورد انتظار خود را نداشت بدنبال نیروی حرفهای برای سئو میگردند تا سایت آنها را مطابق با الگوریتمهای گوگل بهینه نموده و موجب افزایش رتبه آنها شود. این کار غلطی است چون سایت و اجزای اصلی آن که برای سئو اهمیت دارد طراحی شده است. سئو را باید جزء مواد اولیه یک سایت قرار داد و در زمان طراحی تمام مواردی که بر روی سئو اثر دارد را لحاظ کرد. در غیر اینصورت باید متحمل هزینه اضافی, زمان بیشتر و شاید حتی شکست پروژه هم بود.
اگر هدفتان افزایش روزانه فروش و درآمد خود از سایت است که مطمئناً همینطور است باید از ابتدا برروی سئو کار کنید. اشتباه دیگر درمورد سئو این است که صاحبان فروشگاه آنلاین پس از اطمینان و رضایت از نتیجه سئو سایت خود آن را به حال خود رها میکنند. در صورتی که همواره باید از آنچه در حال حاضر دارید (اعم از: رتبه سایت، ترافیک، نرخ تبدیل، مشتری، فروش و…) محافظت نموده و بخوبی با رقبای خود رقابت کنید. رتبه سایت شما در گوگل ماندگار و همیشگی نیست و گوگل هرگز سایت شما را بطور مداوم حمایت نمیکند.
بهینه سازی سایت
اکثر صاحبان فروشگاههای آنلاین معتقدند که با قراردادن صدها یا حتی هزاران کالا و محصول در سایت تجارت الکترونیک خود، ترافیک موتور جستجو تغییر کرده و یا با تعدادی فعالیت اصطلاحاً فریبنده گوگل سئوسایت بهینه میشود.
درصورتیکه در واقع این موضوع حقیقت ندارد. هدف شرکت ویستاپرداز نواندیش گروه طراحی سایت اصفهان نیز این است که مضاف بر بهینهسازی سایت براساس الگوریتمهای گوگل، کسبوکار هدف را تحلیل و بررسی نموده و به نیازسنجی مخاطبین آن بپردازد. این امر در سئو بسیار تاثیرگذار بوده و به عنوان سئو کلاه سفید شناخته میشود.
در واقع بهینهسازی سایتهای فروشگاهی بسیار مشکلتر و تخصصیتر از سایتهای دارای چندصفحه و یا وبلاگهاست. با داشتن مداوم صفحات متعدد محصول در سایت و خارج از آن، مشکلات فراوانی ایجاد میشود که موجب دشواری سئو برای سایتهای تجارت الکترونیک میباشد. در سئو سایت فروشگاه اینترنتی بیشترین تمرکز برروی محتوا، لینک و تگهاست و برنامهریزی استراتژیک بمنظور جذب مخاطب هدف که قصد خرید از سایت باشد دارای اهمیت بالایی میباشد.
نکات مهم در مورد محتوای سئو سایت فروشگاه اینترنتی:
بدنبال کلمات کلیدی مناسب باشید: مهمترین قسمت جهت سئو وب سایت، جستجو و یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کسبوکار شماست. نخست باید این موضوع را بدانید که چه کلماتی مرتبط با فعالیت شما است و کاربران با جستجوی چه کلمه و عبارتی محصولات شما را جستجو میکنند.
محصولات خود را بدرستی توصیف کنید: معمولاً این اشتباه در فروشگاههای اینترنتی پوشاک به چشم میخورد. متاسفانه نبود توصیف کامل و درست آنها در صفحه محصولات، شانس واقع شدن آنها در صفحه نخست گوگل را به صفر میرساند. ممکن است تصور کنید یک عکس برای محصولی چون مانتو بیانگر همهچیز است و نیازی به توضیح اضافه ندارد. ولی در حقیقت موتور جستجویی چون گوگل نمیتواند عکس را بخواند. پس حتما خصوصیات محصولات خود شرح دهید. مطمئناً محتوای انحصاری برای توصیف هر محصول، همواره برای بهبود سئو شما مناسبتر است.
موارد دیگر:
برای توصیف محصولات، توضیح سازنده آنها را کپی نکنید: نکته اینجاست که این توضیحات به اکثر فروشگاههای آنلاین ارسال شده و بیشتر آنان یک محتوا را بکار میبرند. این موضوع موجب داشتن محتوای بی ارزش و کپی شده میشود که براساس الگوریتمهای گوگل غیرقابل قبول نیز هست.
درمورد هر محصول، نظرات مشتریان خود را قرار داد: حدود ۷۰درصد مشتریان پیش از خرید محصول به بررسی بیشتر کالای موردنظر خود در فضای اینترنتی میپردازند. این نکته بیانگر این است که اگر در سایت خود بررسی و نظرسنجی محصولات را قرار ندهید بسیاری از مشتریان خود را از دست میدهید. سایت آمازون که از جمله سایتهای معروف جهانی است، علاوه بر این که به کاربران امکان خرید داده، آنان را قادر ساخته تا تجربیات و علائق خود را با دیگر کاربران در میان بگذارند. قراردادن نظر مشتریان درمورد هر محصول، نتایج مثبتی را برای سایت به ارمغان میآورد.همانگونه که میدانید تولید محتوا برای هر محصول کاری مشکل است و از سوی دیگر، قبلاً اشاره کردیم که تولید جداگانه محتوا برای هر محصول تاثیر بسزایی برروی سئو سایت فروشگاهی خواهد داشت. از مزایای ثبت نظرات مشتریان این است که محتوای هر یک از محصولات شما را منحصر بفرد نموده و مهمتر آنکه این کار بطور رایگان صورت میگیرد. نظرات مشتریان موجب بروزرسانی مداوم صفحه بدون افزودن مطلب جدید به آن میشود و موتورهای جستجو نیز همواره به صفحات شما سرمیزنند.
موارد زیر را برای معرفی محصولات در نظر باید داشت:
حتماً محتوای توصیفی کامل و دقیق قرار دهید تا مشتریان هنگام خرید قادر به تصمیمگیری درست باشند.
محتوای وبسایتهای دیگر را کپی نکنید. موتورهای جستجو درصورت مشاهده شما را جریمه میکنند.
بکاربردن زیاد برخی از کلمات کلیدی در صفحات امکان دارد زیانآور باشد.
طراحی وب سایت تخفیف دار یکی از روش های جذب مشتریان است. با توجه به بالا رفتن سطح رقابت در بین صاحبان کسب و کار ارائه محصولات با قیمت پایینتر یکی از راههایی جذب مخاطبان برای پیشی گرفتن در رقابت است. مشتریانی که به دنبال یافتن کالای ارزانتر هستند این امکان را دارند تا به صورت حضوری مغازههای گوناگون را گشته و در نهایت کالای موردنظر خود را با بهترین قیمت نسبت به مغازههای دیگر تهیه کنند. یک روش آسانتر انتخاب و خرید به صورت مجازی و آنلاین کالای موردنظر است. در این صورت حق انتخاب آنها بیشتر بوده و میتوانند با بستن یک صفحه یا تب از سایتی خارج شده و با جستجوی بیشتر در بین سایتها یا فروشگاهها بپردازند. در نتیجه درنظر گرفتن تخفیف برای هر کالا میتواند موجب ترغیب بیشتر مشتریان شود تا خرید خود را بیشتر نموده و به شما و سایتتان بیشتر اعتماد کنند.
رشد روز افزون طراحی وب سایت تخفیف
به همین دلیل چندسال است که سایتهای تخفیف گروهی هم طراحی و توسعه یافته و اکثر کاربران آنلاین نیز از آنها استقبال زیادی داشتهاند. این وبسایتها با صاحبان کسب و کار در زمینههای مختلف قراردادهایی را بسته و در قبال خرید کاربران از طریق سایت شما، چند درصد از مبلغ خرید به عنوان پورسانت به شما ارائه میشود. متنوع بودن کالا و خدمات در این وبسایت ها نظر هر مشتری آنلاینی جلب میکند. دادن کوپن یا کارت تخفیف نیز می تواند برای هر کاربری جالب بوده و آنان را برای خرید بیشتر تشویق و ترغیب نماید.
بدون شک با داشتن تنوع کالا، خدمات و سرویسها موتورهای جستجویی چون گوگل نیز از سایت شما استقبال نموده و نسبت به سایتهای دیگر رتبه بالاتری را کسب خواهید نمود.
همچنین میتوان با تعبیه یک سیستم جستجوی درون سایتی، سرعت دسترسی مشتریان به محصولات دارای تخفیف را افزایش میدهد. مطمئناً مشتریان در نهایت از سایتی رضایت دارند که سریعتر به اطلاعات مورد جستجوی خود دست یابند. پس شما میتوانید با طراحی یک سایت تخفیف موفقیت آینده خود را تضمین کرده و شروع به فعالیت در عرصه فروشگاه اینترنتی تخفیف نمایید.
آیتم های مهم در وب سایت تخفیف
داشتن پنل مدیریتی برای صاحب و مدیر سایت بخش بسیار مهمی است که با سپردن طراحی آن به ما میتوانید مطمئن شوید که این بخش با بالاترین تکنولوژی و کیفیت ارائه شده و در نهایت قابل مدیریت سادهتر خواهد بود.قطعاً پنل مدیریتی شما با سطوح دسترسی گوناگون طراحی خواهد شد تا قادر به استخدام افراد مختلف برای مدیریت سادهتر باشید.
صفحه اصلی سایت شما باید به بهترین شکل طراحی شود چرا که کاربران با رؤیت صفحه نخست سایت سریعتر اعتماد نموده و تصمیم میگیرند. بهتر است آنها در این صفحه تمامی تخفیفات برتر سایت را مشاهده نموده و بتوانند برروی آن کلیک کنند. حتی بهتر است بخش تبلیغات نیز در سایتتان تعبیه شود. چرا که قطعاً صاحبان کسب و کار مایلند تا از کاربران آنلاین سایتتان استفاده کرده و در بهترین و قابل مشاهدهترین مکان سایت شما تبلیغ بنری خود را جایگذاری کنند.
قرار دادن صفحه در طراحی سایت برای اینکه کاربران بتوانند تخفیف موردنظر خود را در سریع ترین زمان ممکن به دوستان خود معرفی کنند، تا با این روش بتوانند افراد بیشتری را به سوی سایت سوق دهند یک آیتم مهم است. تعداد بیشتر کاربران به معنای داشتن رتبه برتر بوده و اعتماد کاربران جدید سایت را جلب خواهد نمود.
ذکر این نکته لازم است که خود سایتهای فروشگاهی میتوانند دارای مکانیزم مختلف تخفیف مثل سایتهای تخفیف گروهی باشد. بخش تخفیفات در یک وبسایت فروشگاهی میتواند شامل تخفیف مناسبتی، تخفیف برحسب میزان خرید، تخفیف برای مشارکت در قرعه کشی و برندهشدن در آن، تخفیف فصلی و… نیز باشد.
خدمات وب سایت تخفیف
تجربه ثابت کرده که در یک وبسایت تخفیف و خرید گروهی میتوان سرویسها و خدمات ذیل را ارائه نمود:
طراحی صفحهوب بمنظور دستهبندی گروهها و کالاهای متنوع
طراحی صفحه وب بمنظور تعریف پلنهای گوناگون تخفیف برای کاربران
طراحی صفحهوب بمنظور معرفی محصولات به دوستان و دعوت آنان جهت عضویت در سایت
طراحی صفحهوب بمنظور امتیازدهی به کاربران و تبدیل امتیازات کاربران به پول جهت ترغیب آنان به خرید از سایت
طراحی صفحهوب دادن کارت و کوپن تخفیف جهت دادن انگیزه بیشتر به کاربران و خرید بیشتر آنان
نمونه هایی از پنلهای مدیریتی فروشگاهی، محصول تجربه گروه ما در زمینه طراحی سایت در اصفهان و سلیقههای متنوع مشتریانمان میباشد را ببینید.
امروزه داشتن یک وب سایت کارخانجات را می تواند بهتر برای مشتریان داخلی و خارجی معرفی کند. در دنیای تکنولوژی و مدرن امروزی آشنا نبودن با روش های تبلیغاتی جدید در فضای مجازی میتواند صاحبان صنایع را از عرصه رقابت خارج کرذه و نتیجه را به رقبا واگذار نماید. به طوری که می توان گفت اگر مشتریان مورد نظر خود را دارید و از طریق آن ها درآمد خوبی دارید, استفاده نکردن از روش های جدید می تواند باعث از دست دادن مشتریان شود. کانال های ارتباطی و تبلیغاتی جدید مثل طراحی سایت و اپلیکیشن، کانال تلگرام و اینستاگرام به عنوان مسیرهای نوین برای معرفی خدمات و جذب مشتری در داخل و خارج بوده است.
کانال های تبلیغاتی در فضای مجازی
استفاده از تلگرام ، اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی برای تبلیغ یک راه موقت و بسته به اعتبار آن شبکه های اجتماعی است. در عین حالی که طراحی اپلیکیشن و وب سایت کارخانجات روشی دائمی و مستمر برای حضور در فضای مجازی است. بسیاری از افراد صاحب کارخانه اعتقاد دارند که صرفاً داشتن یک وب سایت می تواند کافی باشد ولی راه اندازی یک وب سایت ابتدایی راه است. یک سایت زمانی موفق عمل میکند که از سئوی بالای برخوردار باشد و با کلمات کلیدی متناسب در صفحات اولیه نتایج گوگل قرار گرفته باشد. با سئو اصفهان آشنا شوید. اما باز باید گفت که سایت با سئوی بالا هم یک جنبه از کار است، برای پشتیبانی و سرویسدهی به مشتریان همیشگی نیاز به یک اپلیکیشن یک الزام است.
موارد مهم در طراحی وب سایت کارخانجات
زمانی که یک وب سایت برای یک کارخانه طراحی می شود، موارد مهمی هست که حتماً باید در سایت رعایت شود:
معرفی خود و سابقه کارخانه : برای آشنایی بیشتر کاربران با نوع فعالیت و سابقه کارهای انجام شده
معرفی کالاهای تولیدی و دسته بندی آنها، ویژگی و مزایای آن ها
فروشگاه اینترنتی در صورت امکان برای خریدهای جزئی و عمده به صورت انلاین
چند زبانه بودن سایت جهت معرفی فعالیت و سرویس های کارخانه برای مخاطبان خارجی
نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش به همراه کانال های ارتباطی آنها مثل آدرس، تلفن و …
استانداردها و گواهینامه های اخذ شده از موسسات معتبر
سوابق کارمندان و کارکنان
شرکت های تابعه
ارتباط با مشتریان و پرسش و پاسخ
گواهی نامه و افتخارات
رعایت همه این موارد در کنار یک گرافیک زیبا که بیانگر نوع کار و خدمات باشد می تواند تاثیر خود را برای معرفی بهتر کالا و خدمات باشد. در وب سایت کارخانجات بعد از مطرح کردن سابقه ای از خدمات و معرفی کالاها باید مشتریان و نظرات آنها را برای اعتماد بیشتر کاربران مطرح کرد. نمونه های از طراحی سایت اصفهان که توسط گروه مهندسین نواندیش انجام شده است از قسمت نمونه کارها قابل دسترسی است.
از آنجایی که استفاده از گوشی و تبلت ها بسیار فراگیر شده است، طراحی وب سایت واکنش گرا یک نیاز اساسی برای هر سایت است. همانطور که میدانید اکثر کاربران با وجود چنین دستگاههایی تمایل کمتری به استفاده از کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ و چک نمودن وب سایتها دارند. بنابراین داشتن وبسایتی که با این دستگاهها سازگار باشد، لازم و ضروری بوده. همین دلیل است که روند طراحی سایت را نیز دستخوش تغییر و تحول کرده است. از نظر فنی به وب سایتهایی که قابل نمایش درست در موبایل و تبلت باشند وب سایت ریسپانسیو (Responsive) یا واکنش گرا گفته میشود.
طراحان وبسایت پیش از گسترش استفاده از این دستگاهها تنها برای یک مدل طرح و برنامه داشتند. در حالی که امروزه طراحی سایت برای موبایل و تبلت با دسکتاپ دارای تفاوتهای زیادی مثل اندازه صفحه یاScreen-size ، لمس صفحه بجای کلیک کردن، استفاده از تکنولوژی هایی چون فلش و بسیاری از حالات مختلف طراحی است. در نتیجه نمیتوان سایتی را در یک زمان کوتاه و برای نمایش در تمامی دستگاهها طراحی و پیادهسازی نمود. با طراحی سایت اصفهان آشنا شوید.
طراحی وب سایت واکنش گرا به چه معنی است؟
طراحی وبسایت برای موبایل یا تبلت که تحت عنوان Responsive Web Design شناخته میشود، نوعی طراحی وب سایت جهت مشاهده بهترین حالت در این دستگاهها است به گونهای که بهترین حالت نمایش را در کل صفحه دارا باشد. بطوری که اگر سایز دستگاه کوچک یا بزرگ شد نواراسکرول افقی نداشته و اندازه عناصر درونی صفحه مثل تصاویر و متون به بهترین شکل قابل مشاهده باشد.
مزایای داشتن یک وبسایت واکنش گرا یا Responsive:
انعطافپذیری بسیار بالا
عناصرصفحه در این وبسایتها کاملاً شناور بوده و بصورت اتوماتیک در کل صفحه در حال حرکتند. مثلاً چنانچه لینکهای سایت در کامپیوترهای رومیزی بصورت عمودی باشند و این حالت در سایز موبایل فاقد فضای کافی جهت نمایش باشد, سیستم بطور اتوماتیک آن را به شکل افقی قرار میدهد تا دارای بهترین حالت نمایش باشد.
بهترین تجربه برای کاربر - UX
یکی از مشکلات کاربران هنگام مشاهده وبسایتها در موبایل یا تبلت اسکرول افقی است. یعنی کاربر باید حواسش هم به اسکرول عمودی و هم اسکرول افقی باشد که این کار برای افرادی که در طول روز زیاد کار میکنند مشکل و طاقتفرسا است. بنابراین در سایتهای ریسپانسیو این مشکل کاملاً رفع شده و کاربر فقط با لمس صفحه میتواند اسکرول عمودی داشته باشد.
مقرون به صرفه
داشتن وبسایتی که برای همه دستگاهها قابل نمایش باشد مزیت بزرگی محسوب میشود چرا که مدیریت این قبیل وبسایتها آسانتر از وبسایتهایی است که سه نسخه جدا از هم طراحی شوند. در صورتیکه قیمت نهایی ورژنهای کامپیوترهای دسکتاپ با تبلت و موبایل را با هم جمع کنیم بسیار بیشتر از سایتهای ریسپانسیو خواهد بود. همچنین بهینهسازی این وبسایتها در گوگل بسیار سادهتر است چرا که کاربر در همه حالات تنها به یک سایت منتقل میشود نه سه سایت مختلف.
توصیه شده توسط موتور جستجوی گوگل
براساس آخرین آمار 67 درصد کسب و کارهای دنیا توصیههای گوگل را جدی گرفته و آنها را در مدل کسب و کار خود پیادهسازی میکنند. گوگل توصیه میکند که تمام نسخههای وبسایت بهتر است در یک حالت، یعنی همان وبسایتهای ریسپانسیو باشند. چرا که در این صورت صفحه موردنظر تنها دارای یک آدرس یا URL بوده و از یک کد HTML بهره میبرد. لازم به ذکر است که همه وب سایتهای دنیا بوسیله زبان HTML طراحی و توسعه یافتهاند. درنتیجه برای گوگل بسیار راحتتر و آسانتر است که چنین صفحاتی را یافته یا اصطلاحاً Index کند.
از سوی دیگر این برای گوگل بسیار مهم است که کاربران هم به راحتی بتوانند این صفحات و سایتها را به اشتراک گذارند به جای اینکه چند وبسایت وجود داشته باشد. بعنوان مثال کاربر میتواند نسخه موبایل یک سایت را در صفحه Facebook به اشتراک گذاشته و دوستانش نیز توسط کامپیوترهای رومیزی یا همان Desktop همان صفحه وب را بیینند.
طراحی وب سایت واکنش گرا چه مزیتی برای سئو دارد؟
اگر بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان SEO - Search Engine Optimization را بعنوان عامل اساسی جهت هدایت هرچه بیشتر کاربران به سوی وبسایت در نظر گیریم، بدونشک داشتن یک وبسایت سازگار و منطبق با موبایل و تبلت اجتنابناپذیر و ضروری است. موتورهای جستجوی بزرگی چون Google تاکید بسیاری بر روی ریسپانسیوبودن سایت دارند. به گونهای که گوگل آن را بعنوان یک عاملمثبت و بسیارمهم جهت داشتن رتبه بالا دانسته و این نوع وبسایتها را در نتایج جستجو بعنوان Mobile Friendly به کاربران معرفی میکند. بنابراین ما در ریسپانسیونمودن سایت شما از مؤثرترین تکنیکها استفاده میکنیم بطوری که حتی در تمامی سایزها و Resolutionها قابل مشاهده درست باشد. غالباً آخرین مرحله طراحی سایت پس از پایان کار طراحی و برنامهنویسی سایت ریسپانسیو نمودن آن میباشد. امروزه میزان فروش موبایل و تبلت بسیار بیشتر از فروش کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ است و براساس آخرین گزارشات نیز در سال 2014 استفاده از اینترنت بوسیله دستگاههای موبایل بیشتر از کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ بوده است. برای شناخت بیشتر از اهمیت سئو مقاله « سئو اصفهان » را بخوانید.
در پایان
ما در شرکت ویستا پرداز نواندیش گروه طراحی سایت در اصفهان برای مشتریان خود طراحی وب سایت واکنش گرا را همیشه لحاظ می کنیم. نمونه هایی طراحی سایت های انجام شده حاکی از صدق این گفتار است.
شاید استفاده بیش از حد از موبایل صاحبان کسب و کار را به طراحی اپلیکیشن سوق دهد ولی باید گفت که اپلیکیشن برای پشتیبانی از مشتریان دائمی مناسب است.
اگه تصمیم به طراحی سایت پربازدید دارید بهتره بمنظور راحتی کاربران سایت و صرفه جویی در زمانشون یک رابط کاربری سایت مناسب و خوب داشته باشید. طراحان رابط کاربری سایت وظیفه طراحی صفحه ای که کاربر به صورت مستقیم با آن در تعامل است را دارد مثل منوها، آیکن و ... . یک رابط کاربری خوب آنقدر اهمیت دارد که حتی می توان گفت یکی از مواردی که برای بالا بودن سئو سایت نیاز به بررسی دارد ظاهر و رابط کاربری سایت است . سئو اصفهان را بخوانید.
به این دلیل که زمانی که بر روی سئو سایت کار می شود و گوگل یک سایت را به کاربر پیشنهاد می دهد، میزان رضایت کاربر از سایت و تجربه کاربری مناسب از سایت هست که کاربران را به استفاده مجدد از آن سایت تشویق می کند. با طراحی سایت اصفهان اشنا شوید.
رابط کاربری سایت خوب با تعریف کلید میانبر تجربه می شود
یکی از اصولی که در این زمینه پیشنهاد می شود تعریف کردن کلیدهای میانبربرای دکمههای پرکاربرد است. بیشتر کاربران سایتها در پی روش هایی هستن که بهشون کمک کنه تا کارهای تکراری را سریعتر انجام بدن که کلیدهای میانبر یکی از روش ها محسوب میشه. کلیدهای میانبر، مدت زیادی در حافظه میمونن، می تونن سرعت انجام کار رو افزایش بدن و بیشتر در رابط های کاربری گرافیکی GUI کاربرد دارن. بعنوان مثال استفاده از کلیدهای میانبر J و K برای رفتن به بعدی و قبلی در برنامه هایی مثل جیمیل، گوگل ریدر (در حال حاضر تاریخ)، توییتر و وبلاگ Tumblr کاربرد زیادی دارن.
دکمه ها بد نیستن، ولی سرعت عملکردشون با افزودن کلیدهای میانبر بیشتر میشه. راحتی اصل اول هر کاریه مخصوصاً اگه بهصورت مداوم انجام بشه و واضحه که کار کردن در سایت هرقدر سادهتر باشه واسه افراد حرفهای بازدهی را به شدت افزایش میده.
در صورت استفاده از کلید میانبر کاربر بجای این که مراحل مختلفی را انجام بده، میتونه از یه میانبر استفاده کنه و همون کار را با بیشترین سرعت ممکن انجام بده. همچنین شما می تونین، هر کلید میانبر رو با توجه به نیاز سایتتون سفارشی کنید و یا حتی کلید میانبر جدید تعریف کنید.
کلمه �میانبر� اغلب واسه کلیدهای کیبورد استفاده میشه چون کاربرد و استفاده از اون بیشتر از نوع دیگه میانبره. منظور از میانبرهای صفحه کلید، ترکیبی از کلیدهای کیبورده که با فشردن همزمانشون، کار خاصی انجام میشه. میانبرهای صفحه کلید را در همهجا از جمله برنامههای کاربردی، وبسایتها، بازیها و خود سیستم عاملها میتونین مشاهده کنین. هدف از تعریف کلید میانبر در طراحی وبسایت سرعت دادن به دسترسی به یه قابلیت اونه که باز هم توصیه میکنیم از اونها برای راحتی و رضایت کاربران سایتتون استفاده کنید.
شاید تصور کنید که وب سایت واکنش گرا یک راه حل مناسب برای حضور در شبکه جهانی است. ولی صرفاً طراحی سایت تنها راه حل نیست. حتی با انجام سئو تخصصی و قرار دادن آن در صفحات گوگل کار به پایان نمی رسد. با سئو اصفهان آشنا شوید.
یک فرد برای بدست آوردن موفقیت باید همیشه آینده نگر باشد و آینده در دست فناوری تلفن همراه و توسعه آن است.
در تحقیقاتی که در سال 2014 انجام شد, نشان داد که افراد بیشتر از تلفن همراه استفاده می کنند (حدوداً 86 درصد) . تحقیقاتی که بعداً انجام شد هم نشان داد که استفاده از دسک تاپ و سیستم به جایگاه قبلی خودش برنگشت یا به عبارت دیگر روند نزولی استفاده از کامپیوتر کماکان ادامه دارد.
این امر خود اهمیت کاربرد اپلیکیشن موبایل در کسب و کار را نشان میدهد. یک اپلیکیشن موبایل یک محصول نرم افزاری است که بر روی گوشی هوشمند یا تبلت نصب می شود. اپلکیشن ها برای سیستم عامل های مختلف مثل اندروید, IOS, windows phone طراحی می شوند.
چگونگی کاربرد اپلیکیشن موبایل
کاربرد اپلیکیشن موبایل با وب سایت های ریسپانسیو بسیار متفاوت است. از آنجا یک اپلیکیشن باید بر روی هر دستگاه بصورت جداگانه نصب شود و تجربه کاربری واحدی را به همراه دارد. هدف از یک وب سایت واکنش گرا جذب مخاطبین جدید است در عین حالی که کاربرد اپلیکیشن موبایل تعامل با مشتریان و کاربران دائمی است.
با راه اندازی یک وب سایت راه برای پیدا کردن و جذب مخاطب جدید باز میشود. حال با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل میتوان مخاطب را پشتیبانی و سرویسدهی کرد. به عبارت دیگر میتوان گفت که یک اپلیکیشن موبایل خوب یک نیاز برای رسیدن به هدف است. البته به این شرط که خیلی ساده و راحت پیاده سازی شده باشد طوری که تمام نیازمندیهای کاربر با چند اسکرول و تب قابل دسترسی باشد.
البته باید به خاطر داشت باشید که نباید اپلکیشن موبایل خود را شبیه یک وب سایت شلوغ کنید. باید ویژگی ها و خدمات اصلی که هدف کاربر و ایده اصلی کسب و کار شماست را در اپلکیشن به صورت ساده و آسان راه اندازی و توسعه دهید. حتی می توانید از پوش نوتیفکیشن هم برای اتفاق های جدید استفاده کنید.
البته طراحی اپلکیشن باید برای سیستم عاملهای متفاوت جداگانه انجام گیرد و این باعث بالا رفتن هزینه تولید آن میشود. یک اپلیکیشن حداقل باید برای دو سیستم عامل اندروید و IOS طراحی و ساخته بشود. اپلکیشنهای IOS کارایی بالاتری دارند ولی از آنجا که کاربران اندروید بالاتر است تعداد دانلود اپلیکیشن اندروید بیشتر است. با طراحی اپلیکیشن اصفهان آشنا شوید.
ویژگی های اپلیکیشن موبایل
اپلیکیشن هم مانند وب سایت ویژگی ها و کاربردهای خاص خودش را دارد:
اپلیکیشن بر روی ویژگیهای خاص متمرکز است: الزاماً یک اپلیکیشن نباید تکراری از وب سایت باشد. بعضی از ویژگیها میتواند صرفاً در اپلیکیشن طراحی شود بطوری که این ویژگی برای سایت موجود نیست و بالعکس. مثلاً کاربران اینستاگرام در وب سایت اینستا میتوانند عکس ها را تماشا کنند ولی برای آپلود باید حتماً از اپلیکیشن آن استفاده کنند.
روش کار اپلیکیشن ها متفاوت است: اپلیکیشن ها را باید از طریق برنامه های خاصی مثل گوگل پلی, اپ استور و ... دانلود و نصب کرد و در هنگام نصب میزان دسترسی به منابع موبایل مثل کارت حافظه, موقعیت یاب و ... را مشخص می کند. این امر باعث می شود که امنیت بیشتری نسبت به یک سایت داشته باشد.
اپلیکیشن ها آفلاین کار می کنند: با توجه به محتوا و عملکرد یک اپلیکیشن میتوان آن را به گونهای طراحی کرد که بدون نیاز به اینترنت هم بتوان از آنها استفاده کرد مثل اپلکیشن BBC news یا اپلیکیشن راهنمای شهر که محصولی از گروه مهندسین نواندیش گروه حرفه ای طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت اصفهان است. اپلیکیشن در ابتدا تمام اطلاعات مورد نیاز را دانلود و در صورت نبود اینترنت افلاین هم کار میکند.
طراحی کاربرپسند و ویژه: برای اینکه یک اپ موبایل یکپارچه و کاربر پسند باید باید برای هر پلتفرم طراحی انجام داد ( بسته به اندازه های مختلف صفحه نمایش). در یک اپ موبایل تصاویر سریعتر آپلود میشود و از حجم کمتر داده استفاده میکند.
کامپوننت های تلفن همراه: یک اپلیکیشن موبایل به راحتی با سنسورهای مختلف موبایل مثل میکروفن, دوربین، مکان یاب و .... کار میکند. این امر خود یک مزیت مهم محسوب میشود چون امکان زیادی در اختیار کاربر قرار میدهد.
حرف آخر
بنابراین زمانی که نیاز به ارائه یک سرویس خاص باشد استفاده از یک اپلکیشن موبایل برای ارائه این سرویس خیلی راحت تر از وارد کردن آدرس سایت یا حتی جستجوی تصادفی در وب سایت هاست.
مزرعه لینک به گروهی از وبسایتها که به صورت گروهی و پی در پی به یکدیگر لینک میدهند، گفته میشود. اکثر مزرعههای لینک بهطور اتوماتیک توسط سرویسها و برنامههایی ساخته میشوند که شامل صد یا هزاران وبسایت غیرمرتبط بوده و به یکدیگر لینک میدهند. مزرعه لینک سریعترین روش جهت دریافت لینک بالا در طول روز است ولی درحالحاضر گوگل آنها را بهعنوان نوعی اسپم در نظر گرفته و استفاده از آنها سخت موردجریمه گوگل واقع میشود.
مالکان سایتهایی که اقدام به ساخت مزرعه لینک می کنند، تلاش میکنند تا با دستکاری نتایج گوگل و حقههای معروف سئو کلاهسیاه، اقدام به ایجاد بکلینک قانونی برای خود کنند. درحقیقت، مزرعه لینک بیشتر درباره تعداد و کمیت لینکهای ورودی بوده و در واقع میتوان عنوان کرد که هیچ ارتباطی با کیفیت نوع لینکها ندارد. حتی ممکناست برخی از لینکهای این تکنیک از قبل موردجریمه گوگل واقع شده باشند.
ولی میتوان برخی از سایتها که دارای شرایط زیر هستند را نیز لینکفارم دانست.
Manual link farm مزرعه لینک دستی: بعضی از سایتها که غالباً سایتهای خرید و فروش بک لینکند بمنظور کسب درآمد بیشتر اقدام به فروش لینکانبوه یا ارزانقیمت میکنند، مدیران سایتهای ایرانی هم شروع به خرید لینک از چنین سایتهایی میکنند که سرانجام پس از مدتیکوتاه سایت فروشنده لینک دارای صدها لینک بیکیفیت به سایتهای غیرمرتبط با موضوع سایت خود بوده و درنتیجه نوعی Link farm ایجاد میشود که درنهایت نیز سایتاسپمر پس از شناسایی توسط موتورهای جستجو جریمه میشود.
Non-manual link farmمزرعه لینک غیردستی: متاسفانه این نوع از لینک فارم توسط سئوکاران ایجاد میشود. بعضی از سئوکاران سودجو برای ارتقای رتبه سایتهای طرف قرارداد خود اقدام به ایجاد صفحات غیرمرتبط در دیگر سایتها نموده و لینک خود را در آنها قرار میدهند، این لینک بیلدینگ ماهها ادامه داشته و تا زمانیکه گوگل تشخیص نداده این سایت اسپمر و Link farm است، رتبه سایت لینکدهنده کاهش و رتبهسایت لینکگیرنده افزایش مییابد پس از شناسایی آن توسط گوگل رتبه هردو سایت لینکگیرنده و لینکدهنده به خطر میافتد.
چرا نباید از مزرعه لینک استفاده نمود؟
پس از تغییر الگوریتمگوگل در چندسال گذشته، دیگر نمیتوان با دریافت لینک از هر سایت و دادن لینک به آنها برای سایت خود نوعی بکلینک ایجاد نمود. گوگل بسیار حساس و سختگیرتر از گذشته است و سعی دارد سایتهایی را بالا آورد که دارای محتوایی عالی بوده و در عین حال برای قوانین نیز احترام قائلند. در نتیجه دریافت لینک چه بهصورت دستی و چه بهصورت غیردستی از سایتهای لینک فارم شدیداً به سئو و رتبه سایت صدمهزده و موجب پنالتی سایت میشود. اگر کسی از سایت لینک فارم به شما لینک داده و از حذف آن خودداری میکند بهتراست با استفاده از ابزار Disavow backlinks ، به گوگل اطلاع دهید .
ابتدا برای درک اهمیت انجام خدمات سئو بر روی سایت باید گسترش روزافزون اینترنت و شبکه جهانی را خاطر نشان شویم. باتوجه به نفوذ تکنولوژی در جامعه امروزی و استفاده هرچه بیشتر ما از ابزار و وسایل دیجیتال همچون کامپیوترهای شخصی، تلفنهای هوشمند و... نیاز به رسانههای گویا و پویا در فضای مجازی هرلحظه بیشتر احساس میشود و مشاغلی که از این تغییر بزرگ برخوردار نباشند بدون شک در معرض نابودی قرار دارند. بنابراین داشتن یک رسانه که متعلق به خودتان باشد و هرلحظه از ارزش بیشتری برخوردار شود یک امر مهم و ضروری میباشد. بهترین گزینه جهت حضور در فضای مجازی، برخورداری از یک سایت حرفهای و بکارگیری آن بعنوان مرکز فعالیتهای مجازی شما میباشد.
ولی آیا تنها داشتن یک وبسایت خوب میتواند شما را مورد نمایش استفادهکنندگان از خدماتتان قرار دهد؟ آیا یک سایت خوب بدون بازدید می تواند درآمد شما را افزایش دهد؟
خدمات سئو حرفه ای و تخصصی
خدمات سئو به صورت تخصصی و بهینه سازی سایت به شما کمک میکند تا در موتور جستجوی گوگل و دیگر موتور های جستجو بهسادگی وب سایت شما در معرض بازدید کاربران اینترنت و جستجوکنندگان قرار گیرید. هرقدرانجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت تخصصیتر باشد موتورهای جستجو از درک و شناخت بهتری درمورد سایت شما برخوردار میشوند. سئو (SEO) کوتاهشده سه واژه (Search Engine Optimization) می باشد.
برای آشنایی بیشتر با سئو درون سایت مقاله سئو اصفهان را بخوانید.
علاوه بر فعالیت فوق الذکر که بعنوان سئو داخلی سایت شناخته میشود سئو خارجی سایت نیز موجب افزایش اعتبار و رتبه سایت نزد موتورهای جستجو میشود.
در مجموع خدمات سئو و بهینه سازی سایت عبارتند از:
تولید محتوا:
تا وقتی که محتوا و مطالب مربوط به فعالیت وبسایت بصورت کاملاً تخصصی و ویژه در سایت قرار نگرفته باشد سایت شما شانسی جهت حضور چشمگیر در نتایج گوگل را نخواهد داشت باتوجه به نوع همکاری با گروه مهندسین نواندیش تولید محتوای تخصصی توسط گروه ما براساس قواعد سئو انجام میشود.
سئو داخلی شامل:
بهینه سازی آدرس صفحات سایت
بهینهسازی عناوین صفحات باتوجه به کلمات کلیدی
تگ های H1 H2 H3 H4 H5 H6 بهینه سازی متن با استفاده از Heading بر اساس اولویت
بکاربردن کلمات کلیدی اصلی در جایگاههای مناسب
طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو
لینکدهی به منابع و سایتهای معتبر در محتوا
لینک بیلدینگ داخلی
افزایش سرعت بارگزاری سایت
استفاده از LSI در متن
بهینهسازی تصاویر بکار رفته در سایت
استفاده از دکمههای اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی
برندینگ محتوایی سایت و لینک بیلدینگ
رپرتاژآگهی مطالب تخصصی وبسایت شما در وبلاگ و وبسایت پر بازدید و دریافت بکلینک طبیعی و قدرتمند
شبکههای اجتماعی: ایجاد و مدیریت شبکههای اجتماعی بمنظور معرفی کالا و خدمات به کاربران آنها
ممکن است در نگاه اول تفاوت زیادی بین وبسایت واکنش گرا و اپلیکیشن موبایل مشاهده نکنید ولی در اصل با هم تفاوت زیادی دارند. هدف از این مقاله انتخاب یکی از این دو مورد نیست بلکه می خواهیم تفاوت اصلی اپلیکیشن موبایل و سایت واکنش گرا را مطرح نماییم تا بسته به نیاز کسب و کارتان یکی را انتخاب کنید.
در این مقاله ویژگی های و مختصات سایت واکنش گرا مطرح و در مقالات آتی در مورد طراحی اپلیکیشن صحبت خواهیم کرد.
وب سایت واکنش گرا درست مثل هر سایت دیگری از صفحات HTML استفاده می کند طوری که توسط هر مرورگری قابل دسترسی است. مهم ترین هدف از ساخت وب سایت واکنش گرا این است که بتوان یک سایت معمولی (قابل مشاهده روی دسکتاپ) را در صفحه نمایش های کوچکتر مثل موبایل و تبلت و با رزولوشن های مختلف بدرستی نمایش داد. در سایت های واکنش گرا کاربران بدون نیاز به تغییر اندازه صفحه نمایش در دستگاه های کوچک سایت می توانند سایت را به صورت کامل بررسی کنند.
یک سایت واکنش گرا با استفاده از دستورات css ساخته می شود. این دستورات باعث می شود که محتوای وب سایت با هرنوع صفحه نمایش از 3اینچ موبایل تا 17اینچ لپ تاپ سازگار باشد و به خوبی نمایش داده شود.
چرا به وب سایت ریسپانسیو نیاز داریم؟
آیا می دانید که تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر جهان از 4.01 در سال 2013 به 5.07 میلیون در سال 2019 افزایش خواهد یافت؟ در سال 2016، تقریباً 63درصد از جمعیت زمین یک تلفن همراه داشتندو این آمار رو به افزایش است.
امروزه بسیاری از شرکت ها وبسایت های ریسپانسیو را برای نمایش اطلاعات، کالا یا خدمات خود در سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف به کار می برند. این کار بویژه اگر خواستار جذب مشتری جدید هستید اهمیت دارد.
نمونه هایی از طراحی سایت اصفهان که واکنش گرا هستند را در لینک نمونه کارها مشاهده کنید.
هنگامی که افراد به دنبال کالا یا خدمات موردنظر خود می گردند، به احتمال زیاد به سراغ اپلیکیشن فروشگاه نمی روند و بیشتر احتمال دارد که با مرورگرهای وب جستجو کنند. حتی اگر کسی در App store به دنبال یک اپلیکیشن فروشگاهی خوب بگردد واضح است که امکان شکست دادن رقبا در بین حجم بسیار بالای اپلیکیشن ها بسیار کم است. شایان ذکر است که گوگل به وب سایت های ریسپانسیو علاقه مند بوده و رتبه SERP بالاتری به آنها می دهد.
تفاوت سایت واکنش گرا و اپلیکیشن موبایل
در ادامه چند تفاوت اصلی و مهم سایت واکنش گرا و اپلیکیشن موبایل مطرح شده است:
یک وب سایت واکنش گرا برای همه کاربران قابل دسترسی است. این وب سایت نیازی به دانلود یا نصب نداشته و نیز رایگان هستند. صرف نظر از سیستم عامل به راحتی می توان از یک وب سایت واکنش گرا بر روی گوشی هوشمند استفاده نمود. ولی فراموش نکنید که به اینترنت وابسته است.
این سایت ها قابلیت به روز رسانی پشتیبانی و رفع مشکلات را به آسان دارند. برخلاف اپلیکیشن های موبایل، کاربر نیازی به نصب نسخه جدید برای مشاهده تغییرات وب سایت ندارد. در اکثر موارد کاربران حتی متوجه روند بروز رسانی سایت ها نیز نشده و به سادگی می توانند از سایت به روز رسانی شده لذت ببرند. بروز رسانی یک سایت برای مالک آن ساده تر و ارزان تر است.
وب سایت واکنش گرا به صرفه تر از اپلیکیشن موبایل است چرا که لازم نیست برنامه های سازگار با هر نوع موبایل و تبلتی را ایجاد کرد. همچنین هزینه های پشتیبانی و نگهداری آن پایین تر و افزایش رتبه سئو آن نیز ساده تر است. با این وجود وب سایت واکنش گرا نمی تواند همه نیازهای شما را براورده سازد.
سایت شما موتور محرک تجارت و اهرم تبلیغاتی شما است. به منظور دیده شدن باید تبلیغاتتان را جلوی چشم کاربران و مخاطبانتان قرار دهید. سئو به روشهایی برای افزایش تعدادبازدید سایت شما در گوگل گفته شده و درنتیجه افرادی که درپی خرید از محصول سایت شما هستند، به بازدید سایت شما میپردازند. سئو را میتوان نوعی سرمایهگذاری دانست، سئو ازمیان همهی روشهای بازاریابی اینترنتی دارای بیشترین نرخ بازگشت سرمایه میباشد.
هنریفورد درباره اهمیت تبلیغات میگوید: متوقف نمودن تبلیغات به منظور صرفهجویی در هزینهها مثل توقف ساعت جهت صرفهجویی در زمان است.
متاسفانه سئوکاران اغلب به کاربران توجه نمیکنند و وبسایت ها و صفحاتشان را بهگونهای طراحی و منتشر میکنند که گوگل میخواهد. برخورداری از یک وبسایت جذاب و گرافیکی بدون بازدید و مخاطب فایده ندارد ولی داشتن یک وبسایت بدون جذابیت و نامرتب در نخستین صفحه گوگل و با ترافیک بالا هم چندان مخاطب را جذب نمیکند. یک وبسایت اگر دارای 100 بازدیدکننده بوده و یک مشتری جذب کرده با وبسایتی که یک بازدیدکننده داشته و همان را به عنوان مشتری جذب کرده از نظر کارایی متفاوت نیستند. پرداخت هزینه و قیمت سئو سایت و بهینه سازی وب سایت برای گوگل زمانی برای کسب و کار مؤثر و موفقیت آمیز است که همزمان برای کاربران دارای زیبایی و جذابیت باشد.
قیمت سئو برای بهینه سازی سایت
گروه متخصصین بهینهسازی و سئو سایت نواندیش بیشاز 7سال گام به گام با گوگل رشد کرده و همهی تلاشمان این بوده که بیشتر از اینکه به کسب درآمد فکر کنیم به فکر یادگیری و عقبنماندن از سرعت رشد تکنولوژی بازاریابیدیجیتال و دگرگونی های الگوریمهای گوگل بودهایم. ما هرگز خود را برتر نمیدانیم و همواره دانشجو و در پی رشد بیشتر خواهیم بود. هر سایتی را که بهینهسازی میکنیم با کسب و کار جدیدی آشنا شده و به دوستان جدیدی برمیخوریم. جز این هدف دیگری نداریم.
نمونه کارهای سئو
عبارت طراحی اپلیکیشن اصفهان با انجام سئوی اصولی این سایت را در رتبه یک گوگل قرار داده است.