طراحی سایت با PHP
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

طراحی سایت با PHP از بین زبان های برنامه نویسی بیشترین محبوبیت را دارد. قبل از مطرح کردن محبوبیت php ابتدا باید جایگاه و کاربرد زبان های برنامه نویسی در زمینه طراحی سایت را بیان کنیم. در مقاله « طراحی وب چه تفاوتی با توسعه وب دارند » گفته شد که جنبه ظاهر و رابط کاربری سایت با کدهای html و css ساخته می شوند. این کدها و اقدامات به طراحی سایت مربوط می شود ولی در جهت توسعه وب نیاز به برنامه نویسی در سمت سرور هست. سایت ها از لحاظ کارایی به دو گونه استاتیک و داینامیک می توانند طراحی شوند.

سایت استاتیک و داینامیک

سایتی که به صورت استاتیک طراحی می‌شود صرفاً با استفاده از کدهای html و css به طراحی وب و ظاهر آن می پردازد و توانایی ذخیره اطلاعات و یا ارسال اطلاعات را ندارد. امروزه این سایت‌ها دیگر کاربرد ندارد چون صرفاً یک جنبه نمایشی بدون کاربرد خاصی دارند. طراحی سایت داینامیک با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور به پایگاه داده متصل می‌شود، اطلاعاتی را برای کاربر ارسال و همچنین اطلاعاتی را از کاربر دریافت و ذخیره می‌کند. زمانی که سایت استاتیک طراحی می‌شود برای هر تغییر در ظاهر صفحه نیاز به متخصص طراح سایت و کدنویسی هست. ولی در وب سایت های داینامیک پنل مدیریت وجود دارد که مدیر سایت می تواند محتوا و ظاهر جدیدی را بدون نیاز به کدنویسی خاصی پیاده سازی کند.در چنین سایت هایی برای اتصال به پایگاه داده نیاز به زبان های برنامه نویسی مثل ASP و PHP هست.

طراحی سایت | طراحی سایت در اصفهان | طراحی سایت اصفهان | طراحی وب سایت | طراحی سایت ارزانطراحی سایت با PHP

بر اساس آمار w3techs تا سال ۲۰۱۸ ، ۸۳٫۱% طراحی سایت با PHP انجام گرفته شده است. اما دلیل محبوبیت PHP و این حجم زیاد استقبال open source و راحتی استفاده از آن است. کد باز بودن PHP باعث بوجود آمدن کتابخانه ها و امکانات زَیاد با استفاده از این زبان برای وب سایت ها شده است که درصد زیادی از آنها رایگان هستند. در نتیجه می توان گت که سرعت پیاده سازی و توسعه وب سایت با هزینه کمتری بالاتر است.

PHP بر روی همه سرورها قابل اجرا است ولی بر روی سرورهای لینوکسی بهترین کارکرد و قابلیت را دارد. داشتن واسطه های مختلف برای اتصال به پایگاه داده های مختلف، داشتن کتابخانه قوی برای امور متنوع، امنیت بالا و هزینه پایین از نکات حائز اهمیت برای انتخاب php برای تهیه سایت است.

سیستم های مدیریت محتوا php

سیستم های مدیریت محتوا (CMS) های زیادی به صورت رایگان  وجود دارند که برای کارهای مختلف طراحی و بهینه سازی شده اند.

  • وردپرس: وردپرس به عنوان محبوبترین و پراستفاده ترین CMS با امکانات فراوان محسوب می شود. نمونه های مختلفی از پروژه هاییطراحی سایت اصفهان را که با این CMS طراحی شده است را ببینید.
  • جوملا : رتبه بعد از وردپرس به جوملا تعلق می گیرد. جوملا مانند وردپرس دارای قابلیت های زیادی است که در صورت نیاز می تواند به برنامه اضافه شود.
  • فروشگاه سازهای PHP : پلاگین های مختلفی برای CMS ها وجود دارد که امکان خرید و فروش و پرداخت را داشته باشد. ولی سیستم های مدیریت محتوایی وجود دارد که به طور اختصاصی به امر فروش و امکانات مورد نیاز در یک فروشگاه اینترنتی پرداخته است مانند پرستا شاپ و اپن کارت.

طراحی اپلیکیشن اصفهان

واقعیت افزوده اصفهانَ

سئو اصفهان





:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت در اصفهان , طراحی سایت اصفهان , طراحی وب سایت , طراحی سایت حرفه ای , سایت , طراحی سایت با PHP ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: