معرفی وبررسی بدافزارها
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

پس از به وجود آمدن هر چیز مهم و سودمندی بلافاصله افرادی سودجو هم وجود دارند که در جهت عکس کار می کنند و درصدد سوء استفاده از آن شیء سودمند بر خواهند آمد یکی از مقوله های مخربی که پس از تولید و توسعه ی کامپوتر ها مطرح شد بحث بدافزارها است، در این مقاله با گروه مهندسین نواندیش گروه تخصصصی طراحی اپلیکیشن اصفهان همراه باشید تا به معرفی وبررسی بدافزارها بپردازیم.

بدافزار چیست؟

بدافزار ها در حقیقت قطعه کدهایی هستند که توسط برنامه نویسان نوشته می شوند و به آلوده کردن و اقدام های پنهانی و خرابکارانه در سیستم ها می پردازند. این بدافزار ها به صورت خواسته یا ناخواسته وارد سیستم ها می شوند و در سیستم باعث ایجاد اشکالاتی می شوند و یا از اطلاعات سیستم ها سوء استفاده می کنند.

عبارت بدافزار ها که ترجمه شده ی  Malware است از ترکیب دو کلمه ی (بدخواه) Malicious و (نرم افزار) Software  ساخته شده و برای نرم افزار هایی به کار می رود که به سوء استفاده و خرابکاری در  سیستم می پردازند.

بدافزار ها می توانند پس از استقرار در سیستم ها به بسیاری از کارهای سیستم مسلط شوند از ارسال ایمیل گرفته تا به دست آوردن و تغییر رمز عبور هاست، پس همانگونه که ملاحظه می کنید بدافزار ها می توانند بسیار خطرساز و مشکل آفرین باشند آن هم درو از چشم صاحب سیستم، پس باید در مواجه شدن با آن ها بسیار مراقب بود و سیستم را در برابر آن ها محافظت نمود.

بد افزار | تروجان | امنیت | هکانواع بدافزارها

بد افزار ها انواع مختلفی دارند و خصوصیت مشترکی که همگی آن ها دارند این است که برای ایجاد مشکلاتی برای سیستم ها و یا سوء استفاده از آن ها ساخته و طراحی شده اند.از مهم ترین مخرب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ویروس ها (Virus)

ویروس ها بدافزار هایی هستند که به تکثیر خود در قسمت های مختلف سیستم آلوده شده می پردازند، این نوع بدافزار برای اجرا شدن نیاز به یک برنامه ی دیگر و یا یک انسان دارد.

کرم ها (Worm)

کرم ها هم نوعی از این مخرب ها هستند که از طریق حفره های موجود در شبکه ی سیستم ها به آن ها نفوذ می کنند و به خرابکاری هایی در سیستم می پردازند. از جمله یکی از این نوع خرابکاری عبارت است از استفاده از سیستم آلوده جهت حمله به یک سیستم دیکر و انواع و اقسام سوء استفاده های دیگر که از چشم کاربران سیستم ها هم پنهان هستند.

اسب تروجان (Trojan Horse)

به بدافزارهایی که در ظاهر مفید به نظر می رسند و کاربران در استفاده از آن ها سودی برای خود می بینند ولی در واقع شامل یک مخرب کامپیوتری است که در قالب یک برنامه مفید درآمده است تروجان می گویند که نام گذاری این نوع از بدافزارها اشاره به داستان معروف تروا دارد که از اسبی چوبی یا همان اسب تروجان که به ظاهر حامل پیام صلح بود در جهت تسلط بر شهری استفاده شد.

بیشتر بدانید: نکاتی درباره ی واقعیت افزوده اصفهان

جاسوس (Spyware)

بد افزار هایی وجود دارند که برای استفاده های جاسوسی و در حقیقت استخراخ اطلاعات از سیستم های آلوده طراحی و ساخته می شوند به این گونه از بد افزار ها، بدافزار های جاسوسی گفته می شود.

نمونه ای از این بد افزار ها، keylogger ها هستند که پس از اجرا بر سیستم ها، اطلاعاتی را که کاربران آن سیستم تایپ می کنند را ذخیره می کند و حتی می تواند از آن ها فیلم هم تهیه کنند و سپس از بین این اطلاعات، اطلاعات مورد نظر را استخراج کند و از آن ها استفاده ببرند به عنوان مثال اطلاع از رمزهای ورود کاربران و ...

و البته چندین نوع بد افزار دیگر همچون رد گم کن ها که برای پنهان سازی بد افزار ها در سیستم ها استفاده می شود، در پشتی ها که  برای نفوذ راه را برای نفوذ دوباره هکر ها فراهم می کنند و یا تبلیغات نا خواسته که این موارد هم هرکدام سیستم ها و اطلاعات هدف خاص خود را دارند.

ولی حال این مسئله به وجود می آید که چگونه می توان از سیستم ها در برابر بدافزارها محافظت کرد و یا با آن ها مقابله کرد برای پی بردن به این مسئله خواندن مقاله ی راه های مقابله با بدافزار ها برای شما مفید خواهد بود.


در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت در اصفهان می توانید دیگر مطالب موجود در newthink24.com را مرور کنید ...

هم چنین بخوانید:

طراحی سایت اصفهان

سئو اصفهان

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: