۹ نکته مهم برای سئو در سرچ تصاویر
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

در این مقاله به نکات مهم سئو برای سرچ های تصویری خواهیم پرداخت. از آنجا که رسانه هایی مثل فیلم ، تصویر، صوت به مجموعه ابزارهای جستجو اضافه شده است، هر کدام از آنها بر سئوی سایت و قرار دادن سایت در صدر نتایج تاثیر مهمی دارد. براساس تحلیل هایی که در moz انجام شده است ، جستجوی تصویر دومین پلتفرم جستجو توسط کاربران در گوگل است. جستجوی تصویر در گوگل ۴۰ برابر بیشتر از فیس بوک و ۱۰ برابر بیشتر از یاهو و بینگ است. مسلماً تصاویری که تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند، بیشتر توسط گوگل انتخاب می شوند. یکی از راه های بهبود سئو سایت اهمیت ویژه به تصاویری است که در سایت بارگذاری می شود. سئو اصفهان را برای آشنایی با اهمیت سئو در سایت را بخوانید.

نکات مهم سئو در تصاویر

  1. کیفیت تصاویر: تصاویری که برای پست، پروفایل و … انتخاب می کنید باید تصاویر با کیفیت باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده، معیار انتخاب یک محصول برای خرید توضیحات و تصاویر آن است. بنابراین تصاویر بهتر باعث افزایش میزان کلیک و رتبه بندی آن تصویر را افزایش می دهد.
  2.  اندازه تصاویر باید بهینه با شد. در زمان بارگذاری صفحه، تصاویر با حجم بالا بسیار دیر لود می شوند. البته کاهش اندازه به معنی بی کیفیت کردن تصویر نیست. حذف اطلاعات غیرضروری ، استفاده از ابزارهای آنلاین برای بهینه سازی تصاویر برای وب سایت مثل jPEGMini، PunyPNG و … برای پایین  آوردن حجم تصویر راه های مناسبی است.
  3. ابعاد تصویر دیگر نکته قابل اهمیت است. تصاویری که به نسبت های استاندارد ۹:۱۶ یا ۳:۴ باشند،گوگل مجبور به کراپ کردن تصاویر نیست. اما تصاویری که خارج از این ابعاد باشند را گوگل کراپ خواهد کرد که باعث از دست رفتن جزئیات و اطلاعات ارزشمندی از تصویر می شود. که این امر موجب جلب توجه یا کلیک نمی شود.
  4. استفاده نکردن از تصویر تکراری و استوک: استفاده از تصاویری که به دفعات زیادی برای کاربردهای مختلف استفاده شده است برای داشتن سئوی خوب کار درستی نیست.

سئو اصفهان | سئو سایت

بهینه سازی داده های تصویر، نام، برچسب و توصیفگرها برای کسب رتبه بالاتر در گوگل

  1. نام فایل اصلی ترین توصیف برای یک تصویر است . استفاده از نامگذاری های مثل IMG-xxxxx کار درستی نیست. چون گوگل برای سرچ تصویر از نام آنها استفاده می کند بهتر است از اسامی که مرتبط با محتوای تصویر باشد برای نامگذاری آنها استفاده شود.
  2. برچسب تصاویر: تگ های alt که از صفات HTML است، زمانی که تصویر نتواند در صفحه نمایش داده شود محتوای این تگ جایگزین تصویر میشود. بنابراین بهتر است تگ هایی که برای تصویر در نظر گرفته می شود مرتبط با محتوای تصویر باشد.
  3. caption یا عناوین که توضیح یا اسمی است که به همراه عکس نمایش داده می شود.
  4. توضیحات (discription) : توضیحات جامع تر و کامل تر برای یک عکس هست. زمانی که تصویر یک پست در صفحه جداگانه باز شود این توضیحات نمایش داده می شود.
  5. اطلاعات متنی اطراف تصویر: گوگل برای نتایج جستجو ارتباط تصاویر را بر اساس محتوای متن، تصاویر دیگر، نقشه های سایت تصویری، عنوان صفحه و URL صفحه، تعیین می کند. بنابراین باید همه اینها بهینه و به هم مرتبط باشد

تعدادی از موارد مطرح شده جزء ساختار قالب سایت است که باید از همان ابتدا برای داشتن سئوی سایت بالا مورد توجه قرار گیرد.

 

طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان





:: برچسب‌ها: سئو , سئو اصفهان , سئو سایت , آموزش سئو , سئو حرفه ای , سئو رایگان , سئو سایت در اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: