سئو برای موبایل: جستجوگرهای موبایل و دسکتاپ
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

با افزایش آمار کاربران موبایل ها برای هر سایت باید سئو برای موبایل هم در نظر گرفت. به راحتی نمی توان یک سایت را با ابزارهایی مثل بوت استرپ طراحی کرد و ادعا کرد که موبایل فرندلی است. با افزایش چشمگیر جستجوها در تلفن همراه باید با نحوه استفاده مردم از این دستگاه‌ها آشنا باشید. با سئو اصفهان آشنا شوید.

همانطور که انتقال به موبایل و استفاده از آن سرعت پیدا کرده است، راه های جدیدتری برای معرفی کسب و کارها مطرح شده اند. تحقیقات بر روی ۲۵ میلیون کلمه کلیدی نشان می دهد که حدود ۷۹ درصد از لیست کلمات رتبه های متفاوتی در تلفن همراه و دسکتاپ را دارند. برای ۲۰ کلمه اول هر لیست، حدود ۴۷% درصد رتبه بندی سایت در تلفن همراه و موبایل مشابه نیستند.

چرا موبایل مهم است

موبایل تنها به عنوان یک تلفن همراه نیست. بلکه به روزرسانی‌های جدید تلفن همراه، استراتژی‌های جداگانه‌ای برای برندسازی و تبلیغات را مطرح می‌کند. آمارها نشان می‌دهد که حدود ۵۷ درصد ترافیک سایت از موبایل و تبلت‌ها می‌آید و بقیه از دسکتاپ. برنده شدن در این محیط به سرعت در حال تحول نیاز به درک دقیق از قصد کاربر، نحوه استفاده از تلفن همراه و نحوه نمایش سایت خود در دستگاه‌های تلفن همراه دارد. به عنوان مثال، اگر فردی در جستجوگر به دنبال پیدا کردن یک رستوران باشد، موتورهای جستجو نزدیکترین رستوران را به موقعیت فعلی کاربر در هر لحظه را نشان می‌دهند. یا در یک پرس‌وجو که به دنبال راه‌های ارتباطی با یک مکان است. این امکان که شماره تلفن در نتایج جستجوها نشان داده می‌شود و امکان تماس هست یک مزیت محسوب می‌شود. چون کاربران تمایل بیشتری به برقراری تماس در همان لحظه دارند تا اینکه بخواهند ایمیل بفرستند.

Mobile

راهکارهای مورد نیاز در جهت سئو برای موبایل

  1. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای دستگاه موبایل: تجربه نشان داده است که نوع کلمات کلیدی و نحوه جستجو آنها در موبایل با دسکتاپ متفاوت است. مثل جستجوی صوتی که گوگل از آن پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن روبه افزایش است. و حتی کاربران در استفاده از موبایل هنگام تایپ کردن کلمات و عبارات مختلفی را نسبت به زمان استفاده از دسکتاپ به کار می‌برند. پس می‌توان گفت که باید از لحاظ سئو برای موبایل باید کلمات کلیدی متفاوتی را انتخاب کرد. در مرحله بعد نسبت به آن کلمات محتوای خوب به همراه فرمت و شکل مناسب تهیه کرد. با تحقیق و بررسی تعداد ورودی به سایت از طریق موبایل و کلمه کلیدی و اطمینان از موبایل فرندلی بودن آن محتوا می‌توان رتبه خوبی از لحاظ سئو برای موبایل کسب کرد.
  2. اجرای AMP بر رروی سایت: گوگل بر سرعت راه‌اندازی سایت بر روی دستگاه خیلی تاکید دارد. در همین راستا به دنبال راه‌هایی برای بهبود سرعت در همه دستگاه‌ها هستند. فریم ورک AMP از پیشنهادات گوگل برای افزایش سرعت صفحات است. سایت‌هایی که دارای حالت AMP هستند در حالت موبایل به همراه آیکن AMP نشان داده می‌شوند و از لحاظ گوگل امتیاز بالاتری نسبت به سایت‌های دیگر دارند. 
  3.  موبایل فرندلی بودن محتویات سایت: صفحات و محتویات هر سایت باید به گونه‌ای باشد که به راحتی در دستگاه‌ها و سایزهای مختلف قابل نمایش باشد. به عنوان مثال، اینفوگرافیک‌ها که متن‌های بسیار کوچکی درون خود دارند باید در حالت تلفن همراه به اندازه صفحه نمایش نشان داده شوند. همچنین کاربران باید بتوانند به راحتی تصویر را بزرگ کنند و جزئیات بیشتری را ببینند. گوگل ابزارهای مختلفی برای تست صفحات در حالت موبایل دارد.
  4. تحلیل ترافیک سایت: بررسی و تحلیل میزان ترافیک ورودی سایت از موبایل یا دسکتاپ و صفحه فرود بسیار ضروری است. همانطور که بازار به سمت تلفن همراه پیش می‌رود، درک نحوه ارتباط مشتریان تلفن همراه با سایت شما به شما در برنامه‌ریزی برای این تغییرات کمک خواهد کرد.

در نتیجه

برای برند سازی سایت خود و محتوای آن به نسخه موبایل آن بیشتر از دسکتاپ تمرکز کنید و آن را در اولویت قرار دهید. با انجام تنظیمات جزئی از سازگار بودن سایت با تلفن همراه اطمینان حاصل کنید.

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت اصفهان

طراحی اپلیکیشن اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان





:: برچسب‌ها: سئو , سئو سایت , سئو حرفه ای , سئو و بهینه سازی سایت , آموزش سئو , سئو رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: