مزرعه لینک (Link farm) چیست؟
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

مزرعه لینک به گروهی از وب‌سایت‌ها که به صورت گروهی و پی در پی به یکدیگر لینک می‌دهند، گفته می‌شود. اکثر مزرعه‌های لینک به‌طور اتوماتیک توسط سرویس‌ها و برنامه‌هایی ساخته می‌شوند که شامل صد یا هزاران وب‌سایت غیرمرتبط بوده و به یکدیگر لینک می‌دهند. مزرعه لینک سریع‌ترین روش جهت دریافت لینک بالا در طول روز است ولی درحال‌حاضر  گوگل آن‌ها را به‌عنوان نوعی اسپم در نظر گرفته و استفاده از آن‌ها سخت موردجریمه گوگل واقع می‌شود.

بیشتر بخوانید: سئو اصفهان

مالکان سایت‌هایی که اقدام به ساخت مزرعه لینک می کنند، تلاش می‌کنند تا با دست‌کاری نتایج گوگل و حقه‌های معروف سئو کلاه‌سیاه، اقدام به ایجاد بک‌لینک قانونی برای خود کنند. درحقیقت، مزرعه لینک بیشتر درباره تعداد و کمیت لینک‌های ورودی بوده و در واقع می‌توان عنوان کرد که هیچ ارتباطی با کیفیت نوع لینک‌ها ندارد. حتی ممکن‌است برخی از لینک‌های این تکنیک از قبل مورد‌جریمه گوگل واقع شده باشند.

ولی می‌توان برخی از سایت‌ها که دارای شرایط زیر هستند را نیز لینک‌فارم دانست.

Manual link farm مزرعه لینک دستی: بعضی از سایت‌ها که غالباً سایت‌های خرید و فروش  بک ‌لینکند بمنظور کسب درآمد بیشتر اقدام به فروش لینک‌انبوه یا ارزان‌قیمت می‌کنند، مدیران سایت‌های ایرانی هم شروع به خرید لینک از چنین سایت‌هایی می‌کنند که سرانجام پس از مدتی‌کوتاه سایت فروشنده لینک دارای صدها لینک بی‌کیفیت به سایت‌های غیرمرتبط با موضوع سایت خود بوده و در‌نتیجه نوعی Link farm ایجاد می‌شود که درنهایت نیز سایت‌اسپمر پس از شناسایی توسط موتورهای جستجو جریمه می‌شود.

Non-manual link farmمزرعه لینک غیردستی: متاسفانه این نوع از لینک فارم توسط سئو‌کاران ایجاد می‌شود. بعضی از سئوکاران سودجو برای ارتقای رتبه سایت‌های طرف قرارداد خود اقدام به ایجاد صفحات غیرمرتبط در  دیگر سایت‌ها نموده و لینک خود را در آن‌ها قرار می‌دهند، این لینک بیلدینگ ماه‌ها ادامه داشته و تا زمانی‌که گوگل تشخیص نداده این سایت اسپمر و Link farm است، رتبه سایت لینک‌دهنده کاهش و رتبه‌سایت لینک‌گیرنده افزایش می‌یابد پس از شناسایی آن توسط گوگل رتبه هردو سایت لینک‌گیرنده و لینک‌دهنده به خطر می‌افتد.

Linkfarm

چرا نباید از مزرعه لینک استفاده نمود؟

پس از تغییر الگوریتم‌گوگل در چند‌سال گذشته، دیگر نمی‌توان با دریافت لینک از هر‌ سایت و دادن لینک به آن‌ها برای سایت خود نوعی بک‌لینک ایجاد نمود. گوگل بسیار حساس و سخت‌گیرتر از گذشته است و سعی دارد سایت‌هایی را بالا آورد که دارای محتوایی عالی بوده و در عین حال برای قوانین نیز احترام قائلند. در نتیجه دریافت لینک چه به‌صورت دستی و چه به‌صورت غیردستی از سایت‌های لینک فارم شدیداً به سئو و رتبه سایت صدمه‌زده و موجب پنالتی سایت می‌شود. اگر کسی از سایت لینک فارم به شما لینک داده و از حذف آن خودداری می‌کند بهتراست با استفاده از ابزار Disavow backlinks ، به گوگل اطلاع دهید .

 واقعیت افزوده اصفهان

طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت در اصفهان 

طراحی سایت اصفهان 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: