کاربرد اپلیکیشن موبایل برای پشتیبانی کاربران
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

 شاید تصور کنید که وب سایت واکنش گرا یک راه حل مناسب برای حضور در شبکه جهانی است. ولی صرفاً طراحی سایت تنها راه حل نیست. حتی با انجام سئو تخصصی و قرار دادن آن در صفحات گوگل کار به پایان نمی رسد. با سئو اصفهان آشنا شوید.

یک فرد برای بدست آوردن موفقیت باید همیشه آینده نگر باشد و آینده در دست فناوری تلفن همراه و توسعه آن است.

در تحقیقاتی که در سال 2014 انجام شد, نشان داد که افراد بیشتر  از تلفن همراه استفاده می کنند (حدوداً 86 درصد) . تحقیقاتی که بعداً انجام شد هم نشان داد که استفاده از دسک تاپ و سیستم به جایگاه قبلی خودش برنگشت یا به عبارت دیگر روند نزولی استفاده از کامپیوتر کماکان ادامه دارد.

این امر خود اهمیت کاربرد اپلیکیشن موبایل در کسب و کار را نشان میدهد. یک اپلیکیشن موبایل یک محصول نرم افزاری است که بر روی گوشی هوشمند یا تبلت نصب می شود. اپلکیشن ها برای سیستم عامل های مختلف مثل اندروید, IOS, windows phone طراحی می شوند.

چگونگی کاربرد اپلیکیشن موبایل

کاربرد اپلیکیشن موبایل با وب سایت های ریسپانسیو بسیار متفاوت است. از  آنجا یک اپلیکیشن باید بر روی هر دستگاه بصورت جداگانه نصب شود و تجربه کاربری واحدی را به همراه دارد. هدف از یک وب سایت واکنش گرا جذب مخاطبین جدید است در عین حالی که کاربرد اپلیکیشن موبایل تعامل با مشتریان و کاربران دائمی است.

با راه اندازی یک وب سایت راه برای پیدا کردن و جذب مخاطب جدید باز می‌شود. حال با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل می‌توان مخاطب را پشتیبانی و سرویس‌دهی کرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت که یک اپلیکیشن موبایل خوب یک نیاز برای رسیدن به هدف است. البته به این شرط که خیلی ساده و راحت پیاده سازی شده باشد طوری که تمام نیازمندی‌های کاربر با چند اسکرول و تب قابل دسترسی باشد.

البته باید به خاطر داشت باشید که نباید اپلکیشن موبایل خود را شبیه یک وب سایت شلوغ کنید. باید ویژگی ها و خدمات اصلی که هدف کاربر و ایده اصلی کسب و کار شماست را در اپلکیشن به صورت ساده و آسان راه اندازی و توسعه دهید. حتی می توانید از پوش نوتیفکیشن هم برای اتفاق های جدید استفاده کنید.

البته طراحی اپلکیشن باید برای سیستم عامل‌های متفاوت جداگانه انجام گیرد و این باعث بالا رفتن هزینه تولید آن می‌شود. یک اپلیکیشن حداقل باید برای دو سیستم عامل اندروید و IOS طراحی و ساخته بشود. اپلکیشن‌های IOS کارایی بالاتری دارند ولی از آنجا که کاربران اندروید بالاتر است تعداد دانلود اپلیکیشن اندروید بیشتر است. با طراحی اپلیکیشن اصفهان آشنا شوید.

طراحی اپلیکیشن اصفهان | طراحی سایت اصفهان

ویژگی های اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن هم مانند وب سایت ویژگی ها و کاربردهای خاص خودش را دارد:

  • اپلیکیشن بر روی ویژگیهای خاص متمرکز است: الزاماً یک اپلیکیشن نباید تکراری از وب سایت باشد. بعضی از ویژگی‌ها می‌تواند صرفاً در اپلیکیشن طراحی شود بطوری که این ویژگی برای سایت موجود نیست و بالعکس. مثلاً کاربران اینستاگرام  در وب سایت اینستا می‌توانند عکس ها را تماشا کنند ولی برای آپلود باید حتماً از اپلیکیشن آن استفاده کنند.
  • روش کار اپلیکیشن ها متفاوت است: اپلیکیشن ها را باید از طریق برنامه های خاصی مثل گوگل پلی, اپ استور و ... دانلود و نصب کرد و در هنگام نصب میزان دسترسی به منابع موبایل مثل کارت حافظه, موقعیت یاب و ... را مشخص می کند. این امر باعث می شود که امنیت بیشتری نسبت به یک سایت داشته باشد.
  • اپلیکیشن ها آفلاین کار می کنند: با توجه به محتوا و عملکرد یک اپلیکیشن می‌توان آن را به گونه‌ای طراحی کرد که بدون نیاز به اینترنت هم بتوان از آنها استفاده کرد مثل اپلکیشن BBC news یا اپلیکیشن راهنمای شهر که محصولی از گروه مهندسین نواندیش گروه حرفه ای طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت اصفهان است. اپلیکیشن در ابتدا تمام اطلاعات مورد نیاز را دانلود و در صورت نبود اینترنت افلاین هم کار می‌کند.
  • طراحی کاربرپسند و ویژه: برای اینکه یک اپ موبایل یکپارچه و کاربر پسند باید باید برای هر پلتفرم طراحی انجام داد ( بسته به اندازه های مختلف صفحه نمایش). در یک اپ موبایل تصاویر سریعتر آپلود می‌شود و از حجم کمتر داده استفاده می‌کند.
  • کامپوننت های تلفن همراه: یک اپلیکیشن موبایل به راحتی با سنسورهای مختلف موبایل مثل میکروفن, دوربین، مکان یاب و .... کار می‌کند. این امر خود یک مزیت مهم محسوب می‌شود چون امکان زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

حرف آخر

بنابراین زمانی که نیاز به ارائه یک سرویس خاص باشد استفاده از یک اپلکیشن موبایل برای ارائه این سرویس خیلی راحت تر از وارد کردن آدرس سایت یا حتی جستجوی تصادفی در وب سایت هاست.

 واقعیت افزوده اصفهان

طراحی سایت در اصفهان 

طراحی سایت اصفهان 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: