سایت واکنش گرا مناسب تر است یا اپلیکیشن موبایل؟
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

ممکن است در نگاه اول تفاوت زیادی بین وبسایت واکنش گرا و اپلیکیشن موبایل مشاهده نکنید ولی در اصل با هم تفاوت زیادی دارند. هدف از این مقاله انتخاب یکی از این دو مورد نیست بلکه می خواهیم تفاوت اصلی اپلیکیشن موبایل و سایت واکنش گرا را مطرح نماییم تا بسته به نیاز کسب و کارتان یکی را انتخاب کنید.

در این مقاله ویژگی های و مختصات سایت واکنش گرا مطرح و در مقالات آتی در مورد طراحی اپلیکیشن صحبت خواهیم کرد.

با طراحی اپلیکیشن اصفهان آشنا شوید.

ویژگی های سایت واکنش گرا

 وب سایت واکنش گرا درست مثل هر سایت دیگری از صفحات HTML استفاده می کند طوری که توسط هر مرورگری قابل دسترسی است. مهم ترین هدف از ساخت وب سایت واکنش گرا این است که بتوان یک سایت معمولی (قابل مشاهده روی دسکتاپ) را در صفحه نمایش های کوچکتر مثل موبایل و تبلت و با رزولوشن های مختلف بدرستی نمایش داد. در سایت های واکنش گرا کاربران بدون نیاز به تغییر اندازه صفحه نمایش در دستگاه های کوچک سایت می توانند سایت را به صورت کامل بررسی کنند.

یک سایت واکنش گرا با استفاده از دستورات css ساخته می شود. این دستورات باعث می شود که محتوای وب سایت با هرنوع صفحه نمایش از 3اینچ موبایل تا 17اینچ لپ تاپ سازگار باشد و به خوبی نمایش داده شود.

طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت | وب سایت | سایت واکنش گرا

چرا به وب سایت ریسپانسیو نیاز داریم؟

آیا می دانید که تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر جهان از 4.01 در سال 2013 به 5.07 میلیون در سال 2019 افزایش خواهد یافت؟  در سال 2016، تقریباً 63درصد از جمعیت زمین یک تلفن همراه داشتندو این آمار رو به افزایش است.

امروزه بسیاری از شرکت ها وب‌سایت های ریسپانسیو را برای نمایش اطلاعات، کالا یا خدمات خود در سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف به کار می برند. این کار بویژه اگر خواستار جذب مشتری جدید هستید اهمیت دارد.

نمونه هایی از طراحی سایت اصفهان که واکنش گرا هستند را در لینک نمونه کارها مشاهده کنید.

هنگامی که افراد به دنبال کالا یا خدمات موردنظر خود می گردند، به احتمال زیاد به سراغ اپلیکیشن فروشگاه نمی روند و بیشتر احتمال دارد که با مرورگرهای وب جستجو کنند. حتی اگر کسی در App store به دنبال یک اپلیکیشن فروشگاهی خوب بگردد واضح است که امکان شکست دادن رقبا در بین حجم بسیار بالای اپلیکیشن ها بسیار کم است. شایان ذکر است که گوگل به وب سایت های ریسپانسیو علاقه مند بوده و رتبه SERP بالاتری به آنها می دهد.

webapp_vs_native_app

تفاوت سایت واکنش گرا و اپلیکیشن موبایل

در ادامه چند تفاوت اصلی و مهم سایت واکنش گرا و اپلیکیشن موبایل مطرح شده است:

  • یک وب سایت واکنش گرا برای همه کاربران قابل دسترسی است. این وب سایت نیازی به دانلود یا نصب نداشته و نیز رایگان هستند. صرف نظر از سیستم عامل به راحتی می توان از یک وب سایت واکنش گرا بر روی گوشی هوشمند استفاده نمود. ولی فراموش نکنید که به اینترنت وابسته است.
  • این سایت ها قابلیت به روز رسانی پشتیبانی و رفع مشکلات را به آسان دارند. برخلاف اپلیکیشن های موبایل، کاربر نیازی به نصب نسخه جدید برای مشاهده تغییرات وب سایت ندارد. در اکثر موارد کاربران حتی متوجه روند بروز رسانی سایت ها نیز نشده و به سادگی می توانند از سایت به روز رسانی شده لذت ببرند.  بروز رسانی یک سایت برای مالک آن ساده تر و ارزان تر است.
  • وب سایت واکنش گرا به صرفه تر از اپلیکیشن موبایل است چرا که لازم نیست برنامه های سازگار با هر نوع موبایل و تبلتی را ایجاد کرد. همچنین هزینه های پشتیبانی و نگهداری آن پایین تر و افزایش رتبه سئو آن نیز ساده تر است. با این وجود وب سایت واکنش گرا نمی تواند همه نیازهای شما را براورده سازد.

 

سئو اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان

طراحی سایت در اصفهان 

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: