معرفی سیستم مدیریت محتوا (CMS)
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

یک سایت پس از اینکه طراحی و راه اندازی می شود نیاز به بروزرسانی هایی از طرف مدیران آن سایت ها پیدا می کند که برای انجام این کار نیاز است که دوباره به طراح سایت مراجعه شود ولی می توان این کار را برای افراد عادی بسیار آسان کرد و این کار با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا صورت می گیرد، با گروه مهندسین نواندیش گروه تخصصی طراحی سایت اصفهان در این مقاله همراه باشید تا به بررسی و معرفی سیستم مدیریت محتوا (CMS) بپردازیم ...

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

CMS یک برنامه نرم افزاری روی سرور است که به مدیر سایت این امکان را می‌دهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی دوباره سایت وحتی بدون داشتن دانش برنامه نویسی، تغییر دهد. در واقع طراح اولیه سایت، یک بار سیستم محتوا را طراحی و راه اندازی می‌کند و تعدادی قالب برای صفحات طراحی کرده و آن را روی سایت شما نصب می‌کند. و حال شما به راحتی می‌توانید صفحات دیگری را به آن کم یا اضافه کنید و یا آن ها را ویرایش کنید.

سیستم مدیریت محتوا ترجمه شده ی عبارت Content Management System است که خلاصه شده ی این عبارت، کلمه ی CMS است که برای سایت های پویایی کاربرد دارد که نیاز به بروزرسانی ها و ایجاد تغییرات پس از گذشت زمانی، دارند؛ برای انجام این کار بهتر است که از یک سیستم مدیریت محتوا بر روی سایت استفاده شود.

نمونه هایی از سیستم های مدیریت محتوا

انواع مختلفی از سرویس دهندگان سیستم مدیریت محتوا وجود دارند که طراحان سایت می توانند از آن ها برای طراحی و راه اندازی سایت استفاده کنند از جمله مهم ترین این سیستم های مدیریت محتوا می توان به وردپرس، جوملا و دروپال اشاره کرد که همه ی آن ها با زبان PHP نوشته شده اند و هر یک نسبت به دیگری مزایا  ومعایبی دارد که یک طراح سایت باید هنگام انتخاب سیستم مدیریت محتوا به آن ها توجه کند.

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوای بسیار محبوب است که به دلیل وجود تم های متنوع و جالب و همچنین داشتن کنترل پنلی زیبا و کاربر پسند به این محبوبیت رسیده است یکی از فاکتور های مهم در انتخاب سیستم مدیریت محتوا جامعه ی کاربرانی است که از آن سیستم استفاده می کنند چرا که هرچه بر تعداد این کاربران افزوده شود باعث می شود که رفته رفته مطالب آموزشی هم درمورد قسمت های مختلف و پیرامون مشکلات سیستم ایجاد شود که این خود نکته ای مهم به حساب می آید و در حال حاضر وردپرس توسط کاربران بسیار زیادی در دنیا استفاده می شود و مطالب آموزشی بسیاری هم برای آن موجود است . این سیستم هم چنین دارای افزونه یاست سئو نیز می باشد که برای بهینه سازی سایت شما از نظر سئو بسیار موثر است. در صورت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله سئو اصفهان مراجعه کنید.

دیگر سیستم مدیریت محتوا که آن هم به نسبت پرطرفدار است سیستم جوملا است جوملا هم در سطح دنیا از کاربران بسیاری برخوردار است و مطالب آموشی زیادی هم برای آن وجود دارد ولی نکته ای که وجود دارد این است که برای این سیستم تم ها به زیبایی و جذابیت تم های موجود برای وردپرس نیستند. البته این سرویس هم از کنترل پنل قدرتمندی برخوردار است ولی هیچگاه ظاهر و رابط کاربری این سیستم مدیریت محتوا با وردپرس قابل مقایسه نیست.

سیستم مدیریت محتوای دروپال دیگر سیستم محبوب در زمینه ی مدیریت محتوا است که توسط جامعه ی کاربران بزرگی مورد استفاد قرار میگیرد و آموزش های زیادی هم برای آن وجود دارد که با وجود ماژول های مختلف برای طراحی انواع سایت ها، محبوبیتی قابل توجه نزد کاربرانش دارد البته این سیستم نیز معایبی دارد که عبارت است از کمبود تم ها و قالب های رایگان برای این سیستم و همچنین پیچیده بودن ساخت و توسعه ی قالب های این سیستم .

امکانات سیستم های مدیریت محتوا

قابلیتی که همه ی سیستم های مدیریت محتوا برای کاربران فراهم می کنند امکان بروزرسانی و مدیریت تغییرات سایت هایی است که با استفاده از آن سیستم مدیریت محتوا طراحی و راه اندازی شده اند.

از دیگر قابلیت هایی که یک سیستم مدیریت محتوا می تواند داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قابلیت چند زبانه بودن
  • امکان ایجاد نقشه سایت
  • قابلیت ساخت سایت های فروشگاهی
  • امکان جستجوی مطالب
  • ارائه آمار بازدید صفحات
  • و ...

که در موارد بالا سیستم های مدیریت محتوا می توانند با یکدیگر تفاوت داشته باشند که البته یکی از این موارد که خیلی مهم هم هست بحث امنیت این سیستم ها است که در سیستم های مختلف مدیریت محتوا ممکن است در الگوریتم ها و روش های پیاده سازی شان تفاوت هایی وجود داشته باشد.


در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون طراحی سایت در اصفهان  و مطالب مربوط به آن می توانید دیگر مقالات موجود در newthink24.com را مرور کنید ...

هم چنین بخوانید:

طراحی اپلیکیشن اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: