انواع لینک ها و تاثیرشان بر سئو
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

عوامل مختلفی بر سئوی یک سایت تاثیر گذار خواهند بود که یکی از این عوامل لینک هایی است که در سایت به کار برده می شوند و البته اینکه این لینک ها از چه نوعی هستند با  گروه مهندسین نواندیش معتبرترین گروه تخصصی سئو اصفهان در این مقاله همراه باشید تا به بررسی تاثیر انواع لینک در سئو بپردازیم.

لینک هایی که در سایت ها به کار برده می شود می توانند انواع مختلفی داشته باشند که این نقش ها برای لینک ها از طریق کلمه کیدی rel در کد html مشخص می شود که نوع ارتباط صفحات وب از طریق این لینک ها را مشخص می کند  و برای شناسایی بهتر لینک ها توسط موتورهای جستجو کاربرد دارند.

guide2seo|آموزش سئو

انواع لینک در سئو

در کل لینک ها به دو دسته ی NoFollow و DoFollow تقسیم می شوند. حال اگر سایتی به سایت دیگری لینک بدهد و آن لینک از نوع DoFollow باشد این بدان معناست که سایت به موتورهای جستجو اعلام می کند که سایتی با فلان محتوا را تایید می کند و به آن و مطالبش ارجاع می دهد. ولی اگر این لینک به صورت NoFollow باشد این مفهوم را برای موتورهای جستجو به همراه دارد که سایت مبدا لینک، به مطلبی در سایت مقصد ارجاع می دهد ولی محتوا و فعالیت آن سایت را تایید نمی کند و این کار را به موتورهای جستجو می پردازد وبه عبارت دیگر به موتورهای جستجو این پیغام را می دهد که این آدرس را دنبال نکند.

تاثیر انواع لینک در سئو

همان طور که می دانید و در مقالات قبلی سایت گروه مهندسین نواندیش گروه طراحی سایت در اصفهان به آن اشاره شد لینک های خروجی که یک سایت به سایت دیگری می دهد می تواند بر رتبه بندی سایت تاثیر گذار باشد و در صورتی که این لینک ها حالت مصنوعی و ساختگی به خود بگیرد و این موضوع توسط موتورهای جستجو شناسایی شود باعث می شود که رتبه بندی سایت افت پیدا کند. در حقیقت برای اینکه اعتبار سایت شما بر اثر لینک های خروجی که در سایت شما قرار می گیرد کاهش رتبه نداشته باشد می توانید از لینک های NoFollow برای اینکار استفاده کنید.

البته استفاده از لینک های NoFollow هم درست است که به موتورهای جستجو اعلام می کنند که این لینک ها را دنبال نکنند ولی در حقیقت این لینک ها هم توسط موتورهای جستجو پیگیری می شوند ولی نکته ای که وجود دارد این است که تاثیر این نوع لینک ها در تاثیر سوء داشتن بر سئو سایت ها بسیار کمتر از لینک های DoFollow است.

همان گونه که گفته شد تاثیر لینک های DoFollow در سئو و رتبه بندی سایت چشمگیر است و متخصصان سئو کار معتقدند که در استفاده از این لینک ها باید محتاط بود و این لینک ها باید در صفحات وب سایت به تعداد کمی به کار برده  شوند. چرا که این لینک ها توسط موتورهای جستجو پیگیری و دنبال می شوند و در صورتی که این لینک به صورت نابجا و بدون ارتباط مفهومی با مفاهیم سایت مبدا به کار برده شود، موتورهای جستجو می توانند این عمل را تشخیص دهند و این باعث افت رتبه بندی سایت خواهد شد.البته در صورتی که از این لینک ها درست و بجا استفاده شود این روش یعنی لینک بیلدینگ می تواند تاثیر بسزایی در بهبود رتبه بندی شما برای موتورهای جستجو داشته باشد.

امروزه با هوشمند شدن ربات های موتورهای جستجو در تشخیص اسپمرها بسیاری از وب سایت ها و صفحات مجازی از اینگونه لینک ها جهت لینک های خروجی شان استفاده می کنند. به عنوان مثال در تمامی وب سایت هایی که امکان کامنت گذاری وجود دارد در صورتی که لینکی در کامنت ها بیاید از نوع NoFollow خواهد بود تا به راحتی هر نوع لینکی بر رتبه بندی سایت تاثیر نداشته باشد.


در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد سئو و عوامل تاثیر گذار بر آن و طراحی سایت اصفهان می توانید دیگر مطالب موجود در newthink24.com را مرور کنید ...

هم چنین بخوانید:

واقعیت افزوده اصفهان

طراحی اپلیکیشن اصفهان





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: