تاثیر نسبت کد به متن بر سئو چگونه است؟
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

قبل از بررسی تاثیر نسبت کد به متن بر سئو ابتدا باید ببینیم که این نسبت چیست و چطور محاسبه می شود.

موتورهای جستجو چه نوع محتوایی را بیشتر می پسندند؟ محتواهای متنی یا محتوای عکسی؟

خواندن این مقالات را به شما پیشنهاد می کنیم: سئو اصفهان (سئو چیست؟)

نسبت کد به متن چیست؟

در ابتدا باید مطرح کنیم که نسبت کد به متن، میزان واقعی متن در یک صفحه وب را نشان می دهد. در واقع می توان گفت میزان متن واقعی همان متن هایی هست که کاربر می بیند و میزان کدها همان سورس کد برای طراحی صفحه وب است. ابزاری که میزان متن محتوا را محاسبه می کند، متن موجود در پاراگراف ها و لینک ها (تگ متن جایگزین عکس هم جزء کد محسوب می شود) را از کدهای HTML استخراج می کند و نسبت محتوا را بر اساس این اطلاعات محاسبه می کند. نسبت ایده ال برای متن حداقل 10% و 90% یا کمتر برای کدهای HTML هست.

شما می توانید به صورت دستی و با یک نگاه ساده به صفحه سایت خود میزان کد به متن یا بالعکس را چک کنید. نمایش متن صفحه سایت در مقابل کدهای HTML( لینک ها, تصاویر و ....). ابزارهای رایگان را هم وجود دارد که به صورت خودکار بررسی می کنند مثل سایت Seochat.

چرا نسبت کد به متن بر سئو تاثیر دارد؟

شاید غیر معمول باشد ولی می توان گفت این نسبت یک ویژگی مهم برای سایت محسوب می شود. چون این میزان بر چگونگی تحلیل گوگل و موتورهای جستجوگر از سایت شما تاثیر دارد.تعدادی از موتورهای جستجوگر و اسپایدرها از این نسبت برای ایندکس کردن سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کنند به گونه ای که هر چقدر میزان متن نسبت به کدها بیشتر باشد موتورهای جستجوگر امتیاز بیشتری به سایت شما می دهند و شانس بیشتری برای رتبه بندی صفحات هست.در واقع می توان گفت که موتورهای جستجوگر (گوگل ، یاهو و بینگ) اولویت بیشتر را به سایت هایی که بیشتر حاوی متن هستند می دهند. این نسبت شاید به طور مستقیم بر سئو تاثیر نداشته باشد ولی از جهات دیگر تاثیر دارد مثل اینکه سایتی که حاوی محتوای زیاد و تصاویر و افکت کمتری باشد سرعت بارگذاری بالاتری دارد و ایندکس کردن بهتر را به همراه دارد.

 

 واقعیت افزوده اصفهان

طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت در اصفهان 

طراحی سایت اصفهان 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: