اندروید اتو (Android Auto) چیست؟
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

در یکی از مقالاتی که قبلاً در دانشنامه سایت گذاشته بودیم (آشنایی با اندروید استودیو)،  از اندروید اتو گفته شد. شاید برای شما جالب باشه که بدانید Android auto چیست؟

اندروید اتو چیست؟

اندروید اوتو (انگلیسی: Android Auto) یک استاندارد گوشی‌های هوشمند برای داشبورد ماشین هست که توسط گوگل طراحی و توسعه یافته .این استاندارد به دستگاه‌های تلفن همراه در حال اجرا که سیستم عامل اندروید نسخه ۵٫۰ "آبنبات‌چوبی" و بالاتر را دارند اجازه می دهد از طریق کنسول خودرو روی داشبوردکنترل شوند. اندروید اوتو در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۴ در کنفرانس گوگل آی/او معرفی شد. اپ موبایل اندروید اوتو در تاریخ ۱۹ مارس سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

از ویژگی های استاندارد اندروید اوتو این است که به رانندگان اجازه می‌دهد تا نقشه جی‌پی‌اس و سامانه ناوبری خودرو، پخش موسیقی، اس‌ام‌اس، تلفن، جستجوی وب و … را باصفحه نمایش لمسی و ریموت کنترل، کنترل کنند، همچنین عملیات دست آزاد از طریق تشخیص گفتار به وسیله دستورهای صوتی برای ایمنی در رانندگی نیز پشتیبانی شده و توصیه می‌شود. برنامه‌های سازگار و قابل اجرا عبارتند از: گوگل مپس(Google Map)، گوگل پلی میوزیک(Google Play music)، اسکایپ(Skype)، اسپاتیفای، استیتچر رادیو، رادیوپلیر، تون‌این، شبکه های اجتماعی و ... .

در حالی که در وب‌سایت رسمی اندروید اوتو لیست اکثر تولیدکنندگان خودرو به عنوان حامی اندروید مطرحشده است، اما بسیاری از وسایل نقلیه‌ای که درسال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ساخته شدند از اندروید اوتو پشتیبانی نمیکردند.

اما از سال 2017، در اتومبیل های مدل جدید اندروید اتو جزئی از امکانات اولیه ی خودرو می باشد. البته برای ماشین های قدیمی تر می توان دستگاه ان را از فروشگاه ها تهیه و بر روی خودرو نصب کرد یا اینکه اپلیکیشن آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

در ابتدا اندروید اتو برای برقراری و حفظ ایمنی طراحی شده است.یک رابط کاربری ساده که با دریافت پیام های صوتی و ... از اینکه حواس راننده پرت شود جلوگیری می کند و راننده می تواند با تمرکز بر روی جاده به تماس های دریافت ، ایمیل، پیامک و .... پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: طراحی اپلیکیشن اصفهان

سئو اصفهان

 واقعیت افزوده اصفهان

طراحی سایت در اصفهان 

طراحی سایت اصفهان 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: