معرفی اینترنت اشیاء
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

مبحث بسیار جالب و البته جدیدی که امروزه نوید تغییرات بسیار بزرگی در زندگی آینده بشر را می دهد بحث اینترنت اشیاء است که در این مقاله از گروه مهندسین نواندیش گروه تخصصی طراحی سایت در اصفهان  به معرفی و بررسی مختصری از آن خواهیم پرداخت:

اینترنت اشیاء چیست؟

اینترنت اشیاء فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می‌گردد. در واقع می توان گفت که اینترنت اشیاء ایده ی طراحی دستگاه های مختلف با امکان برقراری ارتباط بی‌سیم به منظور رهگیری و کنترل هر موجودی از طریق اینترنت و یا حتی از طریق یک اپلیکیشن مخصوص گوشی است.

اصطلاح "اینترنت اشیاء" را کوین اشتون در سال ۱۹۹۹ ارائه کرد. او جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، ازجمله اشیای بی‌جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آن‌ها را سازمان‌دهی و مدیریت کنند.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره ی طراحی اپلیکیشن اصفهان

چگونگی کارکرد تکنولوژی اینترنت اشیا

در تکنولوژی اینترنت اشیاء ، اشیاء می توانند با هم تبادل اطلاعات داشته باشند و برای هم داده هایی را ارسال کنند این کار با استفاده از تخصیص یک ip و یک شناسه ی یکتا به هر شیء صورت می گیرد که شیء از طریق آن ها می تواند به ارسال داده ها به سمت پایگاه داده بپردازد که این اطلاعات توسط اشیاء دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اشیاء در این تکنولوژی می توانند از طریق امواج رادیویی بی سیم با هم ارتباط داشته باشند و به اینترنت متصل شوند این امواج استاندارد های مختلفی از جمله بلوتوث، وای فای، NFC و ... را شامل می شود.

اینکه اینترنت اشیاء چگونه کار می کند و اشیاء به طور دقیق بر طبق چه پروتکل هایی به تبادل اطلاعات می پردازد بحثی تخصصی است و در حوصله ی این مطلب هم نیست و ما در این جا قصد داریم که به معرفی مختصری درباره ی این تکنوژی نو ظهور بپردازیم. ولی به طور کلی می توان به این موضوع اشاره کرد که در این تکنولوژی اشیاء می توانند به سرویس های مختلف ابری متصل شوند و با آن ها تبادل اطلاعات داشته باشند به همین دلیل است که تکنولوژی رایانش ابری هم در این مقوله کاربرد خواهد داشت.

کاربرد های اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء کاربرد های فراوانی دارد ولی شاید بتوان ملموس ترین آن ها را استفاده از این تکنولوژی در وسایل مربوط به خانه های هوشمند عنوان کرد. یکی از شناخته شده ترین محصولات این حوزه اسمارت هاب شرکت سامسونگ است که نقش مرکزی یک خانه هوشمند را ایفا می کند.

کاربرد دیگر این تکنولوژی در کنترل و ارتباط قسمت های مختلف خودرو هاست از قطعات داخلی خودرو گرفته تا ارتباط خودرویی با خودروی دیگر.

همچنین می توان از این تکنولوژی در مدیریت و کنترل انواع فروشگاه ها استفاده کرد به عنوان مثال می توان تهیه و درخواست سفارش یک فروشگاه را برعهده ی این تکنولوژی گذاشت.

و کاربردهای فراوان دیگر اینترنت اشیاء که هریک در حیطه ی خود بسیار جالب و نو به نظر می رسند و البته نیاز به کار بیشتری برای پیاده سازی دارند.

اینترنت اشیا

تلاش ها و تحقیقات بسیاری برای پیاده سازی و استفاده از  پروژه ی اینترنت اشیاء صورت گرفته که به پیشرفت های خوبی هم منتهی شده است و همچنان هم این تلاش ها ادامه دارد به طوری که شرکت های معتبر و عظیمی درحال کار و تحقیق روی این پروژه هستند که از جمله مهم ترین آن ها شرکت های اپل ، گوگل و سامسونگ هستند که بر روی پلتفرم های مورد نیاز این تکنولوژی و تولید محصولات مرتبط و سازگار با این تکنولوژی کار می کنند و هر یک در حوزه های مربوط به خود به نتایج قابل قبولی هم رسیده اند، به عنوان مثال می توان از پلتفرم Brillo شرکت گوگل نام برد.

نکته ی جالب توجهی که وجود دارد این است که در کشورما هم چندی است که این پروژه کلید خورده و در شهر تهران به عنوان نخستین شهر برای پیاده سازی این تکنولوژی  کارهایی صورت گرفته است، جالب است بدانید که این اقدام در حوزه ی اینترنت اشیاء در سطح خاورمیانه از اولین اقدامات به حساب می آید.


در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت اصفهان و سئو اصفهان می توانید دیگر مطالب موجود در newthink24.com را مطالعه کنید...

هم چنین بخوانید:

واقعیت افزوده اصفهان





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: