فضای ابری چیست؟
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

به تازگی تکولوژی مطرح شده که ممکن است  نحوه ی استفاده کنونی مردم از کامپیوتر ها را تغییر دهد و آن تولد فضاهای ابری است با گروه مهندسین نواندیش، گروه تخصصی طراحی سایت اصفهان  در این مقاله همراه باشید تا به معرفی و بررسی فضای ابری و کلود بپردازیم.

در ابتدا بهتر است که به معرفی این تکنولوژی بپردازیم، کلود یا ابرالکترونیکی، شبکه ای گسترده از کامپیوترهایی عظیم است که به یکدیگر متصل شده‌اند جهت سرویس دهی و ارائه ی خدماتی به عنوان یک مجموعه از سخت افزارهای و خدمات میزبان برای اجرای برنامه های سبک و سنگین و ذخیره اطلاعات.

ابرها به گونه‌ای پیکربندی می‌شوند تا یک یا چند نوع سرویس به خصوص (نظیر ذخیره‌ی داده، تحویل محتوا، یا اپلیکیشن‌ها) را  به گونه‌ای ارائه کنند که کاربران آن یعنی ما و شما بتوانیم از راه دور به این سرویس‌ها دسترسی داشته باشیم.مهم ترین مزیت استفاده از فضای ابری هم همین نکته است که اطلاعاتی که در فضای ابری قرار می گیرند در نقاط مختلف قابل دسترسی هستند فقط کافی است که با یک وسیله بتوانیم به اینترنت متصل شویم.

رایانش ابری

انواع خدمات فضای ابری

انواع خدماتی که توسط فضای ابری به کاربران ارائه می شود در سه بخش دسته بندی خواهد شد:

خدمات زیربنایی (IAAS)

برخی از فضا های ابری قسمتی از فضای پردازشی خود را در اختیار کاربران قرار می دهند که می تواند شامل امکانات سخت افزاری، پهنای باند شبکه یا ... باشد. به این گونه از خدمات در اصطلاح " اشتراک گذاری زیر مبناها به عنوان یک سرویس " یا (Infrastructure as a Service) گفته می شود.

خدمات زمینه سازی (PAAS)

یک سری از فضاهای ابری هم امکاناتی را برای کاربران فراهم می کنند تا کاربران بتوانند در آن فضا به توسعه ی برنامه ها بپردازند در حقیقت این فضاها نرم افزار های مورد نیاز برای توسعه ی یک نرم افزار را برای کاربران فراهم می کنند و در واقع پلت فرم هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد به این روش خدمت رسانی " فراهم سازی فضای کار به عنوان یک سرویس " و یا (Platform as a Service)  گفته می شود.

بیشتر بدانید: واقعیت افزوده اصفهان

خدمات نرم افزاری (SAAS)

یکی دیگر از خدماتی که فضاهای ابری در اختیار قرار می دهند امکان استفاده کاربران از نرم افزار ها است بدون نصب آن ها بر روی وسایل شان، در این روش که شاید بتوان گفت متداول ترین و محبوب ترین روش هم هست کاربران می توانند از نرم افزار هایی که در فضای ابری قرار دارد برای انجام کاهایشان استفاده کنند و نیازی به نصب آن ها بر روی وسیله ی خودشان نباشد و یا حتی ممکن است کاربرانی بتوانند از نرم افزارهایی که بنا به محدودیت سخت افزاری در دستگاهشان با مشکل در استفاده از آن مواجه بودند ، اینک در فضای ابری به راحتی بتوانند از همان نرم افزار استفاده کنند حتی با سخت افزار های خیلی ضعیف.این گونه ازخدمات از فضاهای ابری را هم "ارائه نرم افزار ها به عنوان یک سرویس" یا (Software as a Service ) می گویند.

مزایای فضای ابری

در دسترس بودن در همه ی مکان هایی که پوشش اینترنتی دارند.

کاهش نیازمندی به سخت افزار بسیار قدرتمند بر روی انواع وسایل الکترونیکی

قابل استفاده برای همه ی مردم

دسترسی کاربران به ظرفیت ذخیره سازی نامحدود

قابلیت اطمینان بیشتر داده ها در فضای ابری بدون مشکلاتی از قبیل کرش و ...

دسترسی به آخرین نسخه هر نرم افزار

کاهش هزینه ها

مخاطرات و مشکلات فضای ابری

در نقاطی که اینترنت وجود ندارد یا سرعت کم است استفاده از این سرویس ها را با مشکل روبه رو می کند.

یکی از خطراتی که در این تکنولوژی وجود دارد امنیت است برای اینکه خیال کاربران از استفاده از این تکنولوژی آسوده باشد باید امنیت اطلاعات در فضاهای ابری تضمین شده باشد.

سرعت دسترسی به اطلاعات کمتر نسبت به دسترسی به اطلاعاتی که در حافظه ی دستگاه کاربران قرار دارد.

محدودیت ویژگی های نرم افزارها در این فضا نسبت به نسخه ی دسکتاپ.


در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت در اصفهان می توانید دیگر مطالب موجود در newthink24.com را مطالعه کنید ...

هم چنین بخوانید:

طراحی اپلیکیشن اصفهان





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: