از حاشیه ها درست و بجا استفاده کنین
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

ساختن یک سایت حرفه ای قواعدی داره که در هیچ منبعی از اونها یاد نمیشه. مثلاً یکی از اون موارد حاشیه یا borderها هستن. حاشیه یکی از ویژگیهای هر المان است که به عنوان مرزی دور یک المان قرار میگیرد. حاشیه دارای پارامترهای مختلفی از قبیل عرض (پهنای حاشیه)، شکل(یک خطی, نقطه چین و ...)  و شعاع (هلال و گرد یا گوشه دار )، رنگ و  ... هست. حتی می تونیم برای یک المان حاشیه را برای هر طرف که بخواهیم تعریف کنیم مثلاً از راست, چپ یا بالا و پایین. ترکیب همه این چیزهایی که برای حاشیه می تونه توی طراحی یک سایت به کار برده بشه. حالا چطور از اینها استفاده بشه که یک شکل خوب و مرتبی به صفحه سایت داده بشه را یک طراح با تجربه به راحتی می تونه انجام بده. با نمونه های از طراحی سایت اصفهان که این قوانین در اونها رعایت شده آشنا شوید.

چطور از حاشیه ها در سایت حرفه ای استفاده کنیم!

یکی از ابزارهای که در طراحی وب سایت حرفه ای استفاده میشه حاشیه ها یا borderها هستن.

وقتی برای یه عنصر صفحه مثلا یه دکمه حاشیه میگذاریم، با استفاده از خطهای که در چهار طرف متن دکمه گذاشته میشه، متن روی دکمه واضح تر و از بقیه عناصر صفحه جدا میشه.

یکی از مشکلاتی که ممکنه پیش بیاد، استفاده بیش از حد از حاشیههاست.اگه توی یه صفحه وب تعداد زیادی از عناصر را با خطوط حاشیه از هم جدا کنیم، صفحه خیلی شلوغ و بی نظم میشه.

بهتره که برای جدا کردن المان های صفحه نمایش از همدیگه از راه های دیگه ای هم استفاده کنین مثلاً یه سبک و استایل ثابت برای لینک ها انتخاب بشه تا مشخص باشه که این متنها توی دسته لینک ها قرار گرفتن یا برای متنها بکگراند بگذاریم. پس با اینکه خطوط ابزار مناسبی برای جداسازی هستن ولی همیشه و در همه شرایط ازش استفاده نکنین.

هم چنین بخوانید:

واقعیت افزوده اصفهان

طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت در اصفهان 

 سئو اصفهان





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: