در طراحی حرفه ای صفحات وب به کاربران فیدبک بدهید
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

در یک طراحی حرفه ای صفحات وب دو عنصر مهم مطرح است: UX و UI.

UI مخفف عبارت User Interface و به معنی واسط کاربری است و UX مخفف عبارت User Experience به مفهوم تجربه کاربری است.

UI و UX مفاهیمی هستند که معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند ولی این دو مفهوم با هم تفاوت دارند و به یک معنا نیستند.

مفهوم UX بسیار گسترده تر از UI است, طوری که می توان گفت  UI بخشی از UX می باشد. UX به طراحی و بررسی صفحات وب سایت جهت یک تجربه کاربری خوب و مناسب می پردازد و UI به طراحی قسمت ها و قطعاتی از صفحه می پردازد که توسط طراح UX مشخص می شود.

به عنوان مثال دکمه ضربدر (بستن) ویندوز را در نظر بگیرین:

1- همیشه برای بستن و حذف از علامت ضربدر قرمز رنگ استفاده شده است چون کاربر با دکمه ضربدر به فکر حذف می افتد)؛

2- موقعیت ضربدر در بالای صفحه است. اگر در وسط صفحه بود ممکن بود که کاربر ناخواسته و به دفعات بسیار صفحه را می بست (تعیین موقعیت مناسب برای عناصر)

آنچه که در مورد بالا اشاره شد: مورد اول به رابط کاربری (دکمه ضربدر قرمز) و مورد دوم به تجربه کاربری ( چیدمان عناصر) را مطرح کرده است.

نمونه ای که در بالا گفته شد یک نمونه خیلی ساده است. در طراحی سایت عناصر مختلف زیادی هست که علاوه بر انتخاب المان های مناسب نیاز به جانمایی درست و به جا دارد. پس رعایت کردن UI مناسب باعث تجربه کاربری خوب و UX مناسب هم می شود.

طراحی سایت| طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت در اصفهان

نکته طلایی طراحی حرفه ای صفحات وب

یک مورد دیگه از نکات قابل توجه در طراحی حرفه ای  صفحات وب ، در نظر گرفتن ظاهر عناصری از سایت هست که می تونن حالت های مختلفی داشته باشن.

مثلاً یه لیستی از فاکتورها برای کاربر نمایش داده میشه که این فاکتورها دو حالت پرداخته شده و پرداخت نشده دارن. با استفاده از ویژگی هایی مثل رنگ، سایه و ...  میشه به کاربر نشون داد که کدوم فاکتور را پرداخت کرده و کدوم یکی را پرداخت نکرده و از وضعیتی که فاکتورها دارن اطلاع پیدا میکنه.

شبیه کاری که جی میل برای ایمیل ها انجام میده. اگه یه ایمیل خونده نشده باشه عنوان اون ایمیل را تیره تر نشون میده که کاربر سریعاً بفهمه کدوم یک از  ایمیل های دریافتی را نخونده و بعد که ایمیل را باز کرد، رنگ عنوان ایمیل توی لیست ایمیل ها شبیه به ایمیل های قبلی میشه و از تعداد ایمیل های خوانده نشده یکی کم می کنه.

یا مثلاً در لینک ها، هر لینک در صفحه وب می تونه چند حالت داشته باشه (لینک، لینک مشاهده شده، زمانی که ماوس بر روی لینک قرار دارد).

در استایل سایت نواندیش عبارت طراحی سایت در اصفهان زمانی که آدرس پیوند داشته باشد (لینک باشه) به رنگ سبز می شود و زمانی که ماوس به اون نزدیک میشه به رنگ آبی در می آید.

با یک تغییر رنگ ساده مخاطب به راحتی متوجه لینک ها میشه. در صفحاتی که لینک زیاد داره و ممکنه کاربر فراموش کنه که کدوم لینک ها را زده یا نه میشه یک استایل برای حالت مشاهده شده لینک ها (a:visited) در نظر گرفت.

داشتن یک تجربه کاربری منجر به افزایش رضایت بازدید کنندگان میشه و بر سئو سایت تاثیر مثبت داره. بیشتر بخوانید : سئو اصفهان

خواندن مقاله «صفحه فرود سایت خود را حرفه ای طراحی کنین» را بهتون پیشنهاد می کنیم.

طراحی اپلیکیشن اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان

طراحی سایت اصفهان 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: