خطرات راه اندازی وب سایت بر روی دامنه پارک شده
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

دامنه پارک شده ، پارک دامنه یا parked domain چیست؟

همانطور که می دانید ساختار دامنه ها به صورت example.com می باشد، که example نام دامنه و .com پسوند آن است. برای یک دامنه ، پسوردهای مختلفی وجود دارد مثلاً .net،  .ir و ..  که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند.

حال اگر شما تصمیم داشته باشید که با یک دامنه و پسوندهای مختلف یک سایت نشان داده شود مبحث دامنه پارک شده یا parked domain مطرح می شود. در  پارک دامنه، یک دامنه اصلی و پسوند مشخص وجود دارد و بقیه دامنه ها به آن ریدارکت می شود. ابتدا باید دامنه مثلاً example.ir را تهیه کرد و سپس در هاست آن را به عنوان domain parked معرفی و DNS آن را برای هاست تنظیم کرد.

استفاده از این دامنه های جانشین از اشتباهاتی که ممکن است کاربران در مورد پسوند دامنه بکنند ، جلوگیری می کند.

یکی از سوالاتی که در هنگام راه اندازی وب سایت مطرح می شود این است که در هنگام خرید یک دامنه در صورتیکه فعلاً قصد راه اندازی وب سایت را نداریم چه کاری باید انجام دهیم؟

ممکن است شما یک دامنه را بصورت کامل ثبت کرده اید ولی فعلاً سایتی برای پیاده سازی آن ندارید یا اینکه نمی خواهید هزینه ای برای میزبانی دامنه خود بکنید. در چنین مواقعی اغلب افراد دامنه خود را بر روی یک آدرس پارک می کنند. حال اگر بعد از مدتی تصمیم به استفاده از این دامنه بصورت جداگانه کردید باید آن را از پارک خارج کنید. ولی باید این موضوع را بدانید که پیاده سازی و طراحی سایت بر روی یک دامنه پارک شده می تواند برای سایت پیاده سازی شده مشکل ایجاد کند.

تاثیر پیاده سازی سایت بر روی دامنه پارک شده از لحاظ سئو

شاید جالب باشد که بدانیم گوگل الگوریتمی برای شناسایی دامنه های پارک شده تهیه کرده است و با شناسایی دامنه های پارک شده آنها را از نتایج جستجوی خود حذف می کند.

مطلب مورد اهمیت دیگر در مورد دامنه های پارک شده این است که پس از راه اندازی سایت روی یک دامنه پارک شده مدتی طول می کشد تا گوگل تشخیص دهد که این دامنه دیگر پارک شده نیست. و این مساله ممکن است در روند رشد سئو سایت شما اثر منفی بگذارد.

توصیه کارشناسان گوگل در این زمینه این است که قبل از راه اندازی وب سایت (یک ماه) ، صفحه ای ایجاد کنید و یک تا ۳ پاراگراف در مورد کار و برنامه های آینده سایت توضیح بدهید.

نکته مهم این است که صفحه یا قالب خالی نباشد و چند پاراگراف در آن باشد تا گوگل را بعنوان دامنه پارک شده طبق بندی نکند. شما با این کار باعث می شوید که وقتی سایت واقعی راه اندازی شد، مرور محتوای آن توسط گوگل نیز شروع شود و در واقع گوگل محتوای سایت شما را زودتر پیدا و ایندکس می کند.

خوب است بدانید: طراحی اپلیکیشن اصفهان





:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , پارک دامنه , دامنه پارک شده , طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: