طراحی سایت یا اپلیکیشن : کدام بهتر است؟
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

طراحی سایت یا اپلیکیشن کدام گزینه مناسب تری برای حضور در فضای دیجیتال است؟ این سوالی هست که بیشتری مشتریان می پرسند. این موضوع که کدام یک از این دو مورد بهتر هستند یا باید  هم اپلیکیشن طراحی کرد و هم سایت بستگی به هدف مشتری دارد. با توجه به هدف، زمان، هزینه و … می توان تعیین کرد که چه گزینه ای بهتر است. ولی در حالت کلی موارد مهمی وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

زمانی که در گوگل سرچ شود که “what is an app?” (اپلیکیشن چیست؟ ) ، نتیجه ای که حاصل می شود این است:

“یک برنامه مستقل یا قطعه ای از نرم افزار طراحی شده برای انجام یک هدف خاص است؛ یک برنامه کاربردی، به ویژه به هدف اینکه یک کاربر آن را دستگاه تلفن همراه خود دانلود کرده است. ” . همانطور که مشخص است عبارت کلیدی در این تعریف “هدف خاص” است. البته  درباره طراحی سایت هم می توان این عبارت را به کار برد، اما به طور کلی یک وب سایت برای انجام اهداف مختلفی طراحی می شود. منظور از هدف خاص در طراحی اپلیکیشن ، هدفی است که با طراحی وب سایت نتوان به آن دست یافت.

۲ دلیل برای طراحی اپلیکیشن

۱-طراحی اپلیکیشن برای یک برند شناخته شده باشد.

برای مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید. آنها اپلیکیشنی  با نام پپسی پد دارند که به کاربران اجازه می دهد تا هنگام خرید محصولات پپسی “به پاداش های منحصر به فرد” دسترسی داشته باشند. دو مورد قابل توجه در این برنامه: این برنامه هدف خاصی را دنبال می کند. به مشتریانی که خرید کرده اند پاداش می دهد ( نسبت به شرکت وفادار بوده اند). و مورد دوم اینکه اپلیکیشن نسخه موبایل وب سایت نیست. بیشترین اشتباهی که در توسعه یک اپلیکیشن می شود این است که عمدتا فقط وب سایت در قالب برنامه تکرار می شود. اگر مردم  بخواهند در مورد پپسی یاد بگیرند، آنها وب سایت پپسی را در مرورگر گوشی همراه خود باز می کنند و نیازی به نصب اپلیکیشن نیست. پس اگر کسب و کار شما یک برند معروف نیست قبل از طراحی اپلیکیشن اقدام به برند کردن کسب و کار خود کنید با طراحی سایت.

۲-محصولات و خدمات نرم افزاری است.

به عنوان نمونه اپلیکیشن Snapchat را در نظر بگیرید. این اپلیکیشن وظیفه ارسال و دریافت عکس و ویدیو را دارد. . طراحی اپلیکیشن یک پلتفرم ایده آل برای Snapchat است، زیرا این برنامهبه معنای واقعی کلمه کل کسب و کار شما است. و استفاده از آن در یک تلفن همراه منطقی است زیرا از ویژگی های اصلی تلفن؛ یک دوربین با قابلیت های ویدئویی، به همراه دسترسی سریع و آسان ؛ استفاده می کند. هدف از این اپلیکیشن یک کسب و کار است. سایت Snapchat فقط به منظور دانلود اپلیکیشن هست.

 

طراحی سایت بهتر است یا اپلیکیشن

نمودار بالا نشان می دهد که تعداد افراد کمی به دنبال اپلیکیشن های جدید هستند، بلکه آنها فقط زمانی که به موضوع خاصی نیاز پیدا می کنند تصمیم به نصب اپلیکیشن می کنند. طبق گفته کوارتز، “تنها حدود یک سوم از کاربران گوشی های هوشمند بطور متوسط یک اپلیکیشن در هر ماه دانلود می کنند.”

و حتی اگر مردم اپلیکیشن را دانلود می کند، بسیار بعید است که آنها از آن استفاده کنند. میانگین میزان حفظ برای یک برنامه iOS  سی روز پس از دانلود ۳٫۲٪ است. این بدان معنی است که تنها ۳٫۲٪ از افرادی که برنامه شما را دانلود کرده اند، فقط ۳۰ روز بعد از نصب آن، اپلیکیشن را از گوشی خود حذف نمی کنند.

طراحی سایت یا اپلیکیشن ؟؟

بسیاری از افراد اپلیکیشن های موفقی مثل snapchat را نگاه می کنند و می خواهند چنین اپلیکیشین داشته باشند. همانطور که مشخص در این اپلکیشن ها ایده خیلی خوب آنها نقش بسیاری در موفقیت آنها داشته است.

اپلیکیشن هایی که بیشتر مردم از آنها استفاده می کنند:

  • اپلیکیشن های کاربردی و اساسی مثل تماس، پیام
  • اپلیکیشن های برندهای معروف

اکثر کاربران گوشی های هوشمند تنها از ۶ تا ۱۰ برنامه در هفته استفاده می کنند. از نظر آماری، شما احتمالا یکی از آنها نیستید.

می توان گفت به طور متوسط هزینه ساخت یک اپلیکیشن با کیفیت بالا هزینه زیادی در برخواهد داشت. حال تصمیم با مشتری است که آیا حاضر است هزینه هنگفتی برای یک اپلیکیشنی که تعداد افراد کمی آن را دانلود می کنند بپردازد یا خیر؟ باید یادآور شد که زمانی یک طراحی اپلیکیشن بر طراحی سایت برتری دارد که بر مبنای  یک هدف قوی و یک عملکرد کلیدی باشد.

چرا طراحی وب سایت واکنش گرا، یک راه حل مناسب است

افراد در مرورگرهای تلفن همراه خود به دنبال کسب و کار هستند، نه فروشگاه های App. هر گز این اتفاق نمی افتد که کابران در فروشگاه های اپلیکیشن مثل بازار، اپ  استور و … به دنبال نزدیک ترین آرایشگاه نزدیک خود بگردند. اگر شما در این فروشگاه ها عبارت آرایشگاه را سرچ کنید، می بینید که تعداد زیادی بازی آرایشگری نشان می دهد. فروشگاه App به سادگی یک موتور جستجو برای ارائه دهندگان خدمات نیست. افرادی که به دنبال برنامه های جدید هستند، به فروشگاه App می روند. افرادی که به دنبال یک آرایشگر جدید هستند با Google مشورت خواهند کرد.

یکی دیگر از امتیازات وب سایت، سئو و بهینه سازی است. با انجام اصول سئو بر روی سایت، می توانید مخاطب جدید پیدا کنید

طراحی های جدید و بروز رسانی ها بدون نیاز به نصب هم از دیگر امکانات طراحی وب سایت است.

یک اپلیکیشن خوب برای یک هدف خاص، قابلیت های کلیدی و مهمی را ارائه می دهد و معمولا به نام تجاری شناخته شده متصل می شود.

اصول سئو را یاد بگیرید.

طراحی وب واکنش گرا تنها راهی است که مشتریان خود را با یک تجربه کاربری با کیفیت بالا در تمام دستگاه ها ارائه می دهد و در جستجوها، بسیار موثرتر از برنامه ها است.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی اپلیکیشن , طراحی سایت و اپلیکیشن , طراحی سایت یا اپلیکیشن , طراحی سایت در اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان , طراحی سایت اصفهان , سئو اصفهان , سئو سایت , سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: