پروتکل https چیست؟
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

پروتکل https یکی از فاکتورهای گوگل برای ارزیابی سایت ها و رتبه بندی آنها است. به گونه ای که سایت هایی که از این پروتکل پشتیبانی می کنند امتیاز بالاتری دارند. می توان گفت که استفاده نکردن از https باعث کاهش رتبه سایت از رقبای خود می باشد. در زمان گذشته همه سایت ها از پروتکل http استفاده می کردند ولی به مرور زمان بیشتر سایت ها به https  ریدایرکت کردند.

با گروه حرفه ای طراحی اپلیکیشن  آشنا شوید.

تفاوت پروتکل https با پروتکل http

در ابتدای شروع شبکه و اشتراک گذاری، بر روی پروتکل http(hyper text transfer protocol) برای تبادل اطلاعات توافق شد. در این روش همان طور که از نام آن مشخص است تمام اطلاعات بصورت متن ساده ارسال و دریافت می شود. و پروتکل https (مخفف Hyper Text Transfer Protocol Secure) جهت انتقال داده ها به صورت رمزنگاری شده به شیوه SSL (مخفف Secure Sockets Layer) استفاده می کنند.

در http به دلیل خام بودن داده و این که رمزنگاری نشده اند شخص سومی اگر به اطلاعات در حال تبادل دسترسی پیدا کند ، به راحتی تمام اطلاعات را خام دریافت و سپس می تواند از آن استفاده کند. یکی دیگر از تفاوت های موجود در http و https این است که http از پورت پیش فرض ۸۰ استفاده می کند و https پورت ۴۴۳٫

به همین دلیل است که سامانه اینترنتی بانک ها، فروشگاه های اینترنتی به طور کلی سایت هایی که اطلاعات مهم از کاربران دریافت می کنند باید برای برقراری امنیت از پروتکل https استفاده کنند.

اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید حتماً هنگام خرید دامنه و هاست پروتکل https را برای برقراری امنیت خریداری کنید.

رمزنگاری SSL

با استفاده از HTTPS اگر شخص سومی در بین فرستنده و گیرنده قرار بگیرد و بتواند پیام را باز کند، هنوز نمی تواند آن را درک کنند. حفاظت بر اساس گواهی SSL برای رمزگذاری اطلاعات آنلاین متکی است. رمزگذاری به این معنی است که فرستنده و گیرنده بر سر یک “کد” توافق کرده و اسناد خود را بصورت رمزنگاری تصادفی ارسال می کنند. تنها فرستنده و گیرنده که کد را می شناسند می توانند پیام را رمزگشایی کنند.

هنگامی که یک مرورگر سعی در دسترسی به یک وب سایت که توسط SSL امن شده است، مرورگر و سرور وب یک اتصال SSL را با استفاده از یک فرایند به نام «SSL Handshake» ایجاد می کنند. توجه داشته باشید که Handshake SSL برای کاربر نامرئی است و بلافاصله اتفاق می افتد. اساسا، برای تنظیم اتصال SSL از سه کلید استفاده می شود: کلیدهای عمومی، خصوصی و جلسه. هر چیزی که با کلید عمومی رمزگذاری می شود تنها با کلید خصوصی رمز گشایی می شود و بالعکس.

گروه سئو اصفهان را بشناسید.

پروتکل https| طراحی سایت | طراحی سایت اختصاصی

گوگل از ژانویه ۲۰۱۷ رسماً اعلام کرد که وب سایت هایی که از پروتکل https استفاده نمی کنند نشان نا امن بودن (Not secure) دریافت می کنند.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت در اصفهان , سئو اصفهان , سئو , سئو سایت , سئو و بهینه سازی , بهینه سازی سایت , پروتکل https ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: