فاکتورهای سئو (قسمت دوم)
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

در این مقاله ۷۰ مورد از فاکتورهای سئو را در ادامه مقالات فاکتورهای مهم سئو معرفی می کنیم

۷۱ – گواهینامه SSL

گوگل تأیید کره است که از HTTP به عنوان فاکتورهای سئو در رتبه بندی سایت استفاده می کند.

۷۲ – شرایط ایمنی و خدمات رسانی سایت

این دو صفحه به کاربر اعلام می کند سایت عضو مشروع و قانونی اینترنت است.

۷۳ – اطلاعات کپی شده متا
اطلاعات کپی شده متا در سرتاسر سایت می تواند قابلیت رؤیت سایت شما را به شدت کاهش دهد.

۷۴ – ناوبری سایت (Breadcrumb)

این یک روش کاربر پسند است که به کاربر و موتورهای جستجو کمک می کند بفهمند در کدام قسمت سایت قرار دارند.

۷۵ – بهینه سازی شده برای موبایل
با توجه به این امر که نیمی از کاربران اینترنت را کاربران موبایل تشکیل می دهند، گوگل بهینه بودن سایت شما برای گوگل را مد نظر قرار می دهد. در حقیقت، گوگل وب سایت هایی که با نسخه موبایل سازگار نیستند را جریمه می کند.

۷۶ – یوتیوب و آپارات

بدون شک بودن ویدیوهای یوتیوب در اول نتایج جستجو غیر منتظره نیست ( شاید به دلیل مالکیت یوتیوب توسط گوگل باشد ) . در ایران آپارات در نتایج جستو زیاد ظاهر میشود شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و با آپلود ویدیو در این گونه سرویس ها سایت و برند خود را معرفی کنید .

۷۷ – کاربری سایت

سایتی که دارای ناوبری مناسب نباشد از طریق کاهش زمان سپری شده در سایت، تعداد صفحات بازدید شده و نرخ بونس ریت (فاکتور رتبه بندی ) می تواند تأثیر منفی غیر مستقیم بر رتبه بندی سایت داشته باشد.

۷۸–  استفاده از Google Analytics و Google Search Console
برخی افراد تصور می کنند با داشتن این دو نوع برنامه بر روی سایت می توانند اندیس گذاری سایت خود را بهود بخشند. وجود این دو برنامه به گوگل داده های بیشتری برای بررسی می دهد.

۷۹–  آمار بازدید از سایت/ شهرت سایت

شهرت یک سایت نقش مهمی برای الگوریتم های گوگل بازی می کند. گوگل توانست یک سایت که به دنبال اخاذی از افراد برای کسب بیشتر جراید و لینک هایش بود را شناسایی و جریمه کند.

۸۰ – عمر دامنه لینک

بک لینک هایی که از دامنه های قدیمی هستند قدرتمندتر از دامنه های جدید هستند.

۸۱ – مرجع لینک

تعداد دامنه های ارجاع دهنده به یک سایت یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی آن سایت به حساب می آیند.

۸۲ – تعداد لینک های مجازا از آدرس IP، کلاس C

لینک های مجزا از آدرس های کلاس C به معنی ارجاعات بالای سایت است. این امر به رتبه بندی کمک می کند.

۸۳ – تعداد لینک های صفحه
مجموع لینک های صفحه حتی از یک دامنه، بر رتبه بندی سایت اثر دارد.

۸۴ – تگ Alt (برای تصاویر)

تمام متن های متصل شده به تصویر به صورت Alt هستند.

۸۵ – لینک های حاصل از دامنه های مانند Edu. و gov.
دامنه های سطح بالا عامل مهمی در رتبه بندی سایت نیستند. با این حال، این مورد مانع از این نمی شود که سئوکاران اهمیتی به دامنه های سطح بالا ندهند.

۸۶ –  اعتبار صفحه لینک شده

اعتبار صفحه لینک شده یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رتبه بندی می باشد .

۸۷ – اعتبار دامنه لینک شده
اعتبار دامنه ارجاع دهنده می تواند نقش مهمی در ارزش لینک بازی می کند.

۸۸ – لینک رقبا
لینک دیگر صفحاتی که در SERP دارای یک نوع رتبه بندی هستند می توانند با ارزش تر از رتبه یک صفحه با کلمه کلیدی خاص باشند.

۸۹ – اشتراک گذاری یک صفحه سایت

ممکن است اشتراک گذاری صفحات سایت شما در شبکه های اجتماعی به عنوان بک لینک محاسبه شوند .

۹۰ – لینک از همسایگان بد
لینک از سایت های نامعتبر می تواند رتبه بندی شما را خدشه دار کند.

۹۱ – پست های مهمان
با اینکه لینک از طرف پست های مهمان ارزش خود را دارد اما قدرت آن به اندازه لینک متون با ارزش نیست. (گذشته از این ، پست مهمان در مقیاس بزرگ برای شما دردسر آفرین است.)

۹۲ –اعتبار صفحه اصلی
لینک های ارجاع داده شده به صفحه اصلی می تواند نقش مهمی در ارزش گذاری سایت و به تبع وزن لینک داشته باشد.

۹۳ – لینک های unfollow
این بحث برانگیزترین مسئله در سئو است. سایت رسمی گوگل در این زمینه می گوید:

” در حالت کلی ما این گونه لینک ها را مدنظر قرار نمی دهیم”

۹۴ – تنوع نوع لینک ها

داشتن تعداد زیادی بک لینک غیر طبیعی از یک سایت ممکن است از نشانه های اسپم بودن آن باشد . داشتن لینک های مختلف از دامنه های مختلف ، طبیعی بودن لینک ها را مشخص میکند .

۹۵- لینک های اسپانسر
و یا به عبارت دیگر لینک های دیگری که دارای واژه “اسپانسر” یا “لینک شرکا” یا “لینک اسپانسرها” باشد ارزش آن لینک را کاهش می دهد.

۹۶ – لینک های مضمونی
لینک هایی که در داخل محتوا هستند دارای قدرت بیشتری نسبت به لینک صفحات خالی می باشند.

۹۷ – بازگرداندن یا ری دایرکت ۳۰۱ به صفحه
لینک هایی که از ریدایرکت ۳۰۱ به دست می آیند، باعث ضعیف شدن قسمتی یا تمام پیج رنک خواهند شد.

۹۸ – انکر تکست لینک

گفته گوگل در این باره : انکر تکست توضیحی دقیق درباره صفحه لینک شده میدهد . البته جدیدا انکر تکست از اهمیت کمتری نسبت به گذشته برخوردار است اما هنوز هم یک سیگنال ارتباطی قوی میباشد .

۹۹ – متن متصل به لینک داخلی
متن لینک دار داخلی، یک سیگنال مرتبط برای گوگل است. لینک های داخلی از وزن کمتری نسبت به متون لینک شده صفحات خارجی دارند.

۱۰۰ – ویژگی عنوان لینک
عنوان لینکی که با نگه داشتن موس بر روی آن ظاهر می شود از وزن ضعیفی برخوردار است.

تا به اینجا نیمی از مهمترین فاکتورهای سئو را آموختیم در ادامه با ما باشید ;

۱۰۱ – ارجاع از دامنه های مرجع کشور
دریافت لینک از دامنه های برتر کشور (org, ir, gov) می تواند به رتبه بندی در همان کشور کمک کند.

۱۰۲ – موقعیت لینک در محتوا:
لینک های موجود در ابتدای متن تا حدوی از وزن بیشتری نسبت به لینک هایی که در جایگاه انتهایی متن قرار دارند برخوردار است.

۱۰۳ – موقعیت لینک در صفحه
مکان قرار گیری لینک در صفحه از اهمیت برخوردار است. عموماٌ، لینک درون متن نسبت به لینک درون پاورقی (فوتر) یا نواحی گوشه ای (سایدبار) از قدرت بیشتری برخوردار است.

۱۰۴- لینک دامنه های هم تراز
لینک سایت هایی با حوزه تخصصی مشابه از اهمیت بیشتری نسبت به لینک سایت های غیر مرتبط دارد.

۱۰۵-لینک صفحات هم تراز
لینک صفحات هم تراز نیز دارای ارزش بیشتری است.

۱۰۶ – نوشته های اطراف لینک

گوگل ممکن است با توجه به نوشته های اطراف لینک شما ، تشخیص دهد که یک پیشنهاد منفی است یا مثبت . امکان دارد در یک نقد از سایت شما نکات منفی گفته شده باشد که تاثیر آن نیز منفی میباشد .

۱۰۷ – کلمات کلیدی در عنوان

گوگل یک امتیاز دیگر به صفحاتی که حاوی کلمه کلیدی در عنوان باشد می دهد ( حرفه ای ها به حرفه ای ها لینک میدهند )

۱۰۸ – شتاب مثبت لینک
یک سایت با شتاب و سرعت لینک دهی بالا به گوگل نشان می دهد سایت شما در حال شهرت یافتن است.

۱۰۹ – شتاب منفی لینک
از طرف دیگر، شتاب منفی لینک دهی به شدت رتبه بندی را کاهش می دهد زیرا نشان می دهد سایت شما معروف نیست.

۱۱۰ – بک لینک از سایت های محتوای تولیدی کاربر

گرفتن لینک از تولید محتواهای که توسط کاربران تولید میشود میتواند مفید باشد و از فاکتورهای سئو به حساب می آید.

  • لینک از صفحات HUB

گرفتن لینک از صفحاتی که به عنوان منابع دسته اول (HUB) شناخته می شوند می تواند تاثیر خاصی بر روی رتبه بندی داشته باشد.

۱۱۱ – لینک از سایت های معتبر
لینکی که از سایت های معتبر و شناخته شده حاصل می شود به مراتب بهتر از لینک سایت های ناشناخته است.

طراحی اپلیکیشن اصفهان تولید کننده اپلیکیشن اندروید

۱۱۲ – لینک به عنوان منبع ویکی پدیا
با اینکه این لینک ها nofollow هستند (یعنی لینک هایی که موتوهای جستجو آن را دنبال نمی کنند) اما بسیاری تصور می کنند داشتن لینک از ویکی پدیا باعث معتبر شدن آنها در چشم موتورهای جستجو می شود.

۱۱۳ – کلمات همراه
کلمه ای که اطراف بک لینک  یه سایت قرار دارد به گوگل کمک می کند به مضمون صفحه سایت پی ببر..

۱۱۴ – عمر بک لینک
لینک های قدیمی رتبه بندی بهتری نسبت به بک لینک های جدیدتر دارند.

۱۱۵ – لینک از سایت های واقعی
به نقل از شبکه وبلاگ نویسان، گوگل احتمالا وزن بیشتری به لینک های حاصل از سایت های واقعی می دهد تا بلاگ های تقلبی. در این زمینه گوگل از سیگنال های برند و یا تعامل کاربر برای تشخیص این دو بهره می برد.

۱۱۶ – پروفایل نرمال لینک
یک سایت با پروفایل نرمال لینک رتبه بالاتری می گیرد و دوام بیشتری دارد تا سایتی که به طور مشخص از استراتژی کلاه سیاه برای ساخت لینک استفاده می کند.

۱۱۷ – لینک های دوجانبه

بعضی از مدیران سایت برای پیشرفت سایت های خود اقدام به دادن لینک های متقابل به یکدیگر میکنند . یعنی دو وب سایت به صورت توافقی به یکدیگر لینک می دهند . استفاده از این لینک ها پیشنهاد نمیشود . حتی گوگل لینک های تقابلی را به هیچ وجه نمی پسندد .

۱۱۸ – لینک موجود در محتوای تولید شده توسط کاربر
گوگل این موضوع را تشخیص می دهد و متوجه می شود کدام محتوا توسط مالک سایت تولید شده است. به عنوان مثال: یک لینک بلاگ رسمی WordPress.com از لینک besttoasterreviews.wordpress.com  بسیار متفاوت است.

۱۱۹ – لینک از ری دایرکت ۳۰۱
ری دایرکت ۳۰۱ تغییر مسیر دائم از یک URL به دیگری است که در آن بازدیدکنندگان و موتور جستجو به URL متفاوتی از آنچه که در ابتدا در مرورگر تایپ یا در صفحه نتایج جستجو انتخاب  کرده بودند، هدایت می شوند. لینک تغییر مسیر ۳۰۱ نسبت به لینک های مستقیم ارجحیت ندارد. با این حال گفته شده مثل آنها عمل می کند.

گروه طراحی سایت در اصفهان را بشناسید.

۱۲۰ – استفاده از میکروفرمت Scheme.org
صفحاتی که میکروفرمت ها را پشتیبانی می کند نسبت به صفحاتی که پشتیبانی نمی کنند رتبه بالاتری می گیرند.. نرخ کلیک صفحات دارای این میکروفرمت بیشتر از صفحات عادی است .

۱۲۱ – لیست DMOZ

به باور خیلی از افراد گوگل سایت های لیست شده در DMOZ را اعتماد بیشتری دارد . البته این سرویس دیگر در دسترس نبوده و به طور رسمی سایت DMOZ فعالیت خود را قطع کرد .

۱۲۲ – رتبه اطمینان سایت لینک دهنده
رتبه اطمینان یک سایت لینک دهنده به رتبه اعتماد سایت شما نیز منتقل می شود.

۱۲۳ – تعداد لینک های خارجی   

لینک به صفحه ای که تعداد بیشمار لینک خارجی دارد رتبه سایت کمتری نسبت به یک صفحه با تعداد انگشت شمار لینک منتقل می کند.

۱۲۴ – لینک های فوروم (انجمن ها)
به علت وجود خطر اسپم شدن ،معمولا گوگل ارزش زیادی برای لینک های حاصل از فوروم ها قائل نیست.

۱۲۵ – تعداد کلمات محتوای لینک

لینک گرفتن از محتوایی با ۱۰۰۰ لغت ارزشمندتر از گرفتن لینک از محتوای ۲۵ لغتی است و از فاکتورهای سئو به حساب می آید.

۱۲۶ – کیفیت محتوای لینک شده

لینک های حاصل از محتوای ضعیف نسبت به لینک محتوای پرمایه و غنی ارزش زیادی به یک سایت منتقل نمی کنند.

۱۲۷ – لینک های Sidewide

به لینک هایی که در بیشتر یا تمام صفحات وب سایت وجود دارد ساید واید میگویند . گوگل درباره آن اعلام کرده است که تمامی آنها را به عنوان یک لینک واحد تبدیل میکند .

۱۲۸ – میزان تکرار کلیک (CTR) برای کلمات کلیدی

به نقل از گوگل، صفحاتی که کلیک بیشتری در صفحه نتایج جستجو به خاطر یک کلمه کلیدی خاص به دست می آورند رتبه بالاتری می گیرند.

۱۲۹ – مقدار CTR برای کلیه کلمات کلیدی

نرخ کلیک طبیعی یک صفحه برای تمامی کلیدواژه ها به خاطر کاربر محور بودن و تعامل با کاربر، رتبه بهتری دریافت می کند.

۱۳۰ – نرخ پرش کاربر از یک سایت یا نرخ بونس ریت 
متخصصان سئو دراین خصوص نظرات متفاوتی دارند ، اما به هر حال با استفاده از این فاکتور کیفیت یک صفحه را بررسی می کنند و صفحاتی که کاربران به سرعت از آن خارج می شوند بعنوان سایت بی کیفیت تلقی می کنند.

۱۳۱ – ترافیک مستقیم
گوگل این فاکتور را تایید کره است و با استفاده از داده های کروم میزان بازدید کاربران از یک سایت را محاسبه کرده و براساس آن رتبه می دهد.

۱۳۲ – ترافیک بازگشتی

برگشت کاربران به صفحه ای که قبلا در آن بوده اند نیز میتواند یک فاکتور برای بالا رفتن رتبه سایت باشد .

۱۳۳ – سایت های مسدود شده

این مشخصه دیگر توسط کروم بررسی نمیشود اما توسط الگوریتم پاندا به عنوان یک سیگنال کیفیت هنوز استفاده میشود .

۱۳۴ – بوک مارک های کروم

گوگل داده های کاربران را جمع آوری میکند .و صفحاتی که بوک مارک شده باشند ممکن است رتبه بالاتری را بگیرند .

۱۳۵ – اطلاعات نوار ابزار گوگل

باوجود مشخص نبودن نوع اطلاعات جمع آوری شده از این ابزار ، با این حال از این اطلاعات بعنوان سیگنال در رتبه بندی استفاده می شود.

۱۳۶ – تعداد کامنت ها

هرچه تعداد کامنت های یک سایت بیشتر باشد ،گوگل رتبه بهتری را به آن سایت اختصاص می دهد.

۱۳۷ – مدت زمان توقف در سایت

گوگل توجه زیادی به مدت زمان سپری شده در سایت می کند. هر چه زمان بیشتری در یک سایت باشیم آن سایت رتبه بهتری می گیرد.

۱۳۸ – عبارت جستجوی جدید
گوگل رتبه بهتری به جستجویی خاص در صفحات جدید می دهد.

۱۳۹ – تنوع عبارت جستجو
گوگل برای کلمات مبهم مانند Ted یا WWF یا Ruby در نتایج جستجو، تنوع ایجاد می کند.

۱۴۰ – تاریخچه جستجوی کاربران
سایت هایی که مرتبا مشاهده می شوند در صفحه نتایج جستجو رتبه بالاتری می گیرند و از فاکتورهای سئو محسوب می شود.

 

با سئو اصفهان نیز آشنا شوید.





:: برچسب‌ها: سئو , سئو اصفهان , سئو سایت , آموزش سئو , سئو حرفه ای , سئو رایگان , سئو سایت در اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: