انتخاب یک نام مناسب برای استارت آپ
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

انتخاب نام مناسب برای استارت آپ از اهمیت ویژه ای برخورداز است. یک نام مناسب باید بتواند با مشتریان ارتباط موثر برقرار نماید. گروه مهندسین نواندیش گروه تخصصی در زمینه واقعیت افزوده اصفهان نکاتی را جهت انتخاب یک نام مناسب برای استارت آپ تقدیم می کند:

1- در درجه اول مطمئن شوید نام پیشنهادی متناسب با سلیقه خودتان است

شما به عنوان صاحب یا یکی از صاحبان کسب و کار، باید برای مدت قابل توجهی با نامی که برای شرکت انتخاب می‌کنید زندگی کنید، پس باید از اینکه از نام انتخابی راضی هستید اطمینان یابید. در عین حال مطمئن شوید که عنوان انتخابی به میزان کافی در میان مشتریان نهایی‌ نیز جا می‌افتد. پس باید از ابتدا نام مناسبی را مد نظر قرار داده و برگزینید

2- نام‌هایی که املای فارسی یا انگلیسی‌شان مشکل است انتخاب نکنید

هیچ کس علاقه ای ندارد که مشتریان خاص جهت یافتن کسب‌ و کارش در اینترنت دچار مشکل شوند. اگر می‌خواهید دچار این مشکل نشوید، نام استارتاپ یا کسب‌ و کار خود را به گونه ای انتخاب کنید که دستیابی به آن در دنیای مجازی به دلیل یک املای سخت یا اشتباه عمدی، مشکل نباشد. تا حد امکان نام استارتاپ خود را ساده انتخاب کنید.

3- نامی که موجب محدودشدن کسب و کارتان شود، انتخاب نکنید

ممکن است انتخاب نامی که تنها به یک بخش خاص در یک حوزه اشاره کند، چندان معقول نباشد. شاید کسب‌ و کار شما در آینده رشد کرده و به حوزه‌های دیگر نیز وارد شوید. در آن صورت از نظر مادی و معنوی تغییر نام و برند بیش از آنچه تصور می‌کنید، هزینه بر خواهد بود.

4- از جستجوی اینترنتی در روند انتخاب نام بهره مند شوید

زمانی که از نام مناسبی که انتخاب کرده‌اید اطمینان یافتید، آن را در اینترنت جستجو کنید. بعضی مواقع احتمال دارد نامی که انتخاب کرده‌اید نام کسب‌وکار، شرکت یا استارتاپی دیگر باشد. همچنین امکان دارد نام انتخابی شما در زبان یا زبان‌هایی خاص دارای معنی خوبی نباشد که اگر هدفتان ورود به بازار جهانی است، بهتر است در انتخاب نام تجدید نظر کنید.

بیشتر بدانید: سئو اصفهان چیست؟

5- دامین دات‌کام (com.) خود را ثبت کنید

یکی از پر اهمیت ترین توصیه ها در خصوص انتخاب نام این است که بلافاصله پس از انتخاب عنوان مورد نظرتان، دامنه com. آن را نیز ثبت کنید. این پسوند به مراتب از گزینه‌هایی چون biz ،org ،net و … مناسب‌تر و توسط افراد عادی شناخته‌شده‌تر است. با این راهکار، مشتریان به سادگی و بدون شک می‌توانند دامین com. را یافته و به آن دسترسی داشته باشند. متاسفانه مشکلی که در این بین وجود دارد این است که بسیاری از عناوین مناسب روی پسوند com. پیش از این ثبت شده‌ و صاحبان آنها اغلب علاقه ای به فروش دامنه‌ها ندارند یا برای دامنه‌هایی که صاحب آنها هستند، قیمت‌هایی بالا پیشنهاد می‌دهند.
اما بسیار خوب است که خرید یک دامنه com. را مثل یک سرمایه‌گذاری مناسب برای استارتاپ خود تصور کنید.

6- بهتر است نام موردنظر یک معنی مرتبط با حوزه‌ی کاری مجموعه داشته باشد

یکی از گزینه های ایده‌آل جهت انتخاب نام استارتاپ این است که معنی عنوان انتخابی به گونه ای با کسب‌وکار شما هماهنگ و مرتبط باشد. اگر نامی خاص مدنظرتان است، بررسی کنید که آیا دیگران معنی مثبت و مرتبطی از نام پیشنهادی‌تان برداشت می‌کنند یا خیر. در عین حال توجه داشته باشید که نام‌های بی‌معنی‌ای مانندGoogle ،Yahoo و … توانسته‌اند خود را با این نام‌های بی‌معنی یا نامرتبط جا بیاندازند، ولی همزمان برای استارتاپی مانند Dropbox نامی با معنی و خوش‌آهنگ مرتبط با کار سرویس انتخاب شده است.

7- به دنبال اسامی ثبت شده نباشید

پیشنهاد می کنیم در سایت‌های ثبت داخلی و خارجی همچون سایت سازمان ثبت ایران و سایت USPTO.gov نام یا نام‌های مورد نظر خود را جستجو کرده و پیش از انتخاب نهایی در مورد اینکه آیا این نام قبلاً توسط شخص یا شرکتی ثبت شده، تحقیق کنید. در صورتی که قبلاً نامی ثبت شده باشد، استفاده از آن به دلیل مشکلاتی که در آینده برای شما بوجود می‌آید منطقی نخواهد بود.

8- نام موردنظر را از جنبه‌های مختلف بررسی کنید

قطعاً شما به دنبال نامی خسته کننده و عذاب آور برای شرکت خود نیستید. در عین حال احتمال اینکه نامی مشابه نام دیگران نیز انتخاب کنید، در برنامه‌تان نیست. انتخاب یک عنوان معقول و مناسب اهمیت زیادی دارد. به هر صورت شما نمی‌خواهید کارمندان‌تان از به زبان آوردن نام شرکتی که در آن کار می‌کنند، معذب باشند. سعی کنید نامی با معنی مثبت و خوش‌آهنگ انتخاب کنید.

9- از نظر دیگران مطلع شوید

سعی کنید حداقل ۵ تا ۱۰ عنوان پیشنهادی را کاندید کرده و پس از آن از دوستان، اعضای خانواده و همکاران خود در مورد آنها نظرخواهی کنید. بد نیست اگر از نظر تعدادی از مشتریان هدف بهره گیرید. سعی کنید نام‌های انتخابی جنبه‌های منفی را پوشش نداده باشند. بعنوان مثال عنوانی مثل Nova برای نام یک ماشین اشتباه است؛ چون Nova در زبان اسپانیولی به معنی حرکت نکردن است!

10- عنوانی قدرتمند و خوش‌آهنگ انتخاب کنید

بعضی مواقع یک نام روی کاغذ از هر نظر گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد ولی وقتی به زبان می‌آید زیاد خوش‌آهنگ و تاثیرگذار نیست، یا ممکن است تلفظ آن به گونه‌ای مشکل باشد که افراد متوجه آن نشده و لازم باشد برای متوجه شدن افراد آن را چندین بار تکرار کرد.


تیم مشاوره گروه مهندسین نواندیش گروه تخصصی طراحی سایت اصفهان آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره در زمینه انتخاب یک نام مناسب برای استارت آپ به مدیران کسب و کارهای استارت آپ اعلام می کند.

هم چنین بخوانید:

طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت در اصفهان





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: