ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان ، کلید واژه ای است که وب سایت های متعددی در جهت جذب مشتریان به کار می برند و از این طریق کاربران علاقه مند به راه اندازیکسب و کار های اینترنتی را با عبارت های وسوسه آمیزی چون رایگان و …. به وب سایت خودشان هدایت می کنند .

 ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان

 

اما آیا واقعا ساخت فروشگاه اینترنتی کاملا رایگان ، امکان پذیر است ؟

یک فروشگاه اینترنتی چه پارامترهایی برای راه اندازی یک کسب و کار مطمئن اینترنتی را دارد ؟

برای اینکه پاسخ سوالات فوق را بدانیم بهتر است کمی به عقب تر بازگردیم و بدنبال پاسخ سوالات زیر باشیم :

 
سوال : هدف از ساخت فروشگاه اینترنتی چیست؟
 

جواب کوتاه و مشخص است :

  1. اطلاع رسانی فراگیر خدمت یا کالایی که عرضه می کنیم .
  2. جذب مشتری های جدید
  3. فروش،کسب درآمد بیشتر
  4. توسعه کسب و کار و…

خیلی عالی شد…حالا بر اساس اهداف فوق برنامه ریزی می کنیم .

 

هدف اول از ساخت فروشگاه اینترنتی اطلاع رسانی است :
در قدم اول نیاز به  راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی یا اپلیکیشن فروشگاهی برای معرفی محصولات خود داریم .تا مخاطبان و علاقمندان به محصول و یا خدمت خودمان را به آنجا دعوت کنیم.

هدف دوم در ساخت فروشگاه اینترنتی جذب مشتریان جدید است :
در این مرحله داشتن یک وب سایت فروشگاهی یا اپلیکیشن فروشگاهی چاره کار نیست و  ما در این قسمت باید از موتورهای جستجو مثل گوگل برای ورود و جذب مشتریان کمک بگیریم .

این جاست که مفهوم سئو پیش می آید .
سئو به معنی خیلی ساده ، دیده شدن محتوای وب سایت ما توسط موتورهای جستجو و نهایتاً نمایش وب سایت ما در رده های برتر صفحات جستجو می باشد .

هدف اول از ساخت فروشگاه اینترنتی اطلاع رسانی است :

در قدم اول نیاز به  راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی یا اپلیکیشن فروشگاهی برای معرفی محصولات خود داریم .تا مخاطبان و علاقمندان به محصول و یا خدمت خودمان را به آنجا دعوت کنیم.

هدف دوم در ساخت فروشگاه اینترنتی جذب مشتریان جدید است :
در این مرحله داشتن یک وب سایت فروشگاهی یا اپلیکیشن فروشگاهی چاره کار نیست و  ما در این قسمت باید از موتورهای جستجو مثل گوگل برای ورود و جذب مشتریان کمک بگیریم .

این جاست که مفهوم سئو پیش می آید .
سئو به معنی خیلی ساده ، دیده شدن محتوای وب سایت ما توسط موتورهای جستجو و نهایتاً نمایش وب سایت ما در رده های برتر صفحات جستجو می باشد .

 

مقاله سئو اصفهان را بخوانید .

یک مثال: فرض کنید شما یک شرکت فناوری اطلاعات هستید، که در زمینه طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل فعالیت می کنید . تصور کنید فردی بدون آشنایی با شما و از طریق مرورگر خود در گوگل کروم یا فایرفاکس به دنبال شرکتی است که  طراحی سایت خود را به آن بسپارد. و به همین منظور کلمه کلیدی طراحی سایت یاطراحی اپلیکیشن فروشگاهی را جستجو می کند . در این حالت اگر مرورگر ، وب سایت شرکت شما را در نتایج ارائه شده نمایش دهد گوییم که سایت شما سئو شده است . اما نکته اساسی همین جاست و در واقع سرآغاز شروع موضوع ماست.

سوال : چه کار کنیم تا موتور های جستجو وب سایت ما را در صدر نتایج جستجوکنندگان نمایش دهد ؟
 
 

چرا و چگونه موتورهای جستجو از میان هزاران وب سایت با فعالیت های مشابه موجود سایت شما را در صدر نتایج نشان می دهد؟

 
 
برای پاسخ به این سوال بهتر است با پارامترهای موتورهای جستجوگر آشنا شوید .
در واقع یک موتور جستجو جهت رتبه بندی سایت و نمایش جستجوی خود ، به طور مثال ۲۰ پارامتر را مشخص کرده است. سپس وب سایت را بر اساس این پارامترها ارزیابی نموده و امتیاز دهی می کند و در نهایت در هنگام درخواست یک کاربر ، وب سایت ها را ، به ترتیب بالاترین امتیازی که اخذ نموده اند در صفحات جستجو نمایش می دهد.
 
 

برخی از پارامترهای مورد توجه موتورهای جستجو :

 

رعایت استانداردهای اصولی درج محتوا از قبیل وجود کلمات کلیدی در عنوان صفحه و مقالات ، چگالی مناسب کلمات کلیدی ،استفاده از برچسب ها و ...

 

تعداد صفحات وب سایت

 
 

ساختار وب سایت

 
 

به روز بودن مطالب وب سایت

 
درج مطالب اختصاصی در وب سایت ( کپی نبودن مطالب )
 
نام دامنه
 
 

عمر دامنه

 
 

هاست مناسب و معتبر

 
میزان بازدید از وب سایت
 
 

نحوه پیاده سازی وب سایت

 
 

و ...

 
 
 

هدف ما جذب مشتریان جدید برای یک فروشگاه اینترنتی بوده و مشخص شد که این مفهوم از طریق بهینه کردن وب سایت برای موتورهای جستجو محقق می شود . و همچنین فهمیدیم که به این منظور لازم است که استاندارد های موتورهای جستجو را برروی وب سایت خود پیاده سازی کنیم .

نکات مهم سئو در ۲۰۱۸ را نیز بخوانید .
 

در این جا می خواهیم به بررسی ۲ مورد از پارامترهای مهم در رتبه بندی گوگلبپردازیم :

 

۱- هاست مناسب و معتبر :

پارامترهای یک هاست مناسب و معتبر کاملاً مشخص است (میزان در دسترس بودن ، امکانات امنیتی ، امکانات ذخیره سازی و بازیابی ، سرعت منابع سخت افزاری و…)

۲- نحوه پیاده سازی :

در این جا منظور ما پیاده سازی وب سایت توسط سیستم های مدیریت محتوای رایگان مانند جوملا و وردپرس است .

 
 

بنابراین تهیه یک فضای هاست مناسب با ویژگی های بالا قطعاً مستلزم پرداخت هزینه است .

 
 

ساخت فروشگاه اینترنتی در بستر مدیریت محتوای رایگان وردپرس بدون استفاده از قالب های فروشگاهی آماده مستلزم داشتن اطلاعات متوسط برنامه نویسی است .
سیستم های مدیریت محتوا امکانات فراوانی را در جهت راه اندازی وب سایت بصورت رایگان در اختیار کاربران می گذارد اما نکته اولیه و اساسی ، لزوم تسلط نسبی کاربران با مفاهیم برنامه نویسی و کد نویسی است .
فراموش نکنید که هیچ قالب فروشگاهی بصورت کامل منطبق با سیاست های  فروش ما نیستند و ما نیاز داریم تغییرات هرچند جزئی در قالب های آماده ایجاد کنیم .
روش های پیشنهادی بسیاری از شرکت ها استفاده از قالب های آماده در دسترس است . نکته ای که باید دقت کنیم این است که ما با دو نوع قالب آماده روبرو هستیم . قالب های آماده پولی و در اصطلاح لایسنس دار ، قالب های نال یا قفل شکسته و رایگان می باشد .

 
ساخت فروشگاه اینترنتی
 

نکته اساسی که باید دقت کنیم :

  1. قالب های null اکثراً دارای باگ هستند.( باگ های غیر عمد اولیه و باگ های هکرها )
  2. قالب های null قابلیت بروزرسانی ندارند . ( شرکت های ارائه دهنده قالب اکثراً و بصورت منظم آپدیت هایی را برای قالب های تولیدی خود ارائه می دهند )
  3. ارزش پایینی برای موتورهای جستجو دارند .
 

بسیار واضح است که تهیه یک قالب آماده مناسب با فعالیت ما قطعاً مستلزم پرداخت هزینه است .

 

در نهایت آخرین هدفی که برای ساخت فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته ایم ، توسعه کسب و کار می باشد .
قطعاً و یقیناً برای توسعه کسب و کار خود نیازمند ایجاد تغییرات جزئی و یا اساسی در فروشگاه اینترنتی خود خواهیم بود . و این امر مستلزم وجود یک پشتیبانی قوی و مسلط به مفاهیم وب است که اتفاقاً این مورد هم مستلزم هزینه خواهد بود .

 

نتیجه گیری

اگر مطالب فوق را به دقت مطالعه کرده باشید شما هم با من موافق خواهید بود که راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی رایگان و یا یک فروشگاه اینترنتی رایگان در سطح یک شعار فریبنده خواهد بود و چه بسا یک فرد به دلیل ضعف های بنیادی یک فروشگاه اینترنتی رایگان و تلاش های بسیار و بی ثمر که برای آن می کشد به راحتی از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق منصرف می شود .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت فروشگاه اینترنتی , طراحی سایت حرفه ای , طراحی سایت در اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: