اشتباهات در طراحی سایت
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

در این مقاله میخواهیم  از اشتباهات در طراحی سایت که باعث تجربه کاربری نا مناسب می شود صحبت کنیم :

همه طراحان حرفه ای وب سایت ، اهمیت قابل دسترسی بودن و قابلیت استفاده آسان در وب سایت را خوب درک کرده اند . امروزه وب سایت هایی که قابلیت استفاده آسان را دارند مورد توجه کاربران واقع می شوند و باعث رضایت کاربران از آن سایت می شود . اما رعایت نکردن بعضی از نکات در طراحی وب سایت باعث آزار کاربران می شود که ما به ۶ مورد از اشتباهات در طراحی سایت در ادامه می پردازیم :

۶ مورد از اشتباهات در طراحی سایت

۱-طراحی Hyperlink هایی که میتوان به راحتی بر روی آن ها کلیک کرد :

استفاده از Hyperlink هایی که فضای کوچکی دارند باعث کاهش دقت در انتخاب لینک شده . از این رو باید فضایی که برای کلیک بر روی یک لینک در نظر گرفته می شود از اندازه ی مناسب بر خوردار باشد .

در اینجا مثال هایی از لینک های کوچک هستند که کلیک کردن بر روی آن ها سخت تر است :

اشتباهات در طراحی سایت

این مورد اغلب در وب سایت هایی یافت می شود که دارای لیست های طولانی از اقلام هستند . برای مثال محصولات یک فروشگاه یا تصاویر در یک گالری . استفاده از صفحه بندی برای این منظور حساس است زیرا نمایش موارد بیش از حد باعث کم شدن سرعت بارگذاری و کاهش سرعت پردازش آن ها می شود .

اشتباهات در طراحی سایت

 

۳-عنوان های تکراری در صفحات :

عنوان هر صفحه وب مهم است عناوین صفحه قطعه ای از متن هستند که بین تگ title در بخش head کد html ما نوشته میشود . گاهی اوقات افراد برای ایجاد یک عنوان از عناوین تکراری استفاده میکنند که این یک اشتباه است زیرا یک عنوان خوب به بازدیدکنندگان شما اطلاعات زیادی در مورد آنچه در این صفحه وجود دارد می دهد . داشتن عنوان های مناسب باعث میشود که کاربران دریابند که آیا در صفحه ی مناسب هستند یا نه ! به خاطر داشته باشید که این عناوین فقط در بالای پنجره ی مرورگر نمایش داده نمی شوند بلکه در صفحات موتور جستجو نیز نمایش داده میشوند . هنگامی که گوگل لیستی از نتایج جستجو را نشان می دهد کاربران عنوان صفحه را می بینند تا مشخص شود کدام صفحه چه محتوایی دارد .

اشتباهات در طراحی سایت

۴-محتوایی که برای اسکن دشوار است :

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما قابل استفاده است باید طراحی خوبی داشته باشید . باید بدانید که در واقع افراد چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند . از اینکه بازدیدکنندگان از بالا تا پایین وب سایت شما را بخوانند خوشحال نباشید . این رفتار باعث خستگی در کاربر می شود و معمولا مردم هم نمی پسندند که وب سایت را از بالا تا پایین بخوانند برای حل این مشکل باید چند نقطه تمرکز داشته باشید .

نقاط متمرکز بخش هایی از صفحه هستند که می توانند توجه بازدید کننده را جلب کنند.این نقاط را با رنگ های قوی، کنتراست و فونت بزرگ میتوان به دست آورد و همچنین میتوان از تصاویر و آیکن در کنار متن استفاده کنید تا این مناطق حتی از لحاظ بصری بیشتر دیده شوند .

۵-افزودن راه ارتباطی بین شما و مخاطبین وب سایت :

اگر میخواهید وب سایت موفق داشته باشید باید راهی برای ارتباط با مخاطبین خود بگذارید تا مشتریان وفادار جذب کنید . به سرعت پاسخ دادن به سوالات مردم و حل مشکلات خود ، نه تنها به معنی این است که شما خدمات خوب به مشتری می دهید بلکه به این معنی است که شما مراقب مشتریان و بازدیدکنندگان خود هستید و از آن ها قدردانی می کنید .

اشتباهات در طراحی سایت

۶-اضافه کردن جعبه ی جستجو در وب سایت :

بسیاری از مردم به محض ورود به سایت شروع به جستجوی موضوع خود میکنند از این رو داشتن یک ابزار جستجو در وب سایت امری ضروری به حساب می آید برای مثال وب سایت های علمی نیاز به یک ابزار جستجو برای جستجوی مقالات علمی خود و وب سایت های فروشگاهی برای جستجوی محصولات و کالا ها دارند .

اشتباهات در طراحی سایت

داشتن ابزار جستجو کار سختی نیست کافیست کد زیر را در وب سایت خود وارد کنید و به جای آدرس سایت ما در قسمت hidden سایت خود را بنویسید .

کد مخصوص موتور جستجوی گوگل :

<form action=”http://www.google.com/search” method=”get”>

<fieldset>

<input type=”hidden” name=”sitesearch” value=”newthink24.com” />

<input type=”text” name=”q” size=”31″ maxlength=”255″ value=”” />

<input type=”submit” value=”Google Search” />

</fieldset>

</form>

و برای موتور جستجوی یاهو کد زیر را بنویسید :

<form action=”http://search.yahoo.com/search” method=”get”>

<fieldset>

<input type=”hidden” name=”vs” value=” newthink24.com ” />

<input type=”text” name=”p” />

<input type=”submit” value=”Yahoo Search” />

</fieldset>

</form>

با گروه طراحی سایت اصفهان آشنا شوید .

طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت

سئو اصفهان





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ، شرکت طراحی سایت ، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت اصفهان، طراحی سایت در اصفهان، طراحی سایت اینترنتی، طراحی سایت شرکتی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: