راه های مقابله با بدافزارها
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

بدافزارها قطعه کد های نوشته شده برای سوء استفاده از سیستم ها کامپیوتری است که راه هایی برای مقابله با آن ها وجود دارد که در این مقاله با گروه مهندسین نو اندیش گروه تخصصی طراحی سایت اصفهان همراه باشید تا به معرفی و بررسی مختصری از راه های مقابله با بدافزارها بپردازیم.

معرفی مختصری از بدافزار

بدافزار به مجموعه برنامه ها و نرم افزار هایی گفته می شود که با هدف خرابکاری و تخریب سیستم ها نوشته می شوند و با نفوذ به سیستم ها از راه های مختلف به سوء استفاده از این سیستم ها می پردازند برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بدافزار ها و انواع آن ها می توانید مقاله ی معرفی و بررسی بدافزارها را نیز مطالعه نمایید.

راه های مقابله با بدافزارها

برای پیشگیری یا مقابله با بدافزارها راه هایی توصیه شده که عمل به آن ها باعث می شود که سیستم شما کمتر درمعرض آلودگی ها قرار گیرد و سیستم شما را امن تر نگه خواهد داشت. در این قسمت به چند مورد از این راه ها اشاره خواهد شد که توصیه می شود برای امنیت بیشتر سیستم و جلوگیری از نفوذ بد افزارها این اقدامات را انجام دهید :

از نرم افزار های آنتی ویروس استفاده کنید

یکی از راه های خوب و موثر در زمینه مقابله و شناسایی بدافزارها و برنامه های مخرب استفاده از نرم افزار های ضد بدافزار و یا آنتی ویروس ها است، توصیه می شود که از این برنامه ها در جهت اسکن سیستم و یا درایو های خارجی استفاده شود.به روز بودن این نرم افزارها هم نکته ی بسیار مهم است، بهتر است که از آنتی ویروس های معتبر و معروف بر روی سیستم تان استفاده کنید تا از این طریق به مشکل برنخورید مراقب باشید که یکسری از ویروس ها هستند که در قالب آنتی ویروس به سیستم شما می آیند پس همیشه به این نکته توجه داشته باشید.

بیشتر بدانید:  طراحی اپلیکیشن اصفهان

به روزرسانی مداوم سیستم عامل و نرم افزار های مختلف

می توان گفت سیستم عامل ها و نرم افزار ها همیشه شامل یکسری باگ ها و حفره هایی هستند که پس از هر بار که برای کاربران منتشر می شوند به روش های مختلف به آن ها پی برده می شود و سعی می شود که در نسخه های بعدی و به روزرسانی های آتی بتوانند آن ها را برطرف کنند، به همین دلیل است که توصیه می شود همواره سیستم عامل و نرم افزار های خود را به روز کنید چرا که در هر بار به روز رسانی، تعدادی از مشکلات آن برنامه که ممکن است از آن در جهت سوء استفاده از سیستم تان منجر شود رفع شود و اینکار باعث بهبود امنیت سیستم شما نیز خواهد شد.

عدم رجوع به لینک ها و آدرس ها نامعتبر

همیشه مراقب لینک هایی که به آن ها مراجعه می کنید باشید ممکن است لینکی که برای شما ناآشنا است و فاقد اعتبار هم هست در برگیرنده ی یک برنامه مخرب باشد که خارج از دید شما و بدون خواست شما به سیستم تان می آِید و به آن نفوذ می کند و ممکن است کارهای مخربی در سیستم شما انجام دهد.

یکی از این لینک ها که باید بسیار مراقب آن ها بود لینک ها و آدرس های نا آشنایی است که از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود حتی ممکن است این ایمیل ها از طرف افرادی باشند که شما آن ها را می شناسید که این مورد در صورتی رخ می دهد که حساب آن ها هک شده باشد پس در هر حال باید مراقب لینک هایی که برای شما ناآشنا هستند باشید و به راحتی آن ها را دنبال نکنید.

فایل های ناشناس و مشکوک را باز نکنید

برخی اوقات بدافزار ها از طریق فایل هایی با محتوای فریب دهنده به سیستم شما وارد می شوند در صورتی که از صحت عملکرد این فایل ها و یا محتوای آن ها مطمئن نیستید در باز کردن آن ها محتاط باشید. این فایل ها ممکن است از طریق فلش و یا دیسک های خارجی به سیستم شما منتقل شوند.

در نصب برنامه ها محتاط باشید

بهتر است که در هنگام نصب برنامه هایی که شناسی روی آن ها ندارید حتماً قبل از نصب در مورد آن ها تحقیق کنید چرا که بسیاری از ویروس ها در قالب فایل های نصبی و به عنوان برنامه ای کاربردی ظاهر می شوند که پس از نصب به تخریب در سیستم می پردازند، در این زمینه هم توصیه می شود که برای دانلود نرم افزار همیشه از سایت ها و مراجع معتبر استفاده کنید.


در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره واقعیت افزوده اصفهان می توانید دیگر مطالب موجود در newthink24.com را مرور کنید ...

هم چنین بخوانید:

طراحی سایت در اصفهان

سئو اصفهان





:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی اپلیکیشن اصفهان , سئو اصفهان , واقعیت افزوده اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: