نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان ، کلید واژه ای است که وب سایت های متعددی در جهت جذب مشتریان به کار می برند و از این طریق کاربران علاقه مند به راه اندازیکسب و کار های اینترنتی را با عبارت های وسوسه آمیزی چون رایگان و …. به وب سایت خودشان هدایت می کنند .

 ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان

 

اما آیا واقعا ساخت فروشگاه اینترنتی کاملا رایگان ، امکان پذیر است ؟

یک فروشگاه اینترنتی چه پارامترهایی برای راه اندازی یک کسب و کار مطمئن اینترنتی را دارد ؟

برای اینکه پاسخ سوالات فوق را بدانیم بهتر است کمی به عقب تر بازگردیم و بدنبال پاسخ سوالات زیر باشیم :

 
سوال : هدف از ساخت فروشگاه اینترنتی چیست؟
 

جواب کوتاه و مشخص است :

  1. اطلاع رسانی فراگیر خدمت یا کالایی که عرضه می کنیم .
  2. جذب مشتری های جدید
  3. فروش،کسب درآمد بیشتر
  4. توسعه کسب و کار و…

خیلی عالی شد…حالا بر اساس اهداف فوق برنامه ریزی می کنیم .

 

هدف اول از ساخت فروشگاه اینترنتی اطلاع رسانی است :
در قدم اول نیاز به  راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی یا اپلیکیشن فروشگاهی برای معرفی محصولات خود داریم .تا مخاطبان و علاقمندان به محصول و یا خدمت خودمان را به آنجا دعوت کنیم.

هدف دوم در ساخت فروشگاه اینترنتی جذب مشتریان جدید است :
در این مرحله داشتن یک وب سایت فروشگاهی یا اپلیکیشن فروشگاهی چاره کار نیست و  ما در این قسمت باید از موتورهای جستجو مثل گوگل برای ورود و جذب مشتریان کمک بگیریم .

این جاست که مفهوم سئو پیش می آید .
سئو به معنی خیلی ساده ، دیده شدن محتوای وب سایت ما توسط موتورهای جستجو و نهایتاً نمایش وب سایت ما در رده های برتر صفحات جستجو می باشد .

هدف اول از ساخت فروشگاه اینترنتی اطلاع رسانی است :

در قدم اول نیاز به  راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی یا اپلیکیشن فروشگاهی برای معرفی محصولات خود داریم .تا مخاطبان و علاقمندان به محصول و یا خدمت خودمان را به آنجا دعوت کنیم.

هدف دوم در ساخت فروشگاه اینترنتی جذب مشتریان جدید است :
در این مرحله داشتن یک وب سایت فروشگاهی یا اپلیکیشن فروشگاهی چاره کار نیست و  ما در این قسمت باید از موتورهای جستجو مثل گوگل برای ورود و جذب مشتریان کمک بگیریم .

این جاست که مفهوم سئو پیش می آید .
سئو به معنی خیلی ساده ، دیده شدن محتوای وب سایت ما توسط موتورهای جستجو و نهایتاً نمایش وب سایت ما در رده های برتر صفحات جستجو می باشد .

 

مقاله سئو اصفهان را بخوانید .

یک مثال: فرض کنید شما یک شرکت فناوری اطلاعات هستید، که در زمینه طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل فعالیت می کنید . تصور کنید فردی بدون آشنایی با شما و از طریق مرورگر خود در گوگل کروم یا فایرفاکس به دنبال شرکتی است که  طراحی سایت خود را به آن بسپارد. و به همین منظور کلمه کلیدی طراحی سایت یاطراحی اپلیکیشن فروشگاهی را جستجو می کند . در این حالت اگر مرورگر ، وب سایت شرکت شما را در نتایج ارائه شده نمایش دهد گوییم که سایت شما سئو شده است . اما نکته اساسی همین جاست و در واقع سرآغاز شروع موضوع ماست.

سوال : چه کار کنیم تا موتور های جستجو وب سایت ما را در صدر نتایج جستجوکنندگان نمایش دهد ؟
 
 

چرا و چگونه موتورهای جستجو از میان هزاران وب سایت با فعالیت های مشابه موجود سایت شما را در صدر نتایج نشان می دهد؟

 
 
برای پاسخ به این سوال بهتر است با پارامترهای موتورهای جستجوگر آشنا شوید .
در واقع یک موتور جستجو جهت رتبه بندی سایت و نمایش جستجوی خود ، به طور مثال ۲۰ پارامتر را مشخص کرده است. سپس وب سایت را بر اساس این پارامترها ارزیابی نموده و امتیاز دهی می کند و در نهایت در هنگام درخواست یک کاربر ، وب سایت ها را ، به ترتیب بالاترین امتیازی که اخذ نموده اند در صفحات جستجو نمایش می دهد.
 
 

برخی از پارامترهای مورد توجه موتورهای جستجو :

 

رعایت استانداردهای اصولی درج محتوا از قبیل وجود کلمات کلیدی در عنوان صفحه و مقالات ، چگالی مناسب کلمات کلیدی ،استفاده از برچسب ها و ...

 

تعداد صفحات وب سایت

 
 

ساختار وب سایت

 
 

به روز بودن مطالب وب سایت

 
درج مطالب اختصاصی در وب سایت ( کپی نبودن مطالب )
 
نام دامنه
 
 

عمر دامنه

 
 

هاست مناسب و معتبر

 
میزان بازدید از وب سایت
 
 

نحوه پیاده سازی وب سایت

 
 

و ...

 
 
 

هدف ما جذب مشتریان جدید برای یک فروشگاه اینترنتی بوده و مشخص شد که این مفهوم از طریق بهینه کردن وب سایت برای موتورهای جستجو محقق می شود . و همچنین فهمیدیم که به این منظور لازم است که استاندارد های موتورهای جستجو را برروی وب سایت خود پیاده سازی کنیم .

نکات مهم سئو در ۲۰۱۸ را نیز بخوانید .
 

در این جا می خواهیم به بررسی ۲ مورد از پارامترهای مهم در رتبه بندی گوگلبپردازیم :

 

۱- هاست مناسب و معتبر :

پارامترهای یک هاست مناسب و معتبر کاملاً مشخص است (میزان در دسترس بودن ، امکانات امنیتی ، امکانات ذخیره سازی و بازیابی ، سرعت منابع سخت افزاری و…)

۲- نحوه پیاده سازی :

در این جا منظور ما پیاده سازی وب سایت توسط سیستم های مدیریت محتوای رایگان مانند جوملا و وردپرس است .

 
 

بنابراین تهیه یک فضای هاست مناسب با ویژگی های بالا قطعاً مستلزم پرداخت هزینه است .

 
 

ساخت فروشگاه اینترنتی در بستر مدیریت محتوای رایگان وردپرس بدون استفاده از قالب های فروشگاهی آماده مستلزم داشتن اطلاعات متوسط برنامه نویسی است .
سیستم های مدیریت محتوا امکانات فراوانی را در جهت راه اندازی وب سایت بصورت رایگان در اختیار کاربران می گذارد اما نکته اولیه و اساسی ، لزوم تسلط نسبی کاربران با مفاهیم برنامه نویسی و کد نویسی است .
فراموش نکنید که هیچ قالب فروشگاهی بصورت کامل منطبق با سیاست های  فروش ما نیستند و ما نیاز داریم تغییرات هرچند جزئی در قالب های آماده ایجاد کنیم .
روش های پیشنهادی بسیاری از شرکت ها استفاده از قالب های آماده در دسترس است . نکته ای که باید دقت کنیم این است که ما با دو نوع قالب آماده روبرو هستیم . قالب های آماده پولی و در اصطلاح لایسنس دار ، قالب های نال یا قفل شکسته و رایگان می باشد .

 
ساخت فروشگاه اینترنتی
 

نکته اساسی که باید دقت کنیم :

  1. قالب های null اکثراً دارای باگ هستند.( باگ های غیر عمد اولیه و باگ های هکرها )
  2. قالب های null قابلیت بروزرسانی ندارند . ( شرکت های ارائه دهنده قالب اکثراً و بصورت منظم آپدیت هایی را برای قالب های تولیدی خود ارائه می دهند )
  3. ارزش پایینی برای موتورهای جستجو دارند .
 

بسیار واضح است که تهیه یک قالب آماده مناسب با فعالیت ما قطعاً مستلزم پرداخت هزینه است .

 

در نهایت آخرین هدفی که برای ساخت فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته ایم ، توسعه کسب و کار می باشد .
قطعاً و یقیناً برای توسعه کسب و کار خود نیازمند ایجاد تغییرات جزئی و یا اساسی در فروشگاه اینترنتی خود خواهیم بود . و این امر مستلزم وجود یک پشتیبانی قوی و مسلط به مفاهیم وب است که اتفاقاً این مورد هم مستلزم هزینه خواهد بود .

 

نتیجه گیری

اگر مطالب فوق را به دقت مطالعه کرده باشید شما هم با من موافق خواهید بود که راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی رایگان و یا یک فروشگاه اینترنتی رایگان در سطح یک شعار فریبنده خواهد بود و چه بسا یک فرد به دلیل ضعف های بنیادی یک فروشگاه اینترنتی رایگان و تلاش های بسیار و بی ثمر که برای آن می کشد به راحتی از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق منصرف می شود .



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت فروشگاه اینترنتی , طراحی سایت حرفه ای , طراحی سایت در اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

در سال ۲۰۱۸ با ارتقاء مرورگر ها ، در زمینه ی طراحی سایت هم پیشرفت های زیادی بوجود آمد که باعث بهینه تر شدن وب سایت و جذاب تر شدن رابط کاربری سایت ها شد که ما میخواهیم در ادامه به معرفی نکات طراحی سایت در ۲۰۱۸ بپردازیم.

خوب است بخوانید : طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت در ۲۰۱۸

 ۱-سایه و عمق بدهید .

استفاده از سایه ها چیز جدیدی نیست اما با پیشرفت مرورگر ها ، طراحان وب سایت بیشتر از همیشه با سایه ها بازی می کنند تا عمق و توهم یک دنیای فراتر از صفحه را ایجاد کنند. این روندی است که در سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته و محبوب بوده است.

بازی با سایه ها یک اثر شگفت آور و همه جانبه را ایجاد می کند که نه تنها زیبایی یک صفحه وب را افزایش می دهد بلکه باعث تاکید بر تجربه کاربری (UX) هم می شود.

به عنوان مثال استفاده از سایه های نرم و ظریف برای تعیین یک لینک یک ایده جدید نیست بلکه ترکیب آنها با شیب رنگی پر جنب و جوش بیشتر در آن حالت سه بعدی بوجود می آورد و تاثیر سایه ها قدیمی را افزایش می دهد.

طراحی سایت در 2018

سایت خود را سئو کنید. سئو اصفهان

۲-از رنگ های اشباع شده استفاده کنید.

سال ۲۰۱۸ سالی برای رنگ های اشباع شده است.در حالی که در گذشته بسیاری از مارک ها و طراحان با رنگ های ایمن وب ، طراحی خود را انجام میدادند اما این روش موثر ترین روش برای تولید رنگهای جدید است که تمام صفحه نمایش ها قادر به نمایش دادن آن ها هستند.

طراحی سایت در 2018

طراحی سایت در 2018

 

۳-تصاویر را سفارشی کنید.

تصویرها عالی و رسانه های متنوع برای انتقال پیام هستند که به صورت دوستانه یک عنصر سرگرم کننده برای یک سایت می باشند. صاحبان وب سایت های با تجربه می توانند تصاویری پر از شخصیت و متناسب با تنوع نام تجاری داشته باشند و با این روش نام برند خود را در جهان پر رنگ تر کنند.

طراحی سایت در 2018

۴-تایپوگرافی بزرگ و جسورانه استفاده کنید.

تایپوگرافی همیشه یک ابزار بصری قدرتمند که قادر به ایجاد شخصیت و تحریک احساسات بوده  است . که در نهایت می تواند اطلاعات مهم را به مخاطب انتقال دهد.به طور خلاصه برای صفحات وب هدرها عناصر کلیدی seo هستند و به منظور سفارش اطلاعات برای دیده شدن ، توسط خوانندگان کمک می کنند.طراحان از این مزیت با استفاده از صفحات وب با سربرگ های بزرگ و تاثیرگذار  استفاده می کنند .

طراحی سایت در 2018

۵-استفاده از طرح های نا متقارن و شکسته

یک تغییر بزرگ در سال ۲۰۱۷ معرفی طرح های نا متقارن و شکسته بود و این روند همچنین در سال ۲۰۱۸ پا بر جا و قوی تر خواهد شد .

جذابیت طرح های نا متقارن به این است که آن را منحصر به فرد و متمایز از دیگر چیز ها نشان می دهد.

سایت خود را با طراحی سایت در اصفهان پیاده سازی کنید.

طراحی سایت در 2018

۶-استفاده از انیمیشن و تصاویر متحرک :

با پیشرفت تکنولوژی مرورگرها ، وب سایت های بیشتری از تصاویر متحرک استفاده میکنند و راه های جدیدی مانند انیمیشن ها را در اختیار کاربران قرار می گذارند.

بر خلاف انیمیشن های بزرگ ، انیمیشن های کوچکتر برای جذب بازدید کننده در کل تجربه ی مفیدی است .

به عنوان مثال قرار دادن حالت شناور و متحرک بر روی لینک ها ، که باعث جذابیت وب سایت می شود.

با گروه طراحی سایت اصفهان آشنا شوید .

 



:: برچسب‌ها: طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی سایت حرفه ای , آموزش طراحی سایت , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

در این مقاله میخواهیم  از اشتباهات در طراحی سایت که باعث تجربه کاربری نا مناسب می شود صحبت کنیم :

همه طراحان حرفه ای وب سایت ، اهمیت قابل دسترسی بودن و قابلیت استفاده آسان در وب سایت را خوب درک کرده اند . امروزه وب سایت هایی که قابلیت استفاده آسان را دارند مورد توجه کاربران واقع می شوند و باعث رضایت کاربران از آن سایت می شود . اما رعایت نکردن بعضی از نکات در طراحی وب سایت باعث آزار کاربران می شود که ما به ۶ مورد از اشتباهات در طراحی سایت در ادامه می پردازیم :

۶ مورد از اشتباهات در طراحی سایت

۱-طراحی Hyperlink هایی که میتوان به راحتی بر روی آن ها کلیک کرد :

استفاده از Hyperlink هایی که فضای کوچکی دارند باعث کاهش دقت در انتخاب لینک شده . از این رو باید فضایی که برای کلیک بر روی یک لینک در نظر گرفته می شود از اندازه ی مناسب بر خوردار باشد .

در اینجا مثال هایی از لینک های کوچک هستند که کلیک کردن بر روی آن ها سخت تر است :

اشتباهات در طراحی سایت

این مورد اغلب در وب سایت هایی یافت می شود که دارای لیست های طولانی از اقلام هستند . برای مثال محصولات یک فروشگاه یا تصاویر در یک گالری . استفاده از صفحه بندی برای این منظور حساس است زیرا نمایش موارد بیش از حد باعث کم شدن سرعت بارگذاری و کاهش سرعت پردازش آن ها می شود .

اشتباهات در طراحی سایت

 

۳-عنوان های تکراری در صفحات :

عنوان هر صفحه وب مهم است عناوین صفحه قطعه ای از متن هستند که بین تگ title در بخش head کد html ما نوشته میشود . گاهی اوقات افراد برای ایجاد یک عنوان از عناوین تکراری استفاده میکنند که این یک اشتباه است زیرا یک عنوان خوب به بازدیدکنندگان شما اطلاعات زیادی در مورد آنچه در این صفحه وجود دارد می دهد . داشتن عنوان های مناسب باعث میشود که کاربران دریابند که آیا در صفحه ی مناسب هستند یا نه ! به خاطر داشته باشید که این عناوین فقط در بالای پنجره ی مرورگر نمایش داده نمی شوند بلکه در صفحات موتور جستجو نیز نمایش داده میشوند . هنگامی که گوگل لیستی از نتایج جستجو را نشان می دهد کاربران عنوان صفحه را می بینند تا مشخص شود کدام صفحه چه محتوایی دارد .

اشتباهات در طراحی سایت

۴-محتوایی که برای اسکن دشوار است :

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما قابل استفاده است باید طراحی خوبی داشته باشید . باید بدانید که در واقع افراد چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند . از اینکه بازدیدکنندگان از بالا تا پایین وب سایت شما را بخوانند خوشحال نباشید . این رفتار باعث خستگی در کاربر می شود و معمولا مردم هم نمی پسندند که وب سایت را از بالا تا پایین بخوانند برای حل این مشکل باید چند نقطه تمرکز داشته باشید .

نقاط متمرکز بخش هایی از صفحه هستند که می توانند توجه بازدید کننده را جلب کنند.این نقاط را با رنگ های قوی، کنتراست و فونت بزرگ میتوان به دست آورد و همچنین میتوان از تصاویر و آیکن در کنار متن استفاده کنید تا این مناطق حتی از لحاظ بصری بیشتر دیده شوند .

۵-افزودن راه ارتباطی بین شما و مخاطبین وب سایت :

اگر میخواهید وب سایت موفق داشته باشید باید راهی برای ارتباط با مخاطبین خود بگذارید تا مشتریان وفادار جذب کنید . به سرعت پاسخ دادن به سوالات مردم و حل مشکلات خود ، نه تنها به معنی این است که شما خدمات خوب به مشتری می دهید بلکه به این معنی است که شما مراقب مشتریان و بازدیدکنندگان خود هستید و از آن ها قدردانی می کنید .

اشتباهات در طراحی سایت

۶-اضافه کردن جعبه ی جستجو در وب سایت :

بسیاری از مردم به محض ورود به سایت شروع به جستجوی موضوع خود میکنند از این رو داشتن یک ابزار جستجو در وب سایت امری ضروری به حساب می آید برای مثال وب سایت های علمی نیاز به یک ابزار جستجو برای جستجوی مقالات علمی خود و وب سایت های فروشگاهی برای جستجوی محصولات و کالا ها دارند .

اشتباهات در طراحی سایت

داشتن ابزار جستجو کار سختی نیست کافیست کد زیر را در وب سایت خود وارد کنید و به جای آدرس سایت ما در قسمت hidden سایت خود را بنویسید .

کد مخصوص موتور جستجوی گوگل :

<form action=”http://www.google.com/search” method=”get”>

<fieldset>

<input type=”hidden” name=”sitesearch” value=”newthink24.com” />

<input type=”text” name=”q” size=”31″ maxlength=”255″ value=”” />

<input type=”submit” value=”Google Search” />

</fieldset>

</form>

و برای موتور جستجوی یاهو کد زیر را بنویسید :

<form action=”http://search.yahoo.com/search” method=”get”>

<fieldset>

<input type=”hidden” name=”vs” value=” newthink24.com ” />

<input type=”text” name=”p” />

<input type=”submit” value=”Yahoo Search” />

</fieldset>

</form>

با گروه طراحی سایت اصفهان آشنا شوید .

طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت

سئو اصفهان



:: برچسب‌ها: طراحی سایت ، شرکت طراحی سایت ، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت اصفهان، طراحی سایت در اصفهان، طراحی سایت اینترنتی، طراحی سایت شرکتی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجوگر اینترنتی از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی وبسایت ها استفاده می کند که در این مقاله به معرفی مهمترین الگوریتم های گوگل می پردازیم .

معرفی انواع الگوریتم های گوگل

الگوریتم پنگوئن :

الگوریتم های گوگل

وظیفه ی این الگوریتم جلوگیری از روش های لینک سازی کلاه سیاه و نمایش اسپم است .

بعد از ساخت این الگوریتم به مرور زمان سایت های بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدند . عملکرد این الگوریتم به این صورت است که فیلتری بر روی همه ی وبسایت ها اعمال می کند که بر اثر گزارش کاربران نسبت به اسپم بودن سایت شما ، وبسایت شما را جریمه میکند . این الگوریتم به گونه ای عمل می کند که حجم زیادی از بک لینک ها به سمت یک صفحه ی خاص را غیر طبیعی ارزیابی میکند و با مشاهده ی چنین چیزی اقدام به فیلتر کل دامنه میکند که البته کارشناسان سئو بعد از ارائه نسخه ی ۴ این الگوریتم اذعان داشته اند که میزان سختگیری کاهش یافته و گوگل کل دامنه رو به خاطر یک صفحه مشکل فیلتر نمیکند .

الگوریتم پاندا :

الگوریتم های گوگل

وظیفه ی این الگوریتم به منظور جلوگیری از انتقال وبسایت های بی محتوا به صدر نتایج گوگل است. این الگوریتم بر روی محتوای تکراری ، محتوای ضعیف ، محتوای دزدیده شده ، محتوای کم و تبلیغات زیاد نسبت به محتوا تمرکز دارد .

زمانی که الگوریتم پاندا ما را جریمه میکند وبسایت ما با افت شدید ترافیک مواجه میشود برای رهایی از جریمه ی پاندا باید درخواست بخشش از طریق وبمستر گوگل کنید .

برای جلوگیری از جریمه ی پاندا باید تمرکز خود را بر روی محتوا گذاشت . محتوای تکراری را حذف کنید و به تهیه ی محتوای با کیفیت و اورجینال بپردازید .

خوب است بخوانید : سئو اصفهان

الگوریتم مرغ مگس خوار :

الگوریتم های گوگل

این الگوریتم برای بهبود جستجو و رسیدن به نتایج بهتر کاربران معرفی شده است .

این الگوریتم به دلیل سرعت و دقت از مهمترین صفات مرغ مگس خوار می باشد این الگوریتم سعی بر این دارد که علاوه بر سرعت در جستجو با دقت بیشتری نتایج جستجو را به کاربران نمایش داد .

در گذشته نتایج جستجو بر اساس کلمات کلیدی بود اما با الگوریتم مرغ مگس خوار با جستجوی یک کاربر ، نتایج مترادف و مربوط به آن جستجو هم ، با سرعت بالا و دقت بیشتر برای کاربر نمایش داده می شود .

با گروه طراحی سایت اصفهان آشنا شوید .

الگوریتم کبوتر :

الگوریتم های گوگل

یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل است که میتوان آن را جستجو بر مبنای موقعیت جغرافیایی تعریف کرد . به این معنی که شما اگر در آمریکا  هستید و به دنبال یک رستوران می گردید این الگوریتم نزدیک ترین رستوران را به شما پیدا میکند و در نتیجه ی جستجو شما نمایش می دهد .

البته این الگوریتم هنوز برای زبان فارسی طراحی نشده است اما در آینده ی نزدیک شاهد عملکرد این الگوریتم بر روی زبان فارسی هم خواهیم بود .

طراحی سایت در اصفهان

طراحی اپلیکیشن اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

در ابتدا باید پرسید که دامنه چیست ؟

به آدرس سایت ها دامنه گفته می شود مانند www.newthink24.com که نام دامنه newthink24 و پسوند آن com. می باشد.

انواع دامنه وبسایت و کاربرد آن ها :

  • com. یکی از معروفترین و پرکاربرد ترین دامنه ای که در طراحی سایت استفاده میشود com. است که مخفف کلمه ی Commercial به معنای تجارت است که بیشتر در وبسایت های تجاری استفاده میشود اما استفاده همگانی نیز دارد.
  • net. این دامنه وبسایت مخفف کلمه ی network می باشد که معمولا در طراحی وبسایت برای شرکت هایی انجام میشود که ارائه خدمات اینترنتی را انجام می دهند مانند Pishgaman.net
  • org. این دامنه مخفف کلمه ی Organizations به معنی سازمان می باشد که معمولا توسط موسسات و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • edu. مخفف کلمه ی Education به معنی آموختن دانش می باشد که همانطور که از نامش مشخص است برای مقاصد علمی و آموزشی استفاده میشود.
  • gov. مخفف کلمه ی Goverment به معنی دولت میباشد که در ارگانهای دولتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • biz. که مخفف کلمه ی Business به معنی تجارت میباشد که در سایتهای تجاری و شغلی و همینطور تجارت های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • int. مخفف International به معنی بین المللی می باشد که درسایت های بین المللی استفاده میشود.
  • inf. اختصار کلمه ی Information به معنی اطلاعات می باشد که در سایت هایی با امر اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • name. دامنه ای است که برای استفاده اشخصاص حقیقی ایجاد میشود و معمولا کاربرد شخصی دارد.
  • ac. برای مراکز ارائه دهنده ی سرویس مورد استفاده قرار می گیرد.
  • us. پسوند دامنه ملی کشور آمریکا است ولی به خاطر مشابهت آن با کلمه ی us به معنی (ما) مورد استقبال قرار گرفته است.
  • tv. این نوع دامنه مربوط به کشور توالا (Tuvalu) است ولی به خاطر شباهت با مخفف کلمه ی Television مورد استقبال شبکه های تلوزیونی و ماهواره ای قرار گرفته شده است.
  • museum. این دامنه مخصوص موزه ها می باشد.
  • aero. مختص سایت هایی مرتبط با حمل و نقل هوایی می باشد.
  •  mil. اين دامنه مربوط به سايتهای نظامی است.
  • cat. اين دامنه براي انجمن هاي فرهنگي، تربيتي و زبان شناختي كتلن (Catalan) در نظر گرفته شده است.
  • coop. مورد استفاده در شرکت های تعاونی می باشد.
  • jobs. سایت هایی که از این پسوند استفاده می کنند معمولا قصد استخدام کارمند را دارند.
  • mobi. کاربرد این دامنه ها در سایت های فروش و سرویس دهی خدمات موبایل می باشد.
  • travel. این دامنه مختص شرکت ها و سازمان های ارائه دهنده ی خدمات مسافرتی می باشد.

 

دامنه های ir. که دامنه ی ایرانی است و ثبت آن توسط افراد مقیم ایران صورت میگیرد.

  • co.ir. این دامنه وبسایت مخصوص سازمان ها و موسسه های غیر دولتی است که دارای شرکت ثبت شده باشند.
  • ac.ir. این دامنه وبسایت مخصوص موسسات آموزشی عالی که دارای مجوز وزارت علوم،وزارت بهداشت،مجلس شورای اسلامی می باشد.
  • sch.ir. این دامنه وبسایت مختص مدارس و سایر موسسات آموزشی که تحت مجوز وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است.
  • net.ir. این دامنه وبسایت مخصوص شرکتهای ارائه دهنده خدمات و isp بوده و ارائه مجوز isp الزامی می باشد.
  • gov.ir. عمومیت این دامنه وبسایت برای بخش های اجرایی و وزارتخانه ها و سازمان های زیر مجموعه دولت می باشد.
  • org.ir. دامنه ای براي انجمن های علمی، سازمانهاي غير انتفاعي رسمي و موسسات بين المللی ثبت شده كه دولت ايران يا يكي از موسسات آن عضو آنهاست و ارائه کپی روزنامه رسمی موسسه الزامی می باشد.
  • id.ir. کاربرد این دامنه وبسایت برای اشخاص حقیقی تابع کشور ایران بوده و ارائه تصویر شناسنامه الزامی می باشد.

 

طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

طراحی اپلیکیشن اصفهان

سئو اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان



:: برچسب‌ها: سئو , سئو اصفهان , سئو حرفه ای , سئو سایت , آموزش سئو , سئو رایگان , بهینه سازی سایت, رتبه یک گوگل , دامنه سایت , دامنه ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

چگونه از شبکه اجتماعی خود برای افزایش بازدید سایت استفاده کنیم؟

قدم اول اینکه اجازه دهید تا کاربران وبسایت شما توسط اکانت‌های شبکه های مجازی مانند فیسبوک، گوگل پلاس  و … وارد سایت شما شوند. این امر باعث میشود تا نیاز به ثبت نام جدید و یا فراموش نمودن رمز عبور کاهش یابد و مخاطبین وبسایت شما بتوانند با استفاده از اکانت های شبکه اجتماعی به سایت شما وارد شوند که باعث جذب مخاطب می شود. البته لازم به ذکر است که در وب سایت شما این گزینه نباید به تنهایی وجود داشته باشد بلکه گزینه ی ثبت نام از طریق ایمیل هم برای کاربرانی که ممکن است از شبکه های مجازی استفاده نکنند هم وجود داشته باشد.

به روشی که سایت auth0.com به کار برده است توجه کنید که ورود از طریق اکانت های Github , Google , Microsoft امکان پذیر است که برای کاربران بسیار جذاب تر نسبت به پر کردن فرم های ثبت نام می باشد.

شبکه اجتماعی

همچنین به سایت oneall توجه کنید که در سمت چپ، ورود از طریق اکانت شبکه های مجازی را استفاده کرده و در سمت راست از طریق ایمیل به ثبت نام در سایت اشاره می کند.

 

شبکه اجتماعی

ارائه سرویس از طریق شبکه اجتماعی

پرداخت و یا ارائه ی سرویس های خود از طریق اکانت شبکه اجتماعی میتواند استفاده از سبد خرید را توسط مشتریان کاهش دهد. اگر به کاربران سایت خود اجازه دهید که توسط اکانت شبکه  اجتماعی خود عملیات پرداخت را انجام دهند باعث راحتی و جذب مشتریان بیشتر در وبسایت شما میشود.

به عنوان مثال به سایت مایکروسافت نگاه بیندازید که برای ورود، به ایمیل یا شماره تلفن یا اکانت skype میتوان استفاده کرد. کاربرانی که اکانت skype داشته باشند به راحتی میتوانند وارد شوند و خرید خود را انجام دهند.

شبکه اجتماعی

به اشتراک گذاشته شدن وبسایت خود در شبکه اجتماعی

بسیاری از کاربران در هنگام خرید به شک می افتند اما زمانی که با گزینه ی شبکه اجتماعی در وبسایت شما رو به رو میشوند راحت تر میتوانند به شما اعتماد کنند.

شبکه اجتماعی

همچنین میتوان از مشتریان وبسایت خود بخواهید تا تجربه ی خرید از وبسایت شما را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.که خود باعث شناخته شدن برند و وبسایت شما و ایجاد اعتماد در ذهن مردم می شود. زیرا مردم تمایل دارند که از وبسایت هایی خرید کنند که افرادی از قبل تجربه ی خرید از آن سایت را داشته باشند.

همچنین میتوانید تعداد لایک های خود و کامنت های رضایت کاربران را در وبسایت خود قرار دهید که مشتریان بیشتری را جذب کنید. شما به این ترتیب میتوانید باعث شوید که مردم به شما اعتماد کنند که این امر اصول اولیه و مهم در تمامی تجارت های آنلاین می باشد.

سئو اصفهان

طراحی سایت اصفهان

طراحی اپلیکیشن اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان

طراحی سایت در اصفهان



:: برچسب‌ها: سئو , سئو اصفهان , سئو حرفه ای , سئو سایت , آموزش سئو , سئو رایگان , بهینه سازی سایت, رتبه یک گوگل، شبکه های اجتماعی، ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

در طراحی وبسایت شرکتی باید موارد زیادی را مدنظر قرار داد. به این صورت که باید طراحی وبسایت شرکتی به صورت کاملا رسمی صورت بگیرید،چرا که این مسئله در ذهن کاربران حرفه ای بودن آن شرکت یا سازمان را بوجود می آورد. یک شرکت، ارگان و اداره باید یک وب سایت زیبا و در عین حال رسمی که نیاز کاربرانش را برطرف می کند را داشته باشد.

طراحی وبسایت شرکتی | طراحی سایت | طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت در اصفهان

در ادامه به این موضوع به طور کامل میپردازیم.

در  طراحی وبسایت شرکتی یکی از پارامترهایی که از نظر کاربران اهمیت زیادی دارد اطلاعات درباره شرکت شما است.

به همین منظور داشتن یک بخش درباره ی ما یا ارتباط با ما که در آن راه های ارتباطی ، شماره تلفن و اطلاعات مهم وجود داشته باشد امری بسیار مهم است. همچنین میتوان به بخش های مهم شرکت و حتی کارمندان هم نگاهی انداخت به این صورت که اطلاعاتی درباره کارمندان، رزومه ی آن ها و ارتباط از طریق ایمیل با آن ها را در قسمتی از وبسایت قرار داد.

در وبسایت های شرکتی برای افزایش آمار بازدیدکنندگان باید بخش هایی از قبیل اخبار ، مقالات و دانشنامه را اضافه کرد که میتواند کاربران را در سایت شما مشغول کند.

همچنین برای بعضی از شرکت ها که کالایی را ارائه میدهند باید بخش فروش کالا و یا ارائه خدمات را اضافه کرد تا محصولات خود را به کاربران معرفی کنند و امکان سفارش و خرید کالا هم برای کاربران مقدور سازند.

طراحی و دسته بندی دقیق به همراه گرافیک زیبا که کاربران را مجذوب کند مواردی برای موفقیت وب سایت شما است. همچنین میتوان یک جستجوی بسیار پیشرفته را برای جستجوی کالا طراحی کرد تا کاربران بتوانند به دنبال محصول خود را سایت شما باشند.

طراحی وبسایت شرکتی | طراحی سایت در اصفهان | طراحی سایت اصفهان | طراحی سایت

آیتم های مورد نیاز برای طراحی وبسایت شرکتی

 به طور کلی میتوان سرویس های یک وبسایت شرکتی را این گونه گفت :

  1. معرفی بخش های شرکت و اعضا.
  2. امور کارکنان.
  3. اطلاعیه ها و نمایش اخبار شرکت.
  4. سخنان مدیر عامل شرکت.
  5. سیستم سفارش محصول و خدمات.
  6. و…

بنابراین اگر مدیرعامل یک شرکت هستید و برای وبسایت آن هنوز اقدامی نکرده اید بر شما لازم است تا یک وبسایت عالی داشته باشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان مشتری جذب کنید و پیشرفت خود را رقم بزنید. با ثبت درخواست خود برای گروه طراحی سایت اصفهان می توانید، سایت شرکت خود را در کمترین فرصت با بالاترین کیفیت و پشتیبانی داشته باشید.

طراحی اپلیکیشن اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

سئو اصفهان



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت در اصفهان , طراحی سایت اصفهان , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت حرفه ای , طراحی سایت رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش
در این مقاله میخواهیم درمورد Dwell Time و CTR صحبت کنیم.

Dwell Time یعنی مقدار زمانی که کاربر روی یک جستجو کلیک میکند و سپس به صفحه جستجو گوگل بر میگردد به این صورت که اگر یک بازه ی زمانی سه الی چهار دقیقه باشد یعنی محتوا مفید بوده است و کاربر توانسته از محتوای سایت استفاده نموده و کمتر ازاین زمان نشان دهنده ی یک نتیجه ی ضعیف است.

هدف شما باید نگه داشتن کاربر در سایت خود، با پاسخ دادن به نیاز کاربران از طریق محتوای خوب باشد

زمان ماندگاری کاربر از کیفیت وبسایت است و یکی از شاخصه های مهم در سئو به حساب می آید و باعث این میشود که گوگل به این پی ببرد که سایت شما ارزشمند است و باعث بهبود سئو میشود.

خوب است بخوانید:  سئو اصفهان

راه های افزایش Dwell Time 

اول از همه سرعت سایت خود را بررسی کنید زیرا اگر وبسایت شما دیر بارگیری شود کاربران ، وبسایت شما را ترک میکنند. برای افزایش سرعت وبسایت باید کم کردن حجم کدها کم کردن حجم عکس ها و فشرده کردن فایل های html و css

سپس نگاهی به محتوای واقعی وبسایت خود بیندازید

آیا خواندن آن آسان است؟ آیا مطالب شما جالب و مفید است؟

برای بهبود محتوای خود یک نویسنده ی محتوا را استخدام کنید.

سئو اصفهان | سئو | آموزش سئو | سئو سایت | کارگاه سئو | بک لینک

CTR چیست؟

CTR مخفف Click Through Rate به معنی نرخ کلیک کاربر بر روی لینک های جستجو می باشد.

 با توجه به اینکه رتبه بندی در گوگل بر اساس برسی رفتار کاربران است هرچقدر تعداد کلیک ها برروی وبسایت شما بیشتر باشد باعث افزایش رتبه سایت شما میشود و این عمل جایگاه وبسایت شما را در صفحات گوگل تغییر میدهد.

 به عنوان مثال اگر یک وبسایتی در صفحه ی سوم گوگل باشد و وبسایتی دیگر در صفحه ی دوم اما میزان CTR وبسایتی که در صفحه ی سوم است بیشتر باشد گوگل به مرور زمان جای این دو سایت را باهم عوض می کند و این عاملی مهم در رتبه بندی سئو است. CTR فقط برای موتور جستجو به کار نمی رود کاربرد دیگر آن گزارش تعداد بازدید بنر های تبلیغاتی شما در شرکت های (Pay Per Click) هم می باشد.

برای افزایش CTR  باید چه کاری انجام داد؟

  1.  استفاده از meta description مناسب (عنوان هایی که در زیر لینک سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده می شود.)
  2. استفاده از rich snippet ها برای نمایش ستاره در نتایج گوگل
  3. استفاده از عنوان مناسب برای صفحات (Title  )
  4. پرهیز از محتوای تکراری و بی ارزش، خدمات بی کیفیت، ظاهری نا مناسب و …

( اگر سایت شما از لحاظ ظاهر،محتوا،کیفیت و ارائه خدمات در سطح پایینی باشد،کاربر به مرور زمان وقتی سایت شما را در نتیجه ی جستجو گوگل ببیند دیگر بر روی سایت شما کلیک نمی کند.)



:: برچسب‌ها: سئو , سئو اصفهان , سئو حرفه ای , سئو سایت , آموزش سئو , سئو رایگان , بهینه سازی سایت, رتبه یک گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

در این مقاله میخواهیم درمورد الگوریتم هوش مصنوعی رنک برین (Rankbrain) گوگل  و سپس در مورد چگونگی تاثیر آن بر سئوی سایت صحبت کنیم.  Rankbrian یک الگوریتم برای تجزیه و تحلیل جستجوها است که  در سال ۲۰۱۵  طراحی و پیاده سازی شد.

حال میخواهیم نگاه دقیق تری به این الگوریتم بیندازیم

رنک برین یک الگوریتم هوش مصنوعی مبتنی بر تکنیک های یادگیری ماشین برای کمک کردن به گوگل و بهبود نتایج جستجو ها بر اساس رفتار کاربران است. Rankbrain به گوگل کمک میکند تا نتایج جستجو را بهتر درک کند و نتایج مرتبط تر را برای کاربران فراهم کند.

اگر rankbrain با جمله ای که نمی داند چیست مواجه شود میتواند معنی را با جملات و کلمات مشابه حدس بزند و آن را برای جستجوهای بعدی بهبود ببخشد.  آن را یک ربات در نظر بگیرید که به طور مداوم در حال ارتقا است و قابلیت یادگیری نیاز های جدید کاربران را دارد.

رنک برین | سئو | سئو سایت | سئو اصفهان | سئو و بهینه سازی | آموزش سئو | کارگاه سئو | سئو سایت

چرا الگوریتم رنک برین یا rankbrain ایجاد شد؟

  • برای بهبود جستجو های پیچیده : هر روز گوگل با جستجو های طولانی و پیچیده جدید که پیش از این دیده نشده است رو به رو می شود، این الگوریتم سعی در ایجاد ارتباط با جستجوهای قبلی،برای ارائه ی دقیق تر نتایج دارد.
  • برای رفع ابهام در اداره جستجو ها : جستجو ها شامل بسیاری از کلمات کلیدی مبهم و پیچیده است که میتواند به معنای هر چیزی در هر زمینه ای باشد. داشتن یک هوش مصنوعی خودآموز برای پردازش تاریخچه این جستجو ها اجازه میدهد حدس بزند که چه کلماتی به چه معناست.

سئو | سئو اصفهان | سئو سایت | سئو و بهینه سازی | سئو سایت | آموزش سئو | سئو رایگان | سئو ارزان

رنک برین چه تاثیری بر  سئوی وبسایت ما میگذارد؟

یکی از پارامتر های مهم در عملکرد رنک برین Dwel Time یا بازه زمانی که کاربر به دنبال کلمه کلیدی از نتایج گوگل بر روی سایتی کلیک می کند تا زمانی که دوباره  برای همان عبارت در گوگل به جستجو بپردازد گفته می شود.  و CRT  (  Click Through Rate) که به تعداد کلیک هایی که کاربر بر روی یک لینک میکند. نگه داری و تحلیل این پارامترها که متناسب با عملکرد کاربر در بازدید از سایت است عملکرد الگورتیم محسوب می شود. اگر الگوریتم به این نتیجه دست پیدا کند که سایت متناسب با کلمات کلیدی جستجو شده است به آن سایت امتیاز مثبت  و در غیر این صورت امتیاز منفی در ارتباط با آن کلمه کلیدی می دهد.

برای بررسی تاثیر آن بر سئو فرض میکنیم که یک عبارتی را در گوگل جستجو میکنیم و آن را در صفحه ی ۳ گوگل پیدا میکنیم وقتی بر روی آن لینک کلیک میکنیم rankbrain اعمال ما را مورد برسی قرار میدهد. اگر عبارت خود را در آن وبسایت پیدا کردیم و دیگر در موتور جستجوی گوگل آن را جستجو نکردیم گوگل یک امتیاز مثبت به آن وبسایت میدهد و این امر در دراز مدت با تکرار آن توسط کاربران، وبسایت از صفحه ی ۳ گوگل به صفحه ی ۲ و همینطور به ترتیب به صفحات بالا تر ارتقا میابد.

پس بطور کلی می توان گفت رضایت کاربران از سایت است که بر رتبه و جایگاه آن ها در نتایج جستجو تاثیر دارد.

با سئو اصفهان آشنا شوید.

 

طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

طراحی اپلیکیشن اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان



:: برچسب‌ها: سئو , سئو اصفهان , سئو حرفه ای , سئو سایت , آموزش سئو , سئو رایگان , بهینه سازی سایت, رتبه یک گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهندسین نواندیش

اولین سوالی که اکثر مشتریان طراحی سایت می پرسند این است که آیا می توانی سایت من را در گوگل اول کنید؟ آیا رتبه یک گوگل برای یک سایت قابل انجام است؟

مطابق اظهارات گوگل پاسخ این است که : هیچ کس نمی تواند رتبه اول را تضمین کند .

اما این همه پاسخ نیست. در واقع اول شدن در نتایج گوگل بستگی زیادی به عبارت و یا کلمه کلیدی انتخابی دارد. شما ممکن است در کلمات و یا عبارت هایی با تعداد کلمه بیش از ۳ عدد به راحتی به نتیجه اول گوگل بیایید اما آن عبارت هیچ گونه ارزش و ورود به سایت شما اضافه نکند.

کارشناسان گوگل در ادامه توضیحاتشان اینگونه اضافه می کنند که کسب رتبه خوب و نه الزاماً اول در عبارات و کلمات کلیدی با ارزش به مراتب از اول شدن در عبارات بی ارزش می تواند کمک فراوانی به رشد و موفقیت کسب و کار شما کند. در واقع عباراتی که در تصور شما است متفاوت باشد، گوگل به همین منظور سرویس های متعددی را در نظر گرفته است که با استفاده از آنها تا حد زیادی می توان ارزش کلمات مختلف را بدست آورد و سپس سایت را بر اساس کلماتی که مداوم و مفید باشند بسازید.

خوب است بخوانید : سئو اصفهان

راهکارهای کسب رتبه یک گوگل برای یک سایت

  1. یکی از پیشنهادات گوگل در این زمینه این است که بهتر است از ظرفیت های کوچکتری مانند محله و شهر خود استفاده کنید. مثلاً در مورد خدمتی که انجام می دهید در نتایج شهر خود اول باشید.
  2. از قالب سئو شده برای قالب سایت استفاده کنید. طراحی سایت خود را به افراد یا گروهی بسپارید که بتوانند قالب سئو شده برای سایت طراحی کنند. با گروه طراحی سایت اصفهان آشنا شوید.
  3. نام دامنه خوبی برای سایت خود انتخاب کنید. 

طراحی سایت در اصفهان

طراحی اپلیکیشن اصفهان

واقعیت افزوده اصفهان



:: برچسب‌ها: سئو , سئو اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , طراحی سایت اصفهان , آموزش سئو , سئو و بهینه سازی سایت , رتبه یک گوگل , سئو سایت , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1397 | نظرات ()